Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko Thaimaa-info.com

 
ValokuvakansioValokuvakansio  OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   SudokuSudoku   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Thaimaan liikenne
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin   tulostus ystävällinen näkymä    Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu, General discussion
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร


Liittynyt: 20 Elo 2005
Viestejä: 16945
Paikkakunta: Buriram Province

LähetäLähetetty: 31.10.2010 18:00    Viestin aihe: Thaimaan liikenne Vastaa lainaamalla viestiä

Nämä minibussit ovat mielestäni eräitä vaarallisempia, mitä Thaimaan moottoriteillä liikkuu. Hyvin usein ajavat kovaa vauhtia ja usein kiire. Tässä ikävä onnettomuus Bangkokista. Syynä siis kai tässäkin ylinopeus.

Ainakin kahdeksan kuollutta. Sad

Lainaus:
A van falls off expressway, killing at least eight


The victims were four women, two men, one boy and one girl.

BANGKOK: -- A packed traffic transport van on Sunday plunged from an expressway onto Rama VI road before bursting into flames, killing at least eight.

The speedy van swerved and hit an expressway wall near Rama VI exit before plunging onto the road near Samsen School at about 5pm.

The van then burst into flames, police said, killing at the scene seven passengers. The dead were four women, two men, one boy and one girl.

Police believed there were altogether 11 passengers on board.

Police extinguished the blaze and rescue workers used equipment to cut the van to retrieve the injured passengers.

The wounded passengers were rushed to Ramathibodi and Wachira Hospitals.

Police sealed off the area to facilitate the rescue works. Motorists were told to avoid the road.


-- The Nation 2010-10-31


http://www.thaivisa.com/forum/topic/412386-speeding-van-falls-off-bangkok-expressway-killing-at-least-eight/

Itse pidän Thaimaan liikennettä ajoneuvojen määrän huomioiden suht turvallisena. Kaahareita on aika vähän.

_________________
ทีโม บุรีรัมย์

Voin olla väärässäkin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
pitkä loma
Dzamyyn จมื่น


Liittynyt: 04 Mar 2008
Viestejä: 1096
Paikkakunta: Hua Hin

LähetäLähetetty: 1.11.2010 3:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkin vähän joskus arveluttanut nämä julkiset kyydit, kun kuski vetää baanalla hanikat kaakossa ja samalla sählää koko ajan puhelimensa kanssa. Mieluiten ajelen omalla autolla. Pelästyin kun näin viestin, naapurista Ann lähti sunnuntai-iltapäivänä minibussilla BKK:n kautta Chonburiin, mutta ei liene ollut reitillä.
Olisi hyvä, jos täällä olisi edes jonkinlaista liikenneopetusta ennenkuin ihmiset pääsevät liikenteeseen. Huassakin oli ensin keskustassa lupa kääntyä punasissa valoissa vasemmalle ( free left turn) ihan englanninkielisillä kylteillä. Toimi hyvin kunnes maalattiin kaistoja uusiksi ja vaihdettiin kyltit keltaisiin, joissa lukee vain thaiksi ettei vasemmalle saa kääntyä punasisa valoissa. No seuraus oli, että 90 prosenttia autokuskeista, mopoista puhumattakaan, ajoi vanhan tavan mukaan ja peileillä oli meikäläiselle käyttöä. Kysyinkin yhdeltä taksarilta, mitä tossa kyltissä lukee ja tämä siihen, että free left turn, se siitä lukutaidostakin. Sitten huomattiin, ettei tämä pelaa ja laitettiin keltaiset kyltit, joissa luki no lett turn on red, viikon päästä korjatiin left ja sitten viikon päästä maalattiin osa kylteistä peittoon, kun kukaan ei kuitenkaan noudata näitä liikennemerkkejä.
Sitten kylä on täynnä turisteja, joiden kaaliin on iskostettu jalankulkijan oikeus ylittää katu suojatietä pitkin seurauksena mm. kerran katsdoin ohiajaessa, kun Market Villagen edessä ns. suojatiellä valkoihoinen lapsiperhe lastenvaunujen kanssa makasi verissäpäin kadulla.
Varovaisuus on tosi tärkeää ja se, että on silmät selässäkin.
Turvallista liikkumista vaan kakille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร


Liittynyt: 20 Elo 2005
Viestejä: 16945
Paikkakunta: Buriram Province

LähetäLähetetty: 1.11.2010 6:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, noista suojateistä, niin Pattayalle on ihan lähiaikoina tullut valoilla varustetut suojatiet, jossa jalankulkija itse painaa napppia, kun aikoo ylittää kadun.
Mielestäni nämä ovat jossain määrin vaarallisia, koska niihin ei ole totuttu. Etenkin jalankulkijaa kehoitan olemaan luottamatta valoihin kokonaan ja autoilijoita olemaan terävinä, että reagoi valoihin. Sillä ne eivät ole risteysalueilla, siis nämä uudet tienylityspaikat.

_________________
ทีโม บุรีรัมย์

Voin olla väärässäkin...


Viimeinen muokkaaja, Jim Reindeer pvm 5.11.2010 18:51, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
timothr



Liittynyt: 15 Tam 2007
Viestejä: 16

LähetäLähetetty: 5.11.2010 16:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liikenne on rauhoittunut muutaman vuoden takaisesta paljon. Esim 7-tiellä ajellaan ihan hissukseen verrattuna siihen kun se valmistui viitisen vuotta sitten. Nopeusvalvontaa ja kameroita on ihan eri malliin. Näin kerran pahan kolarin kyseisellä motarilla lähellä uutta kenttää. S60 Volvo ja Subaru ajelivat kilpaa kunnes yhtäkkiä vajaat 100 m mun edessä Volvo lähti reippaaseen ilmalentoon ja päätyi katolleen tielle. Kuski tuli ikkunasta ulos ja kas, muita osallisia ei enää ollutkaan paikalla. Onnettomuudet liittyvät usein järjettömään kaahailuun tai painopisteeltään liian korkealla autolla ajoon tms.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร


Liittynyt: 20 Elo 2005
Viestejä: 16945
Paikkakunta: Buriram Province

LähetäLähetetty: 5.11.2010 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen miettinyt tuota asiaa, että kaahareita on suhteessa paljon vähemmän kuin vaikkapa Suomen liikenteessä ja pähkäillyt siihen syyksi polttoaineen säästämisen. Thaimaalainen autokanta on hyvä ja varmaankin lähes kaikki thaimaalaisten autot ovat osamaksulla ostettuja. Pienituloisillakin on usein aika hyviäkin autoja ja se vaikuttaa, että kaasujalka on kenties kevyempi. Juuri tuolla 7-tiellä ajetaan pääosin rajoitusten mukaan ja muuallakin minun mielestäni. Ainahan joukkoon tietysti mahtuu monenlaista kuskia.

Pattayalle päin tullessa siinä ison huoltamohässäkän alussa on ehkä tarkoituksella näytillä kolarissa pahasti vaurioituneita autoja muistuttamassa ihmisiä. Se on oikeastaan ihan hyvä tapa jättää niitä näytille. Yksi iso musta Toyota Vigo Pick Up oli siinä ehkä useamman kuukauden ja oli tosin pahasti läjässä.

_________________
ทีโม บุรีรัมย์

Voin olla väärässäkin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Noinooky



Liittynyt: 12 Kes 2005
Viestejä: 67
Paikkakunta: Itäsuomi

LähetäLähetetty: 8.11.2010 3:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noita liikennevaloja olemme testanneet perheen kanssa Jomtienilla iltaisin.
Niihin tosiaan ei voi luottaa. Valot ovat kirkkaat ja pitävät kovaa ääntä. Aina vaan joku luupää tulee ja ajaa päin punaisia.

ps. Mennään usein iltaisin rannalle syömään pannukakkuja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร


Liittynyt: 20 Elo 2005
Viestejä: 16945
Paikkakunta: Buriram Province

LähetäLähetetty: 8.11.2010 4:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noinooky kirjoitti:
Noita liikennevaloja olemme testanneet perheen kanssa Jomtienilla iltaisin.
Niihin tosiaan ei voi luottaa. Valot ovat kirkkaat ja pitävät kovaa ääntä. Aina vaan joku luupää tulee ja ajaa päin punaisia.

ps. Mennään usein iltaisin rannalle syömään pannukakkuja.


Toisaalta se on ymmärrettävää, että niihin ei voi luottaa, koska jalankulkijaa ei ole totuttu kunnioittamaan Thaimaan liikenteessä. Lisäksi näitä "ylityspaikkoja" on tavallaan missä sattuu. Siis ei välttämättä ison risteyksen kohdalla. Itsekin kun ajelen autolla (ja mopollakin) Pattiksella olen pelännyt, että ajan päin punaisia suojatievaloissa. No, aika näyttää kuinka ne toimivat.

_________________
ทีโม บุรีรัมย์

Voin olla väärässäkin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
pitkä loma
Dzamyyn จมื่น


Liittynyt: 04 Mar 2008
Viestejä: 1096
Paikkakunta: Hua Hin

LähetäLähetetty: 8.11.2010 5:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"suojatien" merkitys kiteytyy Huassa pääkadulla olevaan englanninkieliseen kylttiin, jossa kehotetaan jalankulkijoita ylittämään katu vain seebrajuovitusta pitkin KUN SE ON TURVALLISTA.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร


Liittynyt: 20 Elo 2005
Viestejä: 16945
Paikkakunta: Buriram Province

LähetäLähetetty: 8.11.2010 5:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pitkä loma kirjoitti:
"suojatien" merkitys kiteytyy Huassa pääkadulla olevaan englanninkieliseen kylttiin, jossa kehotetaan jalankulkijoita ylittämään katu vain seebrajuovitusta pitkin KUN SE ON TURVALLISTA.


Niin, tässä on oleellista nuo liikennevalot. En ole varma vaikka valotolpassa olisi lappu, jossa sanotaan, että älä luota valoihin. Wink

_________________
ทีโม บุรีรัมย์

Voin olla väärässäkin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
KBH5050
Dzamyyn จมื่น


Liittynyt: 10 Kes 2005
Viestejä: 783

LähetäLähetetty: 8.11.2010 10:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näiden liikenneasioiden kanssa kun olen hieman joutunut elämään, niin kyllähän korjaamista olisi täällä kotimaassakin(meillä Suomi), tämä hieman offtopiccina.
Ei sentään yhtä hurjaa kuin Th, mutta viimeviikollakin tyttären kanssa pari tiukkaa paikkaa suojatiellä, toista kuljettajaa pääsin sanallisesti ojentamaan, toista vain hieman epäystävällisesti nyrkkiä näyttäen.
Kyllähän siellä Th on vielä vaikeampaa, kerran jouduin hyppäämään nopeasti sivuun mopoilijaa ja hieman kaaduin, seurauksena oli kameran korjaus. Mopo tuli vähän vauhdilla jalkakäytävää, eikä puhettakaan vauhdin hiljentämisestä.

_________________
Tippaakaan en kadu ja hetkeäkään en antaisi takaisin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pastori



Liittynyt: 03 Tou 2010
Viestejä: 37
Paikkakunta: Thaivas

LähetäLähetetty: 8.11.2010 18:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KBH5050 kirjoitti:
Mopo tuli vähän vauhdilla jalkakäytävää, eikä puhettakaan vauhdin hiljentämisestä.

Huom! olematta ilkea.
Thaimaassa kovasti enemman vakea kuin Suomessa.
Toki meilla meno on liikenteessa hulvatonta monesti ja ruumita tulee.
Thaimaa on parantunut viime aikoina.
Kaksipyoraiset rotostelee ja aiheuttaa vaaroja autoja enemman.

_________________
Herroista noyrin palvelijanne.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร


Liittynyt: 20 Elo 2005
Viestejä: 16945
Paikkakunta: Buriram Province

LähetäLähetetty: 9.11.2010 9:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, kun siihen on se yksinkertainen syy, etta Thaimaassa jalankulkija ei ole missaan "arvossa", mutta ei silti ainakaan tahalleen saa paalle ajaa ja kai se harvinaista onkin? Confused
_________________
ทีโม บุรีรัมย์

Voin olla väärässäkin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
spiigeli
Administrator ผู้บริหาร


Liittynyt: 28 Tou 2005
Viestejä: 10505
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 16.11.2010 8:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jim Reindeer kirjoitti:
Joo, noista suojateistä, niin Pattayalle on ihan lähiaikoina tullut valoilla varustetut suojatiet, jossa jalankulkija itse painaa napppia, kun aikoo ylittää kadun.
Mielestäni nämä ovat jossain määrin vaarallisia, koska niihin ei ole totuttu. Etenkin jalankulkijaa kehoitan olemaan luottamatta valoihin kokonaan ja autoilijoita olemaan terävinä, että reagoi valoihin. Sillä ne eivät ole risteysalueilla, siis nämä uudet tienylityspaikat.


Ajelin tänään beach roadia pitkin. Noissa valoissa oli kaikissa miehiä heiluttamassa lippua ja seisomassa edessä, kun punainen paloi. Toiset oli vielä aika innoissaan, kun vihreä syttyi heilutti lupaa mennä, kuin parhaimmat formula kisojen maalilipun heiluttajat. Smile
Valoja siellä suhteellisen tiheässä.

_________________
กาย
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Rreipas
Mahaat Lek มหาดเล็ก


Liittynyt: 21 Elo 2005
Viestejä: 138
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 16.11.2010 17:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Klangilla ei ollut lipunheiluttajia. Tulin lavataksilla rantakadulle, ja taksi vain kiihdytti ja tööttäili. Tööttäilyn kohde oli vihreällä tietä ylittävä kauhistunut farangi. Rolling Eyes Rolling Eyes
_________________
"Huominen on aina tulevaisuutta."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร


Liittynyt: 20 Elo 2005
Viestejä: 16945
Paikkakunta: Buriram Province

LähetäLähetetty: 16.11.2010 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rreipas kirjoitti:
Klangilla ei ollut lipunheiluttajia. Tulin lavataksilla rantakadulle, ja taksi vain kiihdytti ja tööttäili. Tööttäilyn kohde oli vihreällä tietä ylittävä kauhistunut farangi. Rolling Eyes Rolling Eyes


Heh, vähän tähän viittaavaan olen yrittänyt sanoa noista valoista. Wink

_________________
ทีโม บุรีรัมย์

Voin olla väärässäkin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
spiigeli
Administrator ผู้บริหาร


Liittynyt: 28 Tou 2005
Viestejä: 10505
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 26.12.2010 2:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse totean, että vuosi vuoden jälkeen tuntuu ainakin Pattksen kohdalla tuo liikenne parantuvan ja tuntuvan turvallisemmalta,
Esim. ruuhkatilainteissa autot aina pysyvät riveissä jättäen eleensä kulkuväylää mahdollisuuksien mukaan mopoille.

Suomessa, se tapa, että autot vedetään siksaksiksina kaistojen väliin, joten väleistä ei prätkillä mahdu.
Ilolla olen myös alkanut huomioida lavataksien parantuneen käytöksen. Ei heitetä kaistojen yli enää niin pahasti ristiin ja rastiin.

Pahimpia mielestäni isot bussit, jotka tuntuvat vielä menevän ihan miten haluavat, eivätkä paljoa ympärille katsele.

Toinen nykypäivän ongelma on fallet jotka saavat alleett jonkin fFortunerin, Vigon tai vastaavan. Ollaann, niin maailman omistajia ja eivvätkä tunne autojen mittasuhteistaan mitään. Ei ihme, että noilla se peltikolisee usein.
Kyllähän täällää joustavuus on muutoin kymmeniä kertoja parempaa kuin suomen jääräpäissä.

_________________
กาย
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
spiigeli
Administrator ผู้บริหาร


Liittynyt: 28 Tou 2005
Viestejä: 10505
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 26.12.2010 2:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä tullut noihin edellä mainittuihin jalankulkijoiden valoihin, niin mielestäni nekin jo alkavat toimimaan.

Viime jouluna puhuin myös isoista ratsioista samoin oli tällää Pattkisen suunnalla Jouluaaatonattona ja joulu aattona lähes kaikilla isoimmilla teillä, pysäyttelivät n, 50% ajajista, ratsiat tuntuivat koskettavan enemmään paikallisia, koska pääsin aina ohi. Tosin nuo viime vuoden ratsiatkin olivat papereiden katsomista missä parin kertaa olin itsekin ilman ongelmia.

Viinaratsioitakin noissa tehdään samalla. Paikallinen poliisikaveri sanoi, että n. 20000bath seurauksena, jos haluaa pikaisesti asiasta pois.

_________________
กาย
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
diver
Dzamyyn จมื่น


Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 1742

LähetäLähetetty: 26.12.2010 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

spiigeli kirjoitti:
Suomessa, se tapa, että autot vedetään siksaksiksina kaistojen väliin, joten väleistä ei prätkillä mahdu.
Olisihan se joustavampaa, mutta toisaalta.

Lainaus:
Saako moottoripyörällä (tai mopolla tai skootterilla) ajaa kahden samaan suuntaan täysin seisahtaneen autojonojen välissä? Sitä näkee paljon Helsingissä että mp:llä ajetaan välissä. Olen kuullut että täysin seisahtaneiden jonojen välissä saisi ajaa, mutta ei jos jonot matelee.
Jan

Ei saa. Määräysten mukaan ajoneuvon on pysyttävä valitsemallaan kaistalla. Ohitusta ja ryhmittymistä varten tietysti kaistaa voi vaihtaa,mutta kaistojen välissä ajaminen on kiellettyä.

http://www.iltalehti.fi/autot/2010052111689184_ae.shtml

Yhden ongelman tuo tieliikennelaki, joka vaatii riittävän turvavälin jättämiseen ohittajan ja ohitettavan välille. HD:n leveys lienee keskimäärin 90-95 cm ja skootterit jäävät noin 70 cm tasolle. Muut moottoripyörät osuvat tuohon haarukkaan melko hyvn, mutta onhan sitten metrisiäkin poikkeuksia. Lain mukaanhan moottoripyörä saa olla kaksi metriäkin leveä. Shocked

Maasturin leveys taasen vaihtelee 170 ja 205 cm välillä jääden keskimäärin 190 cm tienoille. Tuollaisen ohi pääsee kohtuullisesti, koska maasturin ollessa kaistan toisessa laidassa on moottoripyörällä tilaa noin 50-70 cm. Kaistaleveys normaalisti on 3.5 m. Tosin tuo tila pitää jakaa kahdella, koska toisella kaistalla todennäköisesti on toinen tilaa tekevä autoilija oikeassa reunassa. 25 cm pitäisi kyllä riittää. Bussia, kuorma-autoa tai isoa pakettiautoa moottoripyörällä ei enää sitten ohitetakaan, kun leveys menee bussillakin yli 250 cm. Surprised

Tuossa kai syy tuohon kieltoon. Pitäisi olla lukuisia erityistapauksia kirjoitettuna, koska moottoripyörän leveys, ohitettavan leveys, kaistan leveys ja lukuisat muut tekijät asettavat rajoituksia. Sivuvaunullisella tuskin kukaan ohittelee, mutta sekin pitäisi lakiin kirjata. Lakia ei sen jälkeen kukaan ymmärtäisi. Confused

Esimerkki koukeroista.Ohittaminen on sallittua moottoripyörällä, jonka leveys on alle xx ja ohitettava on alle yy leveä. Ohittaa ei kuitenkaan missään tapauksessa saa linja-autoa tai kuorma-autoa tai pakettiautoa, jonka leveys on yli 230 cm. Kapealla kaistalla ohittaminen on kuitenkin kielletty myös niiltä moottoripyöriltä, jotka saavat leveällä kaistalla ohittaa jne. Laughing

Tuo siitä lakitekstistä ja voitaisiinhan sitä joustaa ilman asetuksiakin. Riskin tuossa ainakin alkuvaiheessa muodostaisivat tottumattomat autoilijat, jotka kiilaavat ohittavan eteen huomaamattomuuttaan. Tilanne syntynee helposti, jos havaitsee oman puolen sivupeilistä lähestyvän moottoripyörän ja vetää aivan kaistan oikeaan laitaan huomaamatta oikealta samaan aikaan ohittavaa toista pyörää. Arrow

Kaistan vaihtaminen risteysalueella on ollut jo pitkään sallittua tietyin rajoituksin. Ryhmittymisalueella ei edelleenkään saa kaistaa vaihtaa ja suurin osa noista valoissa pujotteluista tapahtunee juuri ryhmittymisalueella. Aika selvää siis on, että kaistaa vaihtaessaan rikkoo lakia ja samoin ohittaessaan liian läheltä. Jos peilit tai pellit kohtaavat, niin silloin periaatteessa moottoripyöräilijä on maksumiehenä. Tämän takia sitä asetusta tarvittaisiin joustamisen lisäksi. Question

Sen verran omakohtaista kokemusta on, että omien renkaiden osuessa vasemmalla olevaan keskikorokkeeseen sain silti kevarin ohjaustangosta naarmut oikeaan kylkeen. Kuski oli kyllä sen verran taitava, että pysyi pystyssä ja pääsi pakoon. Molemmat siis liikkeessä. Periaatteessa maksumies siis, mutta kuka kaksipyöräisen ottaa autolla kiinni? Se yleinen olettamus, että autoilija kyllä väistää kiltisti ja antaa tietä ei aina vain tuo tulosta, jos väistämiseen ei ole tilaa. Ylikorkeat reunakivetykset pitäisikin lailla kieltää. Idea Poliisin kanta tuohon oli, että noitahan sattuu eikä läheskään kaikkia pyöriä saada kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mistoheki
Vieras





LähetäLähetetty: 27.12.2010 11:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Thaimaalaiset liikenesäännöt:
1. vasemmanpuolinen liikenne
2. pienempi väistää isompaa
3. onnettomuuden sattuessa mahdollinen ulkomaalainen osapuoli tilanteesta riippumatta syyllinen
4. tiettävästi muitakin sääntöjä on olemassa.

Minusta tässä aika lailla pähknänkuoressa koko Thaimaan "liikennekultturi"

Tuli mieleen yksi thaimaan liikenteen kummallisuus, tultaessa etuajo-oikeutettuna Rolling Eyes risteykseen niin suoraan ajaessa laitetaan hätävilut päälle. On mielestäni täysin älytöntä,näin kuitenkn siellä opetetaan...

Lisäksi maaseudulla esm. ohitukset suoritetaan täysin mai pen rai -asenteella.
Pic-Upeilla ajetaan suurin piirtein näin: Lavalle naiset ja lapset mutta omistaja itsekseen AC-hyttiin. Liikkeelle lähdetään 2-vaihteella kaasu pohjassa että oikein pahaa tekee kuunnella dieselin valtusta. 30 km/h vauhdissa kokeillaan että joko jaksaisi 5-vaihde vetää. Sillä sitten jurnutetaan 60-70. Ohitukseen lähtiessä on lienee kiellettyä vaihtaa pienempään, siispä 5:lla kaasu pohjassa suoritetaan ohitus, yleensä n. parin kilometrin matkalla. Vastaan tulijat väistelkööt minne pystyvät, niistä ei kannata huolehtia...

Appiukolla pari vuotta vahna turbodiesel jolla ajaa samaan tyyliin kuin peltoautolla ja kun tälle sanoin että on nykyaikainen dieselmoottori kierroskone vrt. bensa moottori niin vastaus oli että "älä sinä mistään mitään tietämätön falle ala taas opettamaan...."
Ei muuta mutta ihan oikeasti hirvittää olla kyydissä...
Takaisin alkuun
diver
Dzamyyn จมื่น


Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 1742

LähetäLähetetty: 27.12.2010 13:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mistoheki kirjoitti:
Tuli mieleen yksi thaimaan liikenteen kummallisuus, tultaessa etuajo-oikeutettuna Rolling Eyes risteykseen niin suoraan ajaessa laitetaan hätävilut päälle. On mielestäni täysin älytöntä,näin kuitenkn siellä opetetaan...

Sivutieltä voi tulla puolisokea vanhus, joka luulee ajovaloja naapurin pihavaloiksi ja siksi vilkuilla ilmoitetaan ihan oikean auton olevan tulossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mistoheki
Vieras





LähetäLähetetty: 27.12.2010 15:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Äänimerkin käytöstä vielä sen verran.... Ex-vaimon täti asui Mae Saihin menevän valtatien varrella joku kymmen kilometri CR:ta pohjoiseen. Tädin talo (pikku kylä) oli ison risteyksen vieressä jossa joskus ammoisina aikoina oli onnettomuudessa kuollut joku paikallinen "big budha"
Tämän edesmenneen suuruuden kunniaksi sitten jokainen risteyksen ohittava soitti pitkään auton, mopon, kuormaauton yms. torvea. Yleensä ennen risteyksen läpi ajamista kilometri pari ennen risteystä varmuuden vuoksi vielä oikein kokeiltiin että torvi varmasti soi. Eli jumalaton torvikonsertti yötä päivää.
Eikä yhdenkään pässinpään mieleen edes juolahda että jokua saattaisi haluta nukkua tienvarren taloissa.
Asian kun otti puheeksi, niin hernettä melko syvälle nenään vetivät.
Takaisin alkuun
diver
Dzamyyn จมื่น


Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 1742

LähetäLähetetty: 27.12.2010 18:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mistoheki kirjoitti:
Äänimerkin käytöstä vielä sen verran.... Ex-vaimon täti asui Mae Saihin menevän valtatien varrella joku kymmen kilometri CR:ta pohjoiseen. Tädin talo (pikku kylä) oli ison risteyksen vieressä jossa joskus ammoisina aikoina oli onnettomuudessa kuollut joku paikallinen "big budha"
Tämän edesmenneen suuruuden kunniaksi sitten jokainen risteyksen ohittava soitti pitkään auton, mopon, kuormaauton yms. torvea. Yleensä ennen risteyksen läpi ajamista kilometri pari ennen risteystä varmuuden vuoksi vielä oikein kokeiltiin että torvi varmasti soi. Eli jumalaton torvikonsertti yötä päivää.
Eikä yhdenkään pässinpään mieleen edes juolahda että jokua saattaisi haluta nukkua tienvarren taloissa.
Asian kun otti puheeksi, niin hernettä melko syvälle nenään vetivät.

Annas olla, kun tietämätön falle ajaa risteykseen torvea soittamatta ja aiheuttaa kolarin. Vaikka vastapuoli tulisi kolmion takaa, niin fallehan on syyllinen, koska ei pakollista torven soittoa tehnyt. Cool Tässä yksi syy siihen, miksi me fallet kuvittelemme thaimaalaisten ilkeyttään tekevän syyllisiä onnettomuuksiin. Kyllä se totuus vain on, että emme osaa paikallisia liikennesääntöjä. Paikallinen tarkoittaa siis kyläkohtaisia eikä thaimaalaisia sääntöjä. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mistoheki
Vieras





LähetäLähetetty: 27.12.2010 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

diver kirjoitti:
Kyllä se totuus vain on, että emme osaa paikallisia liikennesääntöjä. Paikallinen tarkoittaa siis kyläkohtaisia eikä thaimaalaisia sääntöjä. Razz


Tässä "diver" osut ns. naulan kantaan.
Voisiko näkemystä vielä laajentaa niin että poliisikohtaiset liikennesäännöt

Ainakin vanhoina hyvinä aikoina sakotusärhäkkyys oli suorassa suhteessa sakottavan poliisin kotona odottvaan laskupinoon (lue: mia noin mieltymyksiin kultaketjuihin)
Takaisin alkuun
diver
Dzamyyn จมื่น


Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 1742

LähetäLähetetty: 28.12.2010 8:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mistoheki kirjoitti:
diver kirjoitti:
Kyllä se totuus vain on, että emme osaa paikallisia liikennesääntöjä. Paikallinen tarkoittaa siis kyläkohtaisia eikä thaimaalaisia sääntöjä. Razz


Tässä "diver" osut ns. naulan kantaan.
Voisiko näkemystä vielä laajentaa niin että poliisikohtaiset liikennesäännöt
Ei, ei! Liikennesäännöt ovat kokoelma ohjeita, joiden mukaan liikenteessä liikutaan siten, että kaikki tietävät toisten ajotavat. Siksi juuri falle on syyllinen, kun ei tiedä kylän käytäntöä.

Poliisilla ei ole mitään tekemistä liikennesääntöjen kanssa, koska poliisi voi rikkoa kaikkia sääntöjä, jos hänestä siltä tuntuu. Tuo, mihin viittasit, on poliisikohtainen sakotuskäytäntö, millä ei tosiaankaan ole sääntöjen kanssa muuta tekemistä, kuin säännönmukaisuuden puuttuminen. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร


Liittynyt: 20 Elo 2005
Viestejä: 16945
Paikkakunta: Buriram Province

LähetäLähetetty: 28.12.2010 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sad Tälläistä sattuu ja se on aiankin silloin menoa, jos ihmisiä on lavalla. Tässä nyt tapahtiu muutakin ilmeisesti lyhyen pick'upin hytissä.

Lainaus:
7 killed after pick-up crashes into pedestrian bridge

Seven were killed after their speeding pick-up truck crashed into a supporting pillar of a pedestrian bridge in Bangkok Tuesday morning.
The accident occurred in front of Soi 82 on Rama II Highway in Bang Khunthien district.

Police said the truck hit the supporting pillar of the bridge on the inbound Rama II Road.

Five were killed inside the truck and two others were hurled outside and died at the Rama II Hospital police said.
The truck driver was identified as Phumkitti Jarutnon, 39.


-- The Nation 2010-12-28


http://www.thaivisa.com/forum/topic/429439-7-killed-in-bangkok-after-pick-up-crashes-into-pedestrian-bridge/

_________________
ทีโม บุรีรัมย์

Voin olla väärässäkin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
mistoheki
Vieras





LähetäLähetetty: 28.12.2010 13:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse satuin takavuosina heti onnettomuuden tapahduttua paikalle CR:ssa kun hääseurue ajoi (kännissä/pilvessä) täyteen lastatun Pick-Upin moottoritien keskirokkeen yli jolloin auto kääntyi katolleen. Uhreja oli muistaakseni 11 joista varmaan heti kuoli puolet, loput loukkaantuivat pahan näköisesti.
Väkeä onnettomuus paikalla oli hetkessä kuin muurahaispesässä, mutta juurikaan kukaan ei tehnyt mitään uhrien auttamiseksi. Kaikenlainen elvyttäminen tai ensiapu oli täysin tuntematonta.
Loppujen lopuksi uhrit retutettiin Pic-Uppien lavoille ja lähdettiin viemään sairaalaan.
Kun sitten erään paikallisen naapurin kanssa asiaa otin esille oli vastaus suunnilleen "mai-pen-rai kuolee jos kuolee ei voi mitään, seuraava elämä parempi..."
Takaisin alkuun
vistus



Liittynyt: 01 Jou 2006
Viestejä: 17
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 29.12.2010 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen paikallisilta kuullut CM:ssa semmoistakin että auttaminen ja ensiapu esim. liikenneonnettomuudessa ei ole sallittua, on vaan jäätävä odottamaan ammattiavun saapumista.
Olen itsekin onnettomuustilanteita Thaimaassa nähnyt ja ensiaputaitoisena ihmetellyt kun kukaan ei tee mitään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
expatrium



Liittynyt: 10 Kes 2005
Viestejä: 3917

LähetäLähetetty: 30.12.2010 11:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei sitä kukaan kiellä jos joku menee auttamaan onnettomuuden sattuessa.
Syytä kuitenkin harkita myös farangin, meneeko vai ei, saattaa hyvinkin käydä niin, että auttajasta tehdäänkin syyllinen, eikä olisi läheskään ainut kerta kun sellaista tapahtuisi.

Niin julmalta kuin se ehkä tuntuukin, niin "parempi katsoa kuin katua", eli pysytellä täysin ulkopuolisena ellei satu itse olemaan jotenkin osapuolisena onnettomuudessa.


Tämä eilen sattunut tapaus on aiheuttanut suurta huomiota ja kannanottoja.
Lainaus:
Teen under fire over crash
Internet critics blame girl for tollway tragedy


The 16-year-old driver of a Honda sedan involved in a fatal tollway crash on Monday night has come under strong criticism after a photo showing her using a smart phone moments after the accident was circulated on the internet.

A girl identified as Orachorn Thephasadin Na Ayudhya, 16, uses her mobile phone after a car she was driving was involved in a fatal crash with a passenger van on Monday night.

The picture, which shows a young woman standing near a wrecked Honda Civic with a phone in her hands, has drawn harsh criticism.

Critics say the girl, identified as Orachorn "Prae-wa" Thephasadin Na Ayudhya, was standing on the tollway chatting on her smart phone even as victims lay dying 20m below her. At 16, she is not old enough to hold a driver's licence.

Eight people were killed when the passenger van they were travelling in crashed near the Bang Khen exit of the Don Muang tollway after being involved in an accident with a Honda Civic.

Police say the car ran into the rear of the van, causing it to hit the tollway barrier. Eight passengers, including the van driver, were thrown from the vehicle and on to the road below.

The cause of the accident is being investigated. A superintendent at Vibhavadi police station, Pol Lt Col Chatchai Aiem-ong, said footage from a camera on the tollway showed a car swerving just before it collided with the van, which was travelling from Thammasat University Rangsit Campus.

The online community, in particular, is enraged over the photograph of the girl, although her family insists she was merely alerting her father.

A Facebook page, "More than one million Thais are Not Happy With Prae-wa (Orachorn) Thephasadin Na Ayudhya", has been created where netizens are voicing their opinions of the accident. It attracted more than 150,000 users who "like" the page within 18 hours of its creation.

The comments range from mild criticism to sarcasm to sheer outrage, while others ask people not to pass early judgement and let justice take its course.

Actor Nat Thephasadin Na Ayudhya, Ms Orachorn's step-brother, said his sister and family were under great pressure as a result of the barrage of criticism.

Nat insisted his sister was not chatting with friends on her Blackberry phone as widely believed.

"I talked to her about the photo which is circulating on the internet," he said.

"She was calling her father. She wasn't chatting on BB."

His family would call a news conference about the affair but he did not specify when. "My father is a soldier. He is a man of justice. He teaches discipline, integrity and justice."

Thicha Na Nakorn, a human rights advocate and director of Ban Kanchanaphisek detention centre, said society should not turn its sense of loss over the accident into anger or hatred against the girl.

"This does not mean we should not let justice run its course," he said.

"People who do wrong must be held accountable under the law. But we should not gang up against a person who is being pre-judged as being the cause of the deaths."

Tawatchai Laosirihongthong, who is investigating the accident for the Land Transport Department, said the girl might have lost control of her vehicle first.

He has found a mark on the wall of the tollway that was probably left by the car. The car carries a similar mark on its right side, he said. The car is also marked on its left front side while the van carries signs of a collision on its right front side.

He assumed, based on the evidence, that the sedan was in the right lane when it lost control and hit the wall. It slid into the middle lane where it collided with the van, said Mr Tawatchai, also head of the Traffic and Transport Development and Research Centre at King Mongkut's University of Technology Thonburi.

He also found a red mark on the front of the car, suggesting a third vehicle might have been involved.

"We need to investigate further why the driver of the car lost control," he said.

Pol Lt Col Pitak Niyompruek, who oversees traffic on Vibhavadi-Rangsit Road, said the driver of the Honda Civic was being treated at a hospital but the details were being kept secret because she had received death threats.

A staff member at the hospital, who asked not to be named, said Ms Orachorn had been released. She suffered a slight injury to her mouth and one elbow and left the hospital late on Tuesday morning.

Six injured passengers remain at the hospital. Among them are Chanjira Simkrathok, who is still unconscious and in intensive care.

Pol Lt Col Pitak said police had yet to question the driver of the Honda and other agencies would have to be present when they do, as the girl was a minor.

Prime Minister Abhisit Vejjajiva pledged to ensure justice for all concerned following criticism that powerful people were pulling strings to help the teen driver.

"Nobody is above the law," he said. Idea

http://www.bangkokpost.com/news/local/213693/teen-under-fire-over-crash

_________________
Olkoot kaalienne lehdet aina madottomat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร


Liittynyt: 20 Elo 2005
Viestejä: 16945
Paikkakunta: Buriram Province

LähetäLähetetty: 30.12.2010 20:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omana kokemuksena se, että olen kerran kaatunut mopolla aika pahasti ja kyllä minua ainakin autettiin. Thainainen haki pyytämättä ensiaputarvikkeita läheistä apteekista omilla rahoillaan. Puhdisti ja sitoi haavat ja oli toisen auttajan kanssa valmis viemään minut sairaalaan tai kotiin. Mutta sain vaivoin ajettua itse mopon kotiin ja sitten sairaalaan.

Ja viime viikolla näin Sukhumvitilla aika pahan mopo-onnettomuuden, niin kyllä siinä oli avustajia ja liikenteenohjaajia paikalla. Eli ne minun kokemuksena.
Minä en ole koskaan nähnyt, että mitään ei tehdä onnettomuustilanteessa. Mutta voi se olla noinkin, niinkuin edellä on kerrottu ja en ala väittämään mitään asiasta.

_________________
ทีโม บุรีรัมย์

Voin olla väärässäkin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vistus



Liittynyt: 01 Jou 2006
Viestejä: 17
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 30.12.2010 22:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen tosiaan usean kerran ihan omin silmin nähnyt parillakin eri paikkakunnalla että kukaan ei tee mitään.
Voihan se olla sattumaakin ja on niillä kerroilla sattunut olemaan vain ihmettelijöitä eikä auttamishaluisia/kykyisiä paikalla, mutta luulisi jonkun vähintään ottavan kontaktia potilaaseen jutellen ja rauhoitellen.
Siksipä kirjoitinkin kun CM:ssa asiasta kyselin mm. eräältä onnettomuuteen joutuneelta ja väitettiin ettei muka olisi sallittua tehdä mitään ja omien aikaisempien kokemuksien perusteella tämä tuntuikin silloin loogiselle selitykselle tälle toimettomuudelle.
Ajattelin sitten omassa pienessä mielessäni että näin on ehkä hyvä jos sattuukin olemaan kyseessä vaikkapa niska/selkärankavamma, odotellaan vaan ammattiapua.

Itse olen tehnyt juuri niin kuin expatrium varoitti eli en mitään, peljäten että jos pahin tapahtuu niin auttajasta tuleekin helposti syntipukki vaikka tietäisikin miten pitää toimia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin   tulostus ystävällinen näkymä    Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu, General discussion Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 1 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Et voi liittää tiedostoja tässä foorumissa
Et voi ladata tiedostoja tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group