Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
maipenrai Mahaat Lek มหาดเล็ก
|
Lähetetty: 9.2.2019 20:59 Viestin aihe: mopon osto |
|
|
suunnitteilla mopon ostoa.
tällä hetkellä on 100 kuutioinen wave.10v, ajettu n. 13tkm sellainen jokapaikan mopedi. nyt katellut jammun aerox 155 sekä exciter 150. pyörässä plussana isommat/leveämmät renkaat. tarkoitus ajella ainoastaan asfaltilla. exciter on lähempänä wavea, ja wave ollut hyvä ajettava, minkälainen mahtaa olla tuollainen aerox? löytyykö mielipiteitä? joskus jos eksyy pohjoisen vuorille niin silloin tuo exciter olisi ehkä parempi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
spiigeli Administrator ผู้บริหาร

|
Lähetetty: 10.2.2019 0:19 Viestin aihe: |
|
|
Asiasta en tiedä, mutta haluan seurata ketjua
Itsellä vanha Dream, mistä en luovu.
Nyt kuitenkin tilanteessa, että mennään kaksi päällä. Oli 3 pidempää yli 200km matkaa.
Lainasin, tai vuokrasin pyörän.
Kokemuksena oli Yamaha PCX ja Honda NMax.
Hyvä olisi kuulla noista muistakin vastaavista. _________________ กาย |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 10.2.2019 2:24 Viestin aihe: |
|
|
spiigelin dreami on helmi,huippu hieno kumpaa oli parempi käsitellä, jammu nmax vai Honda pcx? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pekkad Myyn หมื่น
|
Lähetetty: 10.2.2019 7:46 Viestin aihe: |
|
|
Vähän ehkä mielipide asia, mutta itse tykkään hondasta, kun yamahien kanssa ollut huonompia kokemuksia kestävyyden suhteen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 10.2.2019 10:23 Viestin aihe: |
|
|
kattelin tollasen videon https://www.youtube.com/watch?v=B1Gg6kH-DQA
onhan ne hienoja pelejä,wavella varmaan pärjäisi vielä,mutta olis noilla vissiin mukavampi päästellä menemään pidempiä matkoja.thaivisan sivuilla porukka kehuu kovasti aeroxia,että olisi hinta/laatu suhteltaan parempi?
antaakohan myyjät helposti koeajaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pekkad Myyn หมื่น
|
Lähetetty: 10.2.2019 14:53 Viestin aihe: |
|
|
Netissä oli aiemmin yksi hyvä sivusto, jossa näki melkeinpä kaikki Thaimaan moottoripyörä valmistajien mallit, tekniset tiedot ja hinnat. Sillä oli hyvä vertailla eri pyöriä, mutta nyt en sitä sivustoa enään löydä. Tässä vastaava hinnasto teknisine tietoimeen
https://www.zigwheels.co.th/new-motorcycles |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 10.2.2019 14:58 Viestin aihe: |
|
|
oliskohan tällainen kuin "chekraka" mitä tarkoitat? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: 10.2.2019 15:02 Viestin aihe: |
|
|
maipenrai kirjoitti: | spiigelin dreami on helmi,huippu hieno kumpaa oli parempi käsitellä, jammu nmax vai Honda pcx? |
Pidin tuosta NMaxista enemmän, tosin tuossa PCX;ssä oli aika huono penkki. NMaxissa tuntui olevan puhtia enemmän. En tiedä noiden vuosimalleja, joten ero saattaa johtua siitäkin. _________________ กาย |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
takaskotiin
|
Lähetetty: 11.2.2019 19:13 Viestin aihe: |
|
|
minä ihmettelen sitä kuinka te uskallllette mennä jollakin mopolla
tuonne ruuhkaan minä en edes omalla fortuunerilla mene ennen kuin
homma on rauhoittunut
eli kello yli auringonlaskun sen jälkeen liikenneruuhka helpottuu
ja liikeenne toimii sääntöjen mukaan |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
takaskotiin
|
Lähetetty: 11.2.2019 19:23 Viestin aihe: |
|
|
tuo fortuuner on noin metrin ylempänä kuin se mopo |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jim Reindeer Administrator ผู้บริหาร
Liittynyt: 20 Elo 2005 Viestejä: 16945 Paikkakunta: Buriram Province
|
Lähetetty: 11.2.2019 20:40 Viestin aihe: |
|
|
Omasta mielestäni ei suurta eroa Yamaha Nmaxilla ja Honda PCX:lla paitsi et Nmax on parempi minun mielestäni joka makuasia oikeastaan enemmän. Tuo satula ensinnäkin on parempi ainakin takana istuvalle. Toinen se että jalkojen asentoa eteenpäin saa hieman enemmän muutettua. Ennen olin jonkunlainen Hondamies ja käsitys sittemmin vähän muuttunut.
Nytkin on kyllä kaksi Yamahaa ja kaksi Hondaa. Toinen Honda odottaa korjausta ja ei ajokunnossa nyt. Siitä voi sanoa että se hajotettiin osittain tahallisesti ja pitkähkö huolimattamuus suurin syy jota en ala nyt tässä selvittämään enempää. Kumpaakaan ylimääräistä mopoa en ole myymässä vaikka ei pahemmin käytössä. Toinen tunnearvomopo (Yamaha Nouvo vm-2003) ja toisesta Honda Icon moposta ehkä omalle pojalle harjoittelumopo kun sen aika. Edellyttää et sen saa kuntoon siten et kannattaa korjata. Sillä kyllä pääsee eteenpäin, mutta aika outojen äänien kanssa. Itse en osaa niitä rassailla korjausmielessä eikä se kiinnosta pahemmin.
Nykyään kiinnostaa isompi malli kun tuo 155 cc Yamaha Nmax poikkeaa jo sekin huomattavasti näistä pienemmistä ainakin pitemmillä matkoilla ja muutenkin kylläkin. Eli Yamaha Xmax 300cc kiinnostaa. Ajomukavuus eniten mielessä eikä joku vauhti. Nmax hyvä myös matka-ajoon ja sen olen itse itselleni todistanut. Myös PCX:lla pitempää matkaa olen ajanut ja en ala sitä moittimaan. Mitä kestävyyteen tulee niin siinäkin pidän molempia about samanarvoisina kun vaikkapa omalla Nouvolla on ajettu jo noin 60.000 km ilman isompia vikoja ja pitkää matkaakin jonkin verran. Senkin hoitoon liittyy tosin huolimattomuutta kun ei kaikkea ehdi valvomaan, mutta on nyt entisöity lähes kokonaan ja kunnossa. Joku Honda Wave ei varmaankaan hajoo ollenkaan jos vähän pitää huolta. Sellanen on tässä huushollissa. Sillä vain vähän itse ajellut.
https://www.yamaha-motor.co.th/commuter/xmax-300/overview
Nmaxiin pitäisi kohta vaihtaa vetohihna/kiilahihna vai mikä se on (englanniksi v-belt) ja renkaat.
Tuosta Yamaha Aerox moposta en osaa sanoa mielipidettä sen kummemmin, mutta on ikäänkuin sporttisempi malli kuin Nmax ja käsittääkseni samalla koneella. _________________ ทีโม บุรีรัมย์
Voin olla väärässäkin... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: 12.2.2019 7:02 Viestin aihe: |
|
|
Jim Reindeer kirjoitti: | Omasta mielestäni ei suurta eroa Yamaha Nmaxilla ja Honda PCX:lla paitsi et Nmax on parempi minun mielestäni joka makuasia oikeastaan enemmän. Tuo satula ensinnäkin on parempi ainakin takana istuvalle. Toinen se että jalkojen asentoa eteenpäin saa hieman enemmän muutettua. |
Nyt kun mainitsit, niin enemmän sai jalkojen pidolle vaihtoehtoja tuos NMaxissa. NMaxissa oli myös vesipulloille ja pikkukamoille kotelot. _________________ กาย |
|
Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: 12.2.2019 7:08 Viestin aihe: |
|
|
Jim Reindeer kirjoitti: | Omasta mielestäni ei suurta eroa Yamaha Nmaxilla ja Honda PCX:lla paitsi et Nmax on parempi minun mielestäni joka makuasia oikeastaan enemmän. Tuo satula ensinnäkin on parempi ainakin takana istuvalle. Toinen se että jalkojen asentoa eteenpäin saa hieman enemmän muutettua. |
Nyt kun mainitsit, niin enemmän sai jalkojen pidolle vaihtoehtoja tuos NMaxissa. NMaxissa oli myös vesipulloille ja pikkukamoille kotelot. _________________ กาย |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 12.2.2019 7:59 Viestin aihe: |
|
|
spiigeli kirjoitti: |
Nyt kun mainitsit, niin enemmän sai jalkojen pidolle vaihtoehtoja tuos NMaxissa. NMaxissa oli myös vesipulloille ja pikkukamoille kotelot. |
Heh joo. Sillä pystyy ajamaan lievästi ikäänkuin chopperilla ja samalla nojata tavallaan kun pitää ohjaustangosta kiinni kädet suorina ja jalatkin lähes suorana. Persaukset kestää paremmin kun voi muutella ajoasentoa varsinkin jos ajelee yksin.
Mulla kun yksin ajaessa pitkillä reissuilla kamaa mukana ja sitä kertyy matkan aikana usein lisää kun ostelen mitä ostelen niin niistä kamoista saa hyvän selkänojan ja sen jälkeen melkein kuin autolla ajelisi. Kaks päällä eri asia, mutta harvoin tulee pitempiä matkoja kaks päällä ajettua. Erilaisia "koteloita" saisi olla enemmänkin ja niitä voi etsiä jostain. Jos tulen Pattayalle mopolla lähiaikoina niin pitää käydä jossain kunnon liikkeessä sälää ettimässä.
Osatkaan ei ole kovin kalliita ja niitä saa jos haluaa itse ostella, kuten kaikkiin mopoihin löytyy.
https://bikerzbits.co.th/yamaha/nmax/genuine-parts/
Tuolla myös vaikka mitä sälää. Tuolta kun kattelin niin saa myös mopoon kiinnittevän visiirin Nmaxiin joka Xmaxissa valmiina.
https://www.lazada.co.th/catalog/?_keyori=ss&from=input&page=1&q=yamaha%20nmax%20accessories&spm=a2o4m.pdp.search.go.7b3c6bb4rP0AXA _________________ ทีโม บุรีรัมย์
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 12.2.2019 8:33 Viestin aihe: |
|
|
oon kallistunut nmaxin puolelle.onko tollaisella visiirillä mitään hyötyä,koska itsellä ei sellaisesta ole kokemusta,vai kaikki ötökät mitkä osuu visiriin niin kimpoo naamalle tehoja en myöskään ole hakemassa,vaan ajomukavuutta pidemmillä matkoilla ja rauhallisella menolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 12.2.2019 10:01 Viestin aihe: |
|
|
maipenrai kirjoitti: | oon kallistunut nmaxin puolelle.onko tollaisella visiirillä mitään hyötyä,koska itsellä ei sellaisesta ole kokemusta,vai kaikki ötökät mitkä osuu visiriin niin kimpoo naamalle tehoja en myöskään ole hakemassa,vaan ajomukavuutta pidemmillä matkoilla ja rauhallisella menolla. |
Jos tuohon jotain omia mielipiteitä laitan, niin hyödyt nyt ei ehkä kovin suuret tai pientä hyötyä on ja osittain makuasiakin. On paljon pyörämalleja ja jopa eniten ettei mitään viseerejä. Ilmanvastusta se ehkä jonkin verran vähentää ja vaikka näitä ötököitä. Samoin voi lisätä pikkasen ajomukavuutta tätä kautta. Hyönteisten kohdalla kypärän visiiri suojaa jo paljon. Ehkä myös jonkinlainen turvallisuustekijä lievästi. Myös sateelta suojaa pikkasen siten, ettei pisarat iske suoraan kroppaan eikä ne hyönteisetkään. Hyönteisiä voi olla joskus yleensä alkuiltaisin paljonkin. Ja voihan ilmassa lennellä muutakin. Joku iso lentävä hyönteinen voi tehdä kipeääkin joskus vähän. Ainakin kerran yksi ampiainen kaula-aukosta sisään ja pistikin kaiken lisäksi. Ei ole kylläkään kokemusta noista isommista visiireistä. Onhan se tavallaan visiiri Nmax mopossakin jonnekin navan yläpuolelle ajaessa. Se voisi olla jonnekin kaula-aukon tietämille asti tai vaikka yli. Riippuu kyllä henkilön pituudestakin.
Tuossa kuvassa visiiri vaikuttaa hyvältä ja ehkä laitan tilaukseen.
https://www.lazada.co.th/products/areyourshop-yamaha-nmax-155-125-2016-2018-i284830943-s464440127.html?spm=a2o4m.searchlist.list.51.76d049224jGF94&search=1
Itselle ehkä hyvä olemassa noilla syillä jotka mainitsin ja koska en paljoa ylimääräisiä kuteita pidä päällä ajaessa paitsi jos kylmä tai sade. Sitä en ala muille ainakaan suositteleen, koska hyvä olisi pitää kunnon varusteita päällä tai enemmän vaatetta jos ottaa ihan pienetkin lipat jossain tilanteessa saati suuremmat. Asfaltti-ihottumasta yksi melko pahakin kokemus. Minä ajelen siis lämpötilojen ja sateiden mukaan tuossa mielessä joka ei siis oikea tapa ja huolimatta omasta asfaltti-ihottumakokemuksesta.
Itsellä on kyllä kunnon sadeasu ja sen takkia voi käyttää muutenkin koska hengittävä materiaali. No tietysti vaikka myös puvun housuja.
Edit: lisää sälää.
https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20190212000655&SearchText=yamaha+nmax+accessories _________________ ทีโม บุรีรัมย์
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 12.2.2019 10:26 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa Lazadan kuvassa näyttää ihan hyvältä Nmax mopoon tuo visiiri ja saatavana myös tummalla sävyllä. Myös nuo sivulaukut ihan hyvät kuvassa.
Edit: poliiseilla paljon tuota mopoa valkoisena.  _________________ ทีโม บุรีรัมย์
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 16.2.2019 15:39 Viestin aihe: |
|
|
miten se menee,jos haluaisi käydä vaikka Laon puolella ja mopo olisi vaimon nimissä?jossakin se luki,mutta en tarkaan muista miten se meni.nyt kuitenkin uuden mopon osto,ja itselläni on keltainen kirja,joten helppoa se olisi laittaa omiin nimiin myös,ehkä?vai voisko siinä olla kummatkin.hyötyjä/haittoja? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: 16.2.2019 21:04 Viestin aihe: |
|
|
maipenrai kirjoitti: | miten se menee,jos haluaisi käydä vaikka Laon puolella ja mopo olisi vaimon nimissä?jossakin se luki,mutta en tarkaan muista miten se meni.nyt kuitenkin uuden mopon osto,ja itselläni on keltainen kirja,joten helppoa se olisi laittaa omiin nimiin myös,ehkä?vai voisko siinä olla kummatkin.hyötyjä/haittoja? |
Itse laittaisin omiin nimiin. En näe siinä mitään haittoja. Epäselvissä tapauksissa lienee aina helpompaa. _________________ กาย |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 16.2.2019 21:47 Viestin aihe: |
|
|
Ainakin omien kokemusten perusteella ja muidenkin, niin mopo täytyy olla omissa nimissä. Samoin auto. Tai jos thai/farang pari menee yhdessä niin sitten ehkä eri asia ja käsittääkseni silloin sama kumpi omistaa. Joka tapauksessa jomman kumman nimissä ainakin oltava. Ja voi se omistaja olla tietysti muukin kuin vaimo tai tyttöystävä. Tuosta jos jonkun muun omistamalla laitteella menee yli en ole siis varma tai en ole oikeastaan mistään varma Thaimaassa. Eli kulkuneuvossa on oltava sen omistaja mukana käsittääkseni.
Itse olin vuosi sitten mopolla Laosissa ja tein vaihdon ennen lähtöä, koska se oli tehtävä jos aikoi Laosiin enkä edes tuolloin ollut ihan saletissa pääsenkö yli. Ajattelin, että jos en pääse niin vaikka kävelen vähintään Vientianeen jos sikseen tulee.
Muuten omalla kohdalla ihan sama oikeastaan kenen nimissä mopo tai tuo auton ropponenkin on. Siis se onko ne vaimon vai minun nimissä. Molemmat on nyt kyllä omissa nimissä. Tuo omistajan vaihto onnistuu joka tapauksessa helposti katsastuskonttorilla. Nuo kaikki paitsi rajan ylitys voi vaihdella paikkakunnittain. Ja mistä minä siitäkään satavarma olen vaikka jotenkin onnistuisi jossain tapauksissa muutenkin, jos jotenkin kikkailee tms, mutta kannattaahan tuo tehdä oikein. Jos asuu rajan pinnassa niin helppo testailla. Laosin raja ei ole kovin tiukka minun mielestäni omalla yhdellä oma ajoneuvo kokemuksella. Tai kahdella jos lasketaan maahantulokin. Ja varsinkin se tulo Thaimaahan takaisin. Tosin ylityspaikkakaan ei ollut sama. Tulomatkalla ei tarvittu kuin passia tai ei sitäkään kukaan kysellyt ja palasin takaisin sen esittämään kun olin jo reilusti Thaimaan puolella.
Luulen et Maipenrai saa omiin nimiin tuolla keltaisella kirjalla mopon ja immigrationin ostolupa jää pois mikä ainakin ennen oli. Tai en minä muista millä nimellä tuo lappu on/oli. Tuotakaan ostohommaa en ole koskaan tehnyt Thaimaassa muun kuin auton kohdalla ja ei ainakaan vaatinut mitään immigrationeita vaan tuo keltainen kirja riitti + passi ja tietysti auton paperit. _________________ ทีโม บุรีรัมย์
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pekkad Myyn หมื่น
|
Lähetetty: 17.2.2019 13:44 Viestin aihe: |
|
|
maipenrai kirjoitti: | miten se menee,jos haluaisi käydä vaikka Laon puolella ja mopo olisi vaimon nimissä?jossakin se luki,mutta en tarkaan muista miten se meni.nyt kuitenkin uuden mopon osto,ja itselläni on keltainen kirja,joten helppoa se olisi laittaa omiin nimiin myös,ehkä?vai voisko siinä olla kummatkin.hyötyjä/haittoja? |
Samaa mitä Jim yllä: Ymmärtääkseni ajoneuvon omistaja pitää olla mukana ja ajoneuvosta täysi omistajuus, eli ei rahoitusyhtiön omistama. Itse laittaisin mopon omiin nimiin jos mahdollista
Keltaisen kirjan kanssa sinun pitäisi saada se omiin nimiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 17.2.2019 14:45 Viestin aihe: |
|
|
oorlait kiitos vastauksista. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 17.2.2019 15:33 Viestin aihe: |
|
|
maipenrai kirjoitti: | oorlait kiitos vastauksista. |
Joo ei tuo hankalaa ole ja kysymällä selviää vaikka itsellä olikin omalla kohdalla hiukan ongelmia saada kaikesta varmaa tietoa ennenkuin meni itse kokeilemaan ilman isompia huolia pääsenkö yli tai en. Sittenhän reissukin venyi lopulta aika pitkäksi kun ei mitään kiirettä eikä varsinaisesti edes tietoa mistä kohtaa tulen takaisin Thaimaahan. Reissuhan sitten lipsahti Ubon Ratchathaniin asti. Savannakhet oli yhtenä vaihtoehtona matkan aikana tulla takaisin yli Thaimaahan. Mukava reissu joka ei unohdu.
Kaverit teki olikohan vuoden vaihteen lähellä reissun Laosiin niin muissa asioissa oli eri kaava kuin samalla matkalla missä oltiin vuosi sitten. Tai Vientianeen asti mentiin yhdessä. Se ei koske tuota omistajuutta. Muistaakseni joutuivat maksamaan jostain enemmän. Ei jäänyt mieleen nuo muut asiat mitä ylitystä varten piti olla. Vakuutus piti tehdä ainakin rajalla joka ei ollut kallis. Matkavakuutus minulla tuon reissun ajan Thaimaasta ostettu kun ei suomalaisia vakuutuksia enkä saa.
Lainaan itseäni.
Lainaus: | Muuten omalla kohdalla ihan sama oikeastaan kenen nimissä mopo tai tuo auton ropponenkin on. Siis se onko ne vaimon vai minun nimissä. |
Tuo maininta vain omakohtainen mielipide. Siksikin kun olen jo kauan ollut samassa liitossa ja aion pysyäkin nykyisessä tilanteessa. Ja sekin kun jos tulisi avioero, niin omaisuus Thaimaassa menee samoin puoliksi kun Suomessakin mikäli ei ole avioehtoa ja sitä ei meillä ole ja ainakaan toistaiseksi ei tarvitse olla. Näin on ainakin thaimaalainen lakimies minulle kertonut. Ei tässä iässä kannata alkaa akkoja vaihteleen eli sitä tuossa vain omalla kohdalla meinasin.  _________________ ทีโม บุรีรัมย์
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 25.2.2019 17:32 Viestin aihe: |
|
|
tilasin kiinasta tasan kuusi päivää sitten tällaisen varashälyttimen mikä lätkäistään jarrulevyyn kiinni,tänään hain postista,nopea toimitus.VEISON Motorcycle Waterproof Alarm Lock Bike Steelmate Disc Lock Warning Security Anti theft Brake Rotor.hinnat oli reilu kympistä ylöspäin.omani maksoi 18€.
ensi hiplaamisella toimii kuin junan vessa.pieni tuuppaus ja alkaa häly soimaan.näppärä ja halpa.ainakin herättää huomiota jos jollakin pahat mielessä  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: 1.4.2019 20:33 Viestin aihe: |
|
|
Itse mennyt puhelimella, mutta jos paljon ajaa, niin onhan tuollainen paljon kätevämpi. _________________ กาย |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 7.4.2019 9:08 Viestin aihe: |
|
|
onko vielä rajoituksia siitä missä uudella mopolla ei saa ajaa,kun rekisterikilpeä ei ole. kilven toimituksessa menee 1-3kk.ennenhän oli jotain. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pekkad Myyn หมื่น
|
Lähetetty: 7.4.2019 9:16 Viestin aihe: |
|
|
maipenrai kirjoitti: | onko vielä rajoituksia siitä missä uudella mopolla ei saa ajaa,kun rekisterikilpeä ei ole. kilven toimituksessa menee 1-3kk.ennenhän oli jotain. |
Mun ymmärtääkseni ainoastaan oman provinssin alueella saisi ajaa siihen asti kun saa ne lopulliset kilvet...jotain tuollaista muistelisin tai ainakin auton punaisten kilpien kanssa taisi olla noin? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 7.4.2019 9:28 Viestin aihe: |
|
|
harmi jos niin on. tarkoitus olisi juuri lähteä provinssin ulkopuolelle ja meinaankin tehdä niin.tuskin siitä linnaan joutuu  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|