Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko Thaimaa-info.com

ValokuvakansioValokuvakansio  OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   SudokuSudoku   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Thaimaa-infon nykymeno?

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin   tulostus ystävällinen näkymä    Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko -> Foorumin info & tiedotteet,Forum information and announcements
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hece

LähetäLähetetty: 26.1.2013 16:28    Viestin aihe: Thaimaa-infon nykymeno? Vastaa lainaamalla viestiä

Vuosia sitten pidin Foorumia laaja-alaisena tiedonvälityskanavana. Oltuani estynyt matkustelamaan on jäänyt vähälle foorumin seuraaminen, mutta nyt aktivoituneena pikkuhiljaa uudelleen huomaan, ettei täällä tapahdu - minun mielestäni yhtään mitään.

On hiljaista kuin huopatossutehtaassa?

Mitä on tapahtunut? Missä kaikki entiset ja uudet aktiiviset osallistujat?

Kuka/ketkä Foorumin omistavat? Ovatko he vain nimimerkkejä, vai onko oikeita persoonia oikealla omalla nimellä kertoman MISSÄ MENNÄÄN?

Avoimin mielin ja ystävällisesti.

Thaimaanmatkaaja Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tomppa
Myyn หมื่น

LähetäLähetetty: 26.1.2013 17:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, on jutut vähän vähissä, kun aamusin raaputat ikkunoita auki ja kiroilet tätä pimeyttä.
Thaimaassa taas on muutakin tekemistä kun notkua netissä Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Voitto Lippu
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 26.1.2013 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hece, ihan näin lyhyesti ja vain omasta puolestani. Olen yksi foorumin omistajista. Omasta mielestäni meidän foorumin tärkein tehtävä on jo pitkään ollut kerätä ja säilyttää Thaimaa tietoutta, ihan niin kuin nimikin sanoo. Meillä ei ole sellaista aktiivista keskustelua malliin thaiklupi, emmekä siihen tällä hetkellä pyrikkään.

Thaifoorumeita on jo pitkään ollut useita ja minusta on hyvä, että ne ovat erilaisia. Jos siis haluat jokapäiväistä aktiivista keskustelua ja jutustelua, thaiklupi on varmaan oikea paikka. Me emme siis tällä hetkellä edes pyri siihen, toki otamme ehdotuksia vastaan mihin suuntaan mielestäsi voisimme kehittää foorumia. Niin kuin itsekin mainitsit, olit pitkään pois ja nyt palasit katsomaan. Näin myös varmaan moni muukin tekee.

Monet meistä, jotka olemme olleet foorumien jutuissa mukana jo yli vuosikymmenen, katsomme ehkä asioita eri kannalta kuin ennen. Toki mielellämme vastaamme kysymyksiin, jos vain voimme mutta se jokapäiväinen juttelu eri asioista ei ehkä ole tällä hetkellä meidän elämämme osa. Ehkäpä taas joskus tulevaisuudessa. Koetamme toki lisätä thaitietoutta tänne ja minusta on aina mukava lukea ihmisten kokemuksista niin Thaimaassa kuin muuallakin maailmassa.

Toivottavasti pystyin edes hieman vastaamaan kysymykseesi.

P.S. eilen illalla minusta oli kiva, kun facebookissa eräs henkilö kysyi minulta neuvoa. En ehkä osannut hänelle vastata oikein mutta hän kiitti siitä ja sanoi, että emme ole edes koskaan tavanneet. Hän on vain tutustunut kirjaani ja siksi otti yhteyttä. Se antoi minulle hyvän olon tunteen ja oikeastaa paljon paremman kuin, jos pitäisi jollain foorumilla kinastella jostain asiasta, mistä ei päästä kuitenkaan yhteisymmärrykseen.

Kaikkea hyvää kaikille lukijoille ja kirjoittajille toivoen.

Ei sillä ole väliä onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se vaan pyydystää hiiriä.

Niin Kaukana Bambulehdosta
Takaisin alkuun
spiigeli
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 26.1.2013 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samoin hece minä olen osan maksuani suorittanut.
Eli ylläpitoporukan piirissä on omistus, kerätään keskenämme foorumin vuosimaksu.

Itse kyllä tykkäisin, että keskustelua saisi olla enemmänkin.
Lukijoita ja uusia rekistöröintejä tuntuu tasaiseen tahtiin olevan ja tulevan.
Kirjoittamiskynnys tuntuu monella olevan korkea.

hemeju

LähetäLähetetty: 27.1.2013 8:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittelehan Hece itsekin tänne ,niin sitten niitä kirjoittajia tulee.Täällä ei mollata eikä teilata ja on siten hyvähenkinen foorumi.Kohteliasta porukkaa.

Itsekin olen laiska kirjoittelemaan ja varmaankin harvinainenkin,kun olen 50+ naishenkilö.Täällä taitaa olla pääsääntöisesti miehiä nämä kommentoijat.
Takaisin alkuun
hece

LähetäLähetetty: 27.1.2013 9:47    Viestin aihe: Iso kiitos hyvistä vastauksista Vastaa lainaamalla viestiä

Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi kirjoitustaitoani, joka ei kaikkia mielytä.

Voitto Lippu saa erityisen kiitokseni taas kerran diplomaattisesta vastauksestaan. Samoin spiigelikin ansaitsee kiitoksen. Niin ja joku "rakentaja" hyvistä näkökulmistaan hyvää tarkoittavaa asiani kohtaan. Niin ja tietysti jo keskiiän ylittänyt naisihminen, samoin sinulle kaunis kiitos arvioistasi.

Itselläni sestyneeseen aikaani täällä löytyy kyllä sellaiset dokumentit maan johtavilta ortopedeilta ymv. spesialisteilta sitten 5 vuoden ajalta, kun viimeksi Thaimaassa olimme, terveys teki stopin matkustaa muualle kuin Ortoniin tai muulle spesialistille. Kun en näin ollen ole täällä päässyt tänne keskusteluun osallistumaan - ymmärtänette, vaikka haluja olisi ollutkin. Nyt onneksi taas olemme vaimon kanssa päässeet Thaimaahan, se on tosi hienoa 5 vuoteen, kiitos ennen muuta Jumalalle.

Eli nyt pikkuhiljaa taas kaukomatkailua jatkamme, mutta paljon nöyremmin mielin, sillä koskan ei voi tietää..

Ymmärärän, että kaikella on aikansa myös thaimaa-info palvelulla. Sama ihmisen arjessa ja juhlassa. Kaikessa on nousunsa ja laskunsa - halusi tai ei. Nyt on syystä tai toisesta foorumilla hiljaisempi ajanjakso. Toivotaan, että hyvää vipinää vielä täälläkin alka tapahtumaan. Mikä sen sytyttäisi? Sitä toivon. Eikö sen löytö olisi tosi hyvä asia kaikille. Kaikilla foorumeilla on oma juttunsa, itse olen pitänyt täällä piipahtelusta enemmän kuin muualla.

Kiitos siitä Teille kaikille ja hyvää elämää polullanne tai sen valtatiellä. Ja nyt rannalle vielä vähäksi aikaa piipahtamaan.. Smile
Takaisin alkuun
Voitto Lippu
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 27.1.2013 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hece, hienoa, että olette taas päässeet matkaan. Kuulisimme mielellämme, millaista teidän elämä on siellä lämmössä.

Ei sillä ole väliä onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se vaan pyydystää hiiriä.

Takaisin alkuun
east

LähetäLähetetty: 28.1.2013 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla ei ole mitään viisautta eikä "oikeaa vastausta", mutta olen joskus itsekseni miettinyt näitä foorumeita. Erilaisia Thaimaa-aiheisia foorumeita on ollut olemassa jo yli 10 vuotta, joten on hyvin vähän sellaisia asioita, joita ei jo olisi kirjoiteltu puhki ja poikki moneen kertaan, ja aika vaikea on lisätä jotain uutta, mitä ei olisi jo ennen sanottu. Foorumi on sinänsä upea tietovarasto niille, jotka haluavat tietoa etsiä, eikä usein ole tarvetta lisää kysyäkään.

Näiden 10 vuoden aikana tuttu porukka on keski-ikäistynyt ja ukkoutunut. Poikamiehenä aikaa riitti vaikka mihin, mutta perhe vie kummasti aikaa. Foorumeita todennäköisesti on olemassa vielä seuraavan 20 vuoden jälkeenkin, mutta omien pentujen lapsuus ei tule enää koskaan takaisin, ellei sitten vaihda kokonaan vaimoa ja aloita uutta perhettä alusta, mikä sekin on omalla tavallaan kuluttavaa. Niitä hetkiä, joita on pennun kanssa vietetty hiekkalaatikolla naamat kurassa, opeteltu erilaisia taitoja ja ihmetelty maailman menoa, ei tule enää takaisin. Kunhan nuoriso muuttaa pois kotoa omaan elämäänsä, tulee monelle todennäköisesti aikaa taas kirjoitellakin.

Ehkä nykynuoriso viettää aikaansa jossain facebookeissa ja blogeissansa, eikä heitä enää kiinnosta meidänlaiset foorumit eikä ehkä ole kokemusta pitkistä matkoista, en tiedä? Oletan kuitenkin, että eivät nämä foorumit mihinkään häviä, vaan jonkin ajan kuluttua jatkavat entistä suuremmalla innolla. Varmuuden vuoksi vielä lisäyksenä, että minä en omista yhtäkään foorumia.
Takaisin alkuun
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 28.1.2013 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen yksi moderaattoreista ja olen tietoisesti "huilannut" jo aika pitkään. Tässä on ollut vähän muita asioita päällä. Katson miten jatkossa.

Ei muuta kuin Hece matkakertomusta vaan kehiin. Wink

Voin olla väärässäkin...

Viimeinen muokkaaja, Jim Reindeer pvm 28.1.2013 11:33, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Voitto Lippu
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 28.1.2013 11:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viisaita sanoja eastilta.

Takaisin alkuun
Voitto Lippu
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 28.1.2013 11:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsekin monesti olen liian väsynyt etsimään ja jakamaan uutta tietoa tällä hetkellä. Kun menee nämä arkipäivät ensin töissä, sitten 3-4 iltaa viikossa opiskelemassa ja kotiin tultuani pitää usein vielä auttaa tyttäriä läksyissä, ei tahdo enää virtaa riittää kirjoittamiseen ja tiedon etsimiseen.

Takaisin alkuun
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 28.1.2013 11:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Smile Joo, kyllä east kiteytti aika hyvin asian. Kiva myös kun nimimerkki hemeju kirjoitti. Aika vähän nykyään naiset täällä kirjoittelee. En tosin ole viime aikoina edes seurannut kaikkea täällä. Ennen oli ainakin muutama.

Minäkin kirjoittelen nykyään aika paljon ns. Naamakirjassa ja sekin on ehkä osaltaan myös vaikuttanut siihen, että täällä on jäänyt jutut vähemmälle. Minulta myös on siellä kyselty Thaimaahan liittyviä asioita, niinkuin VL mainitsi omalla kohdallaan.

Voin olla väärässäkin...
Takaisin alkuun
hemeju

LähetäLähetetty: 28.1.2013 18:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Naamakirjassa tulee tosiaan enempi käytyä ja sitten yhdellä foorumilla olen moderaattorina olosuhteiden pakosta,kun ei sekään homma enää tunnu ihmisiä kiinnostavan.
Takaisin alkuun
loikkari
Vieras

LähetäLähetetty: 28.1.2013 21:49    Viestin aihe: Aurinkorannikko 2013 Vastaa lainaamalla viestiä

Täällä sentään saa ystävällisen vastaanoton, kun esim rekkaanuin eräälle Espanja aiheiselle palstalle niin vastaanotto oli sitä luokkaa että jätin eroanomuksen oitis. Eikä ole kyse herkkänahkaisuudesta. Ei vaan jaksa enää väittää asioista millä ei sinänsä ole merkitystä. Eka postaukset luokitteli eräs jäsen "nolla postauksiksi" eli niiillä ei hänen mielestään ollut informatio arvoa. Silti kerroin vain kokemukseni Ryanairin lennosta Tukholma - Malaga joka maksoi 23 euroa sivu. Ei ymmärrä.

Olen nyt ollut kohta kuukauden täällä Aurinkorannikolla ja laitoin kuvaketjun täältäkin vaikka tällä ei mitään tekoa Thaimaaseen olekkaan. Muutoin kuin että ikävä on sinne jo kova. Vaan saipa tämäkin mahdollisuuden ja aina parempi nämä +20 puolin toisin kuin TUkholman -15 -20 astetta. Jepp, kuhan tässä pääsee kotiin niin laitanpa sitten Pattikselta arkipäivän elämästä jotain, kuvat elävöittävät aina, nyt olen vain onnetoman netin varassa että ne datamäärät tulee täyteen aika pian jos kuvia oikein laittaa. 1 Gb ei pitkälle piisaa.
Takaisin alkuun
Jim Beam
Myyn หมื่น

LähetäLähetetty: 28.1.2013 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kivaa tarinaa kuvien kera loikkari spoko
Takaisin alkuun
hece

LähetäLähetetty: 29.1.2013 4:37    Viestin aihe: Matkakertomus osa 1. Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä ihmisllä on erilaisia elämänvaiheita. Siihen vaikuttavat monet asiat, halusi tai ei, niin kaikki vaikuttaa aina kaikkeen, enemmän tai vähemmän, jne. Niin minullakin..

Elämänvirta sanelee paljon, mutta myös itse virta ihmisessä. Virtaa voi olla liikaa tai liian vähän. Virtaa kuluu liikaa tai sitä kulutetaan taitamattomasti. Virrankulutusta voidaan nimittää myös elämänhallinnaksi - taidoksi elää elämää elämäänsä "taiten". Sanotaan elämä on taidetta.

Tuntuu siltä, että täällä tässä alkuperäisessä kyselyssäni saattaa olla TAUSTALLA ehkä kyse siitäkin, että yhdellä ja toisella on alkanut kone tökiin virta, ns. alkaa virta väheneneen, ei tahdo jaksaa enää. Näin voi alkaa häämöttään ns. ajan otto, suuntautuminen uusiin asioihin, mikä ajan myötä alkaa palauttaa "akun virran" - elämän tehot, jopa aivan uudelaiseen tilaan ja kuntoon.. En tiedä kunhan tuli mieleni.

Jokaisella meillä on omat voimavaransa, ne pitää itse tunnistaa ja niitä osata itse säädellä. Pitää osata jättää asioita sivuun, jopa kokonaan pois elämästään, jotka kuluttavat liikaa, jopa saattavat tappaa, ja osata ottaa käyttöön asioita jotka tuovat, auttavat ja antavat enemmän iloa omaan ja läheisten elämään kuin ottavat. VoittoLippu sanoi hyvin miten pitää olla aikaa lapsille, vaikka kuinka ei jaksaisikaan niin olla valmis ohjaamassa heitä kouluasioissa, se on tärkeää monella tavalla ja palkitsevaa laaja-alaisesti pitkällä juoksulla.

Nyt täällä matkalla kun olen/ -mme, niin kuljemme ihan omia polkujamme, omin voimin, emme antaudu rientämään sinne ja tänne eli matkoja kohteisiin ja nähtävyyksiin jne.. Ei, siihen emme lähde, olkootpa ne kuinka hienoja matkoja tahansa. Ja varmasti ovatkin, mutta me emme halua, emmekä edes jaksa sellaista menoa - fyysinen terveys jo sanelee niin paljon, että on hyvä pitää matalaa profilia. Kukin tavallaan ja tyylillään..

Mitä tulee matkakertomuksen kirjoittamiseen - kiitos kovasti luottamuksesta, mutta sitä en ala kirjoittamaan julkisesti, mutta itselleni ja jälkipolville kyllä - niin itsekäs olen, itseäni ja läheisiäni rakastava, että ensin minä, me ja sitten "hentun Liisa" ja muut..

Mottoni: Elämä on kuin virta, josta kalastan..
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin   tulostus ystävällinen näkymä    Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko -> Foorumin info & tiedotteet,Forum information and announcements Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Voit muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Et voi liittää tiedostoja tässä foorumissa
Et voi ladata tiedostoja tässä foorumissa