Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko Thaimaa-info.com

ValokuvakansioValokuvakansio  OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   SudokuSudoku   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mobiilidataliittymät

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin   tulostus ystävällinen näkymä    Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu, General discussion
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Scoffer

LähetäLähetetty: 28.6.2015 16:57    Viestin aihe: Mobiilidataliittymät Vastaa lainaamalla viestiä

Kuukauden päästä koittaa matka Thaimaahan ja koska teen työtä netin lävitse, tarvitsen nettiyhteyden ilman järjettömän pieniä datarajoituksia. Sikäli mitä nyt olen selaillut, ainoa vaihtoehto taitaa olla turvautua kiinteään yhteyteen, mutta kysytään vielä varmuudeksi..

Onko millään operaattorilla tarjolla 4G/3G liittymiä ilman datakattoa? Useimmissa näyttää olevan 3-10GB per kk kun oma datan kulutus on luokkaa 1000 - 3000GB/kk. Määrän voisi tarvittaessa ehkä onnistua tiputtamaan kymmenesosaan jos oikein nuukailee, mutta sitten ollaan jo kipurajoilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 28.6.2015 17:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse en tiedä muita firmoja kuin Cat Telecom ja uskallan sanoa, että varmin yhteys Thaimaassa. Minulla hinta verojen kanssa 802.50 thb/kk ja he lähettävät laskun kotiosoitteeseen. Liittymän voi avata vain Catin konttorissa. Passi mukaan ja osoitetiedot, niin se pitäisi olla siinä. Jos tarvitset kiinteää liittymää, niin samaa firmaa suosittelen.

http://catinternet.com/index.php/en

Voin olla väärässäkin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Scoffer

LähetäLähetetty: 28.6.2015 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt tökkivät Catin sivut niin pahasti (ja kielimuuri niiltä osin mitä ei pätki), etten yhdenkään tuotteen tarkkoja tietoja oikein tahdo löytää.. viitsisitkö valaista vähän tarkemmin tarjonnasta?

Oliko tuo n. 800 bahtin liittymä siis kiinteä vai mobiili ja jos mobiili, millaisilla siirtorajoilla?

Tarkoitus on suunnata Chiang Main lähiöön, eli ei ihan ydinkeskustaan, mutta 15km säteellä kuitenkin. Se todennäköisesti tarkoittaa sitä, ettei kuitua ainakaan saa.
Takaisin alkuun
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 28.6.2015 18:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Scoffer kirjoitti:
Nyt tökkivät Catin sivut niin pahasti (ja kielimuuri niiltä osin mitä ei pätki), etten yhdenkään tuotteen tarkkoja tietoja oikein tahdo löytää.. viitsisitkö valaista vähän tarkemmin tarjonnasta?

Oliko tuo n. 800 bahtin liittymä siis kiinteä vai mobiili ja jos mobiili, millaisilla siirtorajoilla?

Tarkoitus on suunnata Chiang Main lähiöön, eli ei ihan ydinkeskustaan, mutta 15km säteellä kuitenkin. Se todennäköisesti tarkoittaa sitä, ettei kuitua ainakaan saa.

Se on mulla mokkulassa ja älypuhelinta en käytä ainakaan toistaiseksi eli langaton liittymä. Se on unlimited liittymä ja tietääkseni siis ainoa firma Thaimaassa, jolta sellaisen saa. Eli se työntää tasaisesti sitä nopeutta mitä työntää. Olen mittailut yli 10 Mbit/s latausnopeuksia. Nyt sellaista 5-6 Mbit/s. En ole tässä juurikaan viime aikoina nopeuksia mittaillut kun ei tarvitse. Yhteys päällä ja käytössä useita tunteja päivässä. Tänään lähes koko päivän.

Vaikea sanoa Chiang Maista miten toimii, mutta uskoisin toimivan. Konttorilta Chiang Maista voi ensin tiedustella asiaa. Arvelen, että konttori löytyy myös Chiang Maista. Missä itse olen liikkunut Thaimaassa, niin pelittää. Ainoa oli edellinen asuinpaikkani, jossa esiintyi pätkimistä ja kun siirryin noin 10 km toiseen asuntoon, niin ongelmat loppuivat. En tiedä mistä otti sen häiriön ja joskus kun siirtyi johonkin suuntaan vaikka 20 metriä, niin yhteys parani.

Minulle on tulossa myös laajakaista samalta firmalta lähiaikoina, kun kuulin yhtiön konttorilla, että nyt sen saa tänne viidakkoon. Hinta 690 thb/kk ja siihen ilmeisesti vero päälle. Samoin asennus.

Käyttökokemusta Cat Telecomista (kiinteä) noin 6-7 vuotta ja langattomasta noin kolme vuotta. En suostu muita edes kokeilemaan enää, kun aikoinaan räpeltelin niiden kanssa. Tarkoitan tässä kohtaa laajakaistaa, koska kokemuksia muistakin firmoista riittävästi asuessani Pattayalla.

Tuossa se laajakaistatarjous. Voimassa vain tämän kuun loppuun. Eli asennus on 2000 thb ja rekisteröintimaksu 1500 thb. Jälkimmäistä minun ei käsittääkseni tarvitse maksaa, koska olen rekisteröitynyt jo ajat sitten.

http://catinternet.com/index.php/en/news/promotion/115-pro-15mbps-690-march-june

Check area kohdasta voi tsekata saatavuutta. Asiakaspalvelu löytyy myös sivujen mukaan Suvarnabhumin kentältä. Minulla ainakin sivut toimii hyvin ja google kääntäjällä niitä tutkailen.

Voin olla väärässäkin...

Viimeinen muokkaaja, Jim Reindeer pvm 29.6.2015 4:56, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Scoffer

LähetäLähetetty: 28.6.2015 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heikolta näyttää Chiang Main osalta, mutta pitää tutkia tarkemmin kunhan on osoite selvillä. Kiitokset Smile
Takaisin alkuun
Jim Beam
Myyn หมื่น

LähetäLähetetty: 28.6.2015 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla ollut AIS ja True mokkuloita.Molemmissa unlimited mahdollisuus.
Nyt landella käytössä True joka toimii mutta mun käytöllä viikossa hidastuu niin paljon ettei videot pyöri.

Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 29.6.2015 4:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jim Beam kirjoitti:
Mulla ollut AIS ja True mokkuloita.Molemmissa unlimited mahdollisuus.
Nyt landella käytössä True joka toimii mutta mun käytöllä viikossa hidastuu niin paljon ettei videot pyöri.

Arvelen, että Lahansaihin saa tuon kiinteän liittymän myös. Laitoin siitä linkin ylemmäksi. Tarjous vaan päättyy huomenna ja ei tietoa mikä kk-hinta on sen jälkeen? Kehottaisin sinua hakemaan sen Cat Telecom-mokkulan ja langattoman liittymän Buriramin Cat-konttorilta tai Pattayalta tai mistä vaan konttori löytyy. Suosittelen kuitenkin Buriramia ja siellä kävin päivittämässä vain osoitteen kun muutin tänne. Lasku tulee sitten himaan aikanaan. Siinäkin saattaa olla parempia vaihtoehtoja kuin minulla ja minunkin pitäisi uusia mokkula sellaiseksi, että se vastaa tätä päivää.

Olen "paasannut" tästä Cat Telecomista jo muutamia vuosia ja aika harva uskoo minua. Olen joutunut lieviin väittelyihin asiasta mm. unlimited asiassa. Voihan sekin tietysti olla, etteivät enää nykyään myy kuin noita samoja sanonko mitä True ja AIS kaltaisia liittymiä. Kaikki jotka ovat ottaneet Catin liittymän eivät ole valittaneet minulle sen jälkeen mistään mitä tulee yhteyksiin. Sehän on tietysti jokaisen ihan oma asia, mitä haluaa käyttää. Tällä palstalla aikoinaan kirjoitellut Kaitsu opasti minua kauan sitten ja Kaitsu oli tasan oikeassa silloin. keskustelu löytyy tältä foorumilta jostain. Silloin hän oli asunut pitkään Thaimaassa.

Läppäri pitäisi viedä huoltoon, koska itse kone toimii kankeasti ja on suurin haittaaja nyt. Olen ajatellut ostaa uuden läppärin Suomesta, koska ne ovat siellä halvempia ja lisäksi saa aidon Windowsin samaan hintaan. Minulla ei ole niin paljon osaamista, että osaisin/jaksaisin säätää noiden kopio-Windowsien kanssa. Nyt tässä läppärissä on muuten suomenkielinen systeemi päällä mutta esim. word on thainkielinen ja en osaa sitä muuttaa. Samoin päivityksiä en osaa tehdä kopioon.

Toinen vaihtoehto on etsiä kunnon liikkeestä Thaimaassa kunnon kone aidolla Windows'silla maksoi mitä maksoi. Nörtit osaa säätää noita kopioita... minä en. Laughing

Voin olla väärässäkin...
Takaisin alkuun
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 29.6.2015 4:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Scoffer kirjoitti:
Heikolta näyttää Chiang Main osalta, mutta pitää tutkia tarkemmin kunhan on osoite selvillä. Kiitokset Smile

Smile Ei mittään. Jos et ole vielä Thaimaassa ja tulet Suvarnabhumin kautta tänne, niin kannattaisi ehkä etsiä sieltä Catin toimisto ja kysyä asiaa.

Ja kerrothan miten koko asiassa kävi kohdallasi. Kiinnostaa pelkästä mielenkiinnosta. Wink

Voin olla väärässäkin...
Takaisin alkuun
Scoffer

LähetäLähetetty: 2.7.2015 14:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos sattuu muitakin kiinnostuneita olemaan, niin tarjousta näytettiin jatkavan vielä reilusti: http://catinternet.com/index.php/th/newsandevents/promotion/118-pro-15mbps-690-august
Takaisin alkuun
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 2.7.2015 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen noin yleensäkin ihmetellyt asiaa, miksi Cat Telecom on jopa thaimaalaisille vieras? Johtuuko se osin vaikka siitä, kun ko firman tuotteita ei pysty ostaamaan vaikkapa Seven Eleven-kioskeista tai isoista marketeista sekä puhelinkauppiailta? Mielestäni tai minulle on sanottu niin, että True on jonkinlaisessa kimpassa Catin kanssa. Cat Telecom on kuitenkin iso teleyritys Thaimaassa ja joskus olen itse pähkäillyt, että onko se jonkinmoinen taustavaikuttaja koko touhussa? He eivät edes markkinoi itseään kovinkaan agressiivisesti, kuten tekee AIS ja True. Sen tiedän, että heillä on paljon asiakkaana isoja yrityksiä ja heidän tarpeisiinsa sopivia virityksiä. Jossain määrin myös DTAC ja 3BB (entinen TT&T) sekä TOT markkinoivat enemmän. Viimeksi mainitut kaksi firmaa operoivat internet puolella käsittääkseni vain lankaliittymissä ja mahdollisesti muissakin telealan toiminnoissa. TOT ainakin lankapuhelin-touhuissa ja siksi sillä ehkä on Thaimaan laajin adsl-verkko. Ja ainakin ennen ihan surkea.

Jossain vaiheessa tai silloin kun tein eka sopimuksen Cat-firman kanssa, niin piti maksaa olikohan kuusi kuukautta etukäteen ADSL-liittymää. En ole varma vaikka näin olisi vieläkin, mutta tuo tarjous ei sitä oletusta tue.

Voin olla väärässäkin...
Takaisin alkuun
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 2.7.2015 16:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No tuossahan se on sanottu, ettei ole mikään pikkufirma. Toinen iso "taustavaikuttaja" on tuo CS Loxinfo ja on muuten ensimmäinen firma, mistä kysyin laajakaistaa kauan sitten ja he eivät myyneet vaan käskivät Pattayalla menemään oikeastaan vieressä sijaitsevaan TOT-konttoriin. En montaa kuukautta viihtynyt TOT:in seurassa vaan vaihdoin TT&T-firmaan, joka toimi kohtalaisesti niin kauan kunnes meni nurin ja Triple T eli 3BB jatkoi toimintaa.

Lainaus:
CAT Telecom holds the largest share of the market.

https://en.wikipedia.org/wiki/Internet_in_Thailand

Voin olla väärässäkin...
Takaisin alkuun
loy
Mahaat Lek มหาดเล็ก

LähetäLähetetty: 3.7.2015 2:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun ymmärryksellä koneen hitaus johtuu kuumuudesta.Tarvii laittaa fanit pyörimään.
True käyttänee Catin verkkoa.

Aikoinaan tuli käytettyä ToT satelliitti internettiä.Sai 1mg ja makso 3000b/kk.Sitten tuli mokkula aika Ais ja Dtac.Nämä toimi aina kyläkohtasesti ,löytyykö kenttää.Nyt näyttäs monilla kotonaan olevan ToT langaton netti 5MG/600b/kk(Tämä kyykkää aina sähkökatkoissa)Vaihdoinkin tämän ToT langattoman 3BB langalliseksi ja nyt toimii hyvin.Hinnat 600b/kk 6MG ja 15Mg 1000b/kk
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin   tulostus ystävällinen näkymä    Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu, General discussion Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Et voi liittää tiedostoja tässä foorumissa
Et voi ladata tiedostoja tässä foorumissa