Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko Thaimaa-info.com

ValokuvakansioValokuvakansio  OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   SudokuSudoku   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Thai nainen vaimona
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin   tulostus ystävällinen näkymä    Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu, General discussion
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ampsu
Mahaat Lek มหาดเล็ก

LähetäLähetetty: 6.5.2008 8:39    Viestin aihe: Re: Olen useasti ihmetellyt niitä surullisesti loppuneita romans Vastaa lainaamalla viestiä

expatrium kirjoitti:

Mitä väärää työtä juuri Pattayalla olevat tytöt tekevät?
Kannattaa kokeilla sitä vanha konstia, pudottamalla laput silmiltä, niin huomaa, ettei olekaan sokea Wink

Nyt taisi osua vanhaa tietäjää nilkkaan. Sorry eihän niissä mitään vikaa ole. Laughing
Ammattilainen on aina ammattilainen, joka hommassa. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
expatrium

LähetäLähetetty: 6.5.2008 13:03    Viestin aihe: Re: Olen useasti ihmetellyt niitä surullisesti loppuneita romans Vastaa lainaamalla viestiä

nid kirjoitti:
expatrium kirjoitti:

Kannattaa kokeilla sitä vanha konstia, pudottamalla laput silmiltä, niin huomaa, ettei olekaan sokea Wink

Nyt taisi osua vanhaa tietäjää nilkkaan. Sorry eihän niissä mitään vikaa ole. Laughing

Vuoi vuoi nid Laughing
Nilkkaan osuminen ei aiheuta samanlaisia vammoja kuin silloin jos/kun on saanut osuman/vamman päähänsä Cool

Saassakin sanotaan Laughing
Lainaus:
Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."

"Koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;..."

Ampsu
Mahaat Lek มหาดเล็ก

LähetäLähetetty: 6.5.2008 19:03    Viestin aihe: Re: Olen useasti ihmetellyt niitä surullisesti loppuneita romans Vastaa lainaamalla viestiä

expatrium kirjoitti:
nid kirjoitti:
expatrium kirjoitti:

Vuoi vuoi nid Laughing
Nilkkaan osuminen ei aiheuta samanlaisia vammoja kuin silloin jos/kun on saanut osuman/vamman päähänsä Cool

Saassakin sanotaan Laughing
Lainaus:
Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi."

"Koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;..."

En ole koskaan ollut kristitty.
Olen Buddhalainen. Olen toki toki lukenut Bibliaa,
mutta ei ole auennut minulle.
Jeesus oli oman aikansa vallankumous"sotilas"
olihan isä rooman armeijan sadan päämies.
Merkittävä mies vielä edelleen.
Kirjana Biblia on ja edustaa korkeaa moraalia.
Takaisin alkuun
east

LähetäLähetetty: 9.9.2008 10:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kirjoitti:

Sitä ihmettelen suuresti, että kun thai/suomi avioliittoja on noin 2000, niin thaikielistä tietoa tai materiaalia on hyvin niukasti tarjolla Suomesta. Taisi se yksi nainen sanoa, että sitä ei ole juuri ollenkaan. Sekin on suuri puute, että kunnollista suomi/thai ja thai/suomi sanakirjaa ei ole olemassa.

Viime lauantaina oli Helsingissä jatkoa thainkieliselle luentosarjalle, joka on tähän mennessä käsittänyt n. 6-7 tuntia koulutusta. Thaivaimoille neuvotaan yksityiskohtaisesti thaikielellä esim., turvakodit, kuinka Suomessa erotaan (on selitetty tarkkaan lainsäädäntö, asumuserot, harkinta-ajat, omaisuudenjaot jne.), abortin hankkiminen, kuinka toimitaan avioehdon kanssa, lapsen huoltajuus jne. Itse olen lievästi yllättynyt, että jopa Thaimaan Suurlähetystö on aktiivisesti osallisena tässä koulutuksessa, jossa neuvotaan, kuinka fallesta imetään verta. Kaipa asia on niin, että thaikku on aina thaikku, olipa se Isanin riisinviljelijä tai Bangkokin koulutettu diplomaatti. Ainakin Helsingissä on tietoa tarjolla, jottei kenenkään avioeron saamisen pitäisi kaatua tiedonpuutteeseen. En tarkoita, että lainsäädäntöä pitäisi salata, mutta toisinpäin ei taida suomalaisille olla missään päin maailmaa vastaavaa avioerokoulutusta tarjolla Very Happy
Takaisin alkuun
apasra
Mahaat Lek มหาดเล็ก

LähetäLähetetty: 9.9.2008 16:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

east kirjoitti:
kirjoitti:

Sitä ihmettelen suuresti, että kun thai/suomi avioliittoja on noin 2000, niin thaikielistä tietoa tai materiaalia on hyvin niukasti tarjolla Suomesta. Taisi se yksi nainen sanoa, että sitä ei ole juuri ollenkaan. Sekin on suuri puute, että kunnollista suomi/thai ja thai/suomi sanakirjaa ei ole olemassa.

Viime lauantaina oli Helsingissä jatkoa thainkieliselle luentosarjalle, joka on tähän mennessä käsittänyt n. 6-7 tuntia koulutusta. Thaivaimoille neuvotaan yksityiskohtaisesti thaikielellä esim., turvakodit, kuinka Suomessa erotaan (on selitetty tarkkaan lainsäädäntö, asumuserot, harkinta-ajat, omaisuudenjaot jne.), abortin hankkiminen, kuinka toimitaan avioehdon kanssa, lapsen huoltajuus jne. Itse olen lievästi yllättynyt, että jopa Thaimaan Suurlähetystö on aktiivisesti osallisena tässä koulutuksessa, jossa neuvotaan, kuinka fallesta imetään verta. Kaipa asia on niin, että thaikku on aina thaikku, olipa se Isanin riisinviljelijä tai Bangkokin koulutettu diplomaatti. Ainakin Helsingissä on tietoa tarjolla, jottei kenenkään avioeron saamisen pitäisi kaatua tiedonpuutteeseen. En tarkoita, että lainsäädäntöä pitäisi salata, mutta toisinpäin ei taida suomalaisille olla missään päin maailmaa vastaavaa avioerokoulutusta tarjolla Very Happy

Tais tulla monelle ukolle pelko persiisiin. Laughing

Ampsu
Mahaat Lek มหาดเล็ก

LähetäLähetetty: 9.9.2008 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

east kirjoitti:
kirjoitti:

Kaverini asuu Ruotsissa. Thai-vaimo. On vielä hullumpaa. Perheriidan jälkeen sossufemakko-Ingridit juoksee ympäri taloa ja vie papereita mennessään, johon heillä ei ole mitään laillista oikeutta.
Todella hyvin toimii Ruotsissa farangi-miehen sorto ja ovat paremmin tietoisia "oikeuksistaan" kun perushurri.
Monille thaimaalaisille taitaa thaimaalaisuus olla ammatti Idea Question
Takaisin alkuun
east

LähetäLähetetty: 9.9.2008 16:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kirjoitti:
Tais tulla monelle ukolle pelko persiisiin. Laughing

Mitäpä sitä nyt erityisesti pitäisi pelätä. Ei naiset onneksi vielä ole maailmasta loppumassa Laughing Minä ihmettelen vain tuota Suurlähetystön eli Thaimaan valtion aktiivista roolia. Iät ja ajathan naiset ovat epävirallisesti toinen toisensa valistaneet oikeuksistaan ja avioerosta, ja Suomessa ja Ruotsissa vielä feministit sen lisäksi, mutta nyt taitaa olla Royal Thai Embassy ensimmäistä kertaa asialla. Helsingin pikku-thaimaasta eli Vaasankadun-Kurvinkulman paikkeilta noita epävirallisia kouluttajia on löytynyt jo kauan, että ei asiassa sinänsä mitään uutta ole.

Vertailun vuoksi, kun tv:n MOT teki skandaaliohjelman panssarikaupoista Sloveniaan, tuli sieltä valtiovallan taholta heti nootti Suomeen, maan parlamentti pohtii vieläkin asiaa, toimittajia ollaan vetämässä oikeuteen ja vaikka mitä. Kun samainen MOT teki roskaohjelman thaivaimoista ja heidän riistäjämiehistään Suomessa, ei Thaimaan suurlähetystö tehnyt mitään toisin kuin pieni maa Slovenia. Mitä nyt innolla Thaimaan lähetystö ryhtyi kouluttamaan naisia eroamaan Laughing Ei tilaisuudessa kuulijakuntaa ole ollut kuin kolmisenkymmentä, eroamisen opettajia/innostajia vajaat parikymmentä.
Takaisin alkuun
DelArco

LähetäLähetetty: 9.9.2008 21:57    Viestin aihe: Re: Olen useasti ihmetellyt niitä surullisesti loppuneita romans Vastaa lainaamalla viestiä

Ampsu kirjoitti:

Mikäs juttu tää on? Shocked
Takaisin alkuun
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 26.7.2010 8:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tällästa rakkaustarinaa:

http://www.ruutu.fi/video?vt=video&vid=90630

http://www.ruutu.fi/video?vt=video&vid=90630

Nauratti tuo thainaisen sanoma suomalaisten hymyilemättömyys, joka on täyttä totta ja varmasti suuri yllätys thaimaalaiselle.

Tästä samasta sain itse runsaasti kokemusta Suomesta, kun siellä piipahdin. Varsinkin kun lähes neljään vuoteen en ole Suomessa ennen tuota reissua käynyt. Eräänlainen "kulttuurishokin" poikanen. Wink

Tietenkin Suomessakin hymyillään, mutta harvemmin tuntemattomalle, jos juuri koskaan.

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
lewis

LähetäLähetetty: 26.7.2010 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hyvä vaan että kulttuurit sekoittuu, mutta toisaalta olis kiva tietää käyttäytyykö thai-vaimo samoin olessaan thai-miehen kanssa avioliitossa.....en tiedä
Takaisin alkuun
Oki
Dzamyyn จมื่น

LähetäLähetetty: 26.7.2010 11:27    Viestin aihe: Re: Olen useasti ihmetellyt niitä surullisesti loppuneita romans Vastaa lainaamalla viestiä

DelArco kirjoitti:
Ampsu kirjoitti:

Eikös Joosef ollutkaan nasaretilainen puuseppä? Vai eikö Joosef sittenkään ollut Jeesuksen isä? Yksi sadanpäämieshän kyllä pyysi Jesseltä apua palvelijansa parantamiseksi... olisiko tämä kenturio ollutkin isä...? Tästä pitää soittaa vihjepuhelu 7-päivään!

Dzamyyn จมื่น

LähetäLähetetty: 26.7.2010 11:35    Viestin aihe: Re: Olen useasti ihmetellyt niitä surullisesti loppuneita romans Vastaa lainaamalla viestiä

DelArco kirjoitti:
Ampsu kirjoitti:

Eikös Joosef ollutkaan nasaretilainen puuseppä? Vai eikö Joosef sittenkään ollut Jeesuksen isä? Yksi sadanpäämieshän kyllä pyysi Jesseltä apua palvelijansa parantamiseksi... olisiko tämä kenturio ollutkin isä...? Tästä pitää soittaa vihjepuhelu 7-päivään!

Vieras

LähetäLähetetty: 26.7.2010 12:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis puhutte varmaankin isäpuolesta, bioliginenhan oli ainakin Holy Bible-nimisen teoksen mukaan nk. pyhähenki Wink
Takaisin alkuun
apasra
Mahaat Lek มหาดเล็ก

LähetäLähetetty: 26.7.2010 14:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kyllä mun mielestä vois jotain rajaa laittaa kuka saa muijan tuodaan suomeen ja kuka ei.
Tänään näin taas sellaisen pariskunnan että oksat pois ja kun tiedän ukon jo kymmenien vuosien takaa niin en voi muuta kuin ihmetellä miten on saanut viisumit ja avioliitto paperit hoidettua, jonkun on pakko avustaa. Ja luulisin että likan olisi parempi Thaimaassa kun pultsarin kanssa suomessa.

jokkeX

LähetäLähetetty: 10.8.2010 1:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noita huteja sattuu puolin sun toisin kun ei kunnolla tutustuta ennen avioliittoa ja maahanmuuttoa.
Sivusta olen kanssa seuraillut yhden parantumattoman hulttion ja hänen mukavan thaivaimonsa yhteiselämää pitkän aikaa ja ihmettelen sen naisen loppumattoman pitkää pinnaa vai onko se vain tyhmyyttä.

KBH5050
Dzamyyn จมื่น

LähetäLähetetty: 10.8.2010 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohon toiseen kysymykseen ikäerosta jo vastasinkin, enkä tähänkään ala enempiä selitellä. Jokainen taaplaa tyylillään ja on oman onnensa seppä. En viitsi enempää alkaa vaimoani kehumaan, kateelliset jälleen alkavat ehkäpä ylireagoimaan Embarassed
Elämä on Rolling Eyes

Tero66
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 10.8.2010 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokaisella on oma tarinansa, mutta tässä omani:
Olen eronnut, mutta koska tilaa on en ole vaatinut ex-vaimoa poistumaan.
Myös pojalla on oma huone tai itse asiassa oma yksiö keittiöineen.
Olen jo 40+ joten nuo 60 reissua taikamaahan ja siellä järjestetyt pippalot alkavat riittää. Hautaan en ole vielä valmis, mutta koska elämäniloa on vielä jäljellä toivoisin nuorien "kollien" nauttivan elämästään kuten tulen näyttämään loppu vuodesta sillä se legenda, että nainen ennen kihlasormuksen pvm on parasta aikaa pitää todella paikkansa. Wink
Takaisin alkuun
mistoheki
Vieras

LähetäLähetetty: 11.8.2010 13:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tero66 kirjoitti:
Olen jo 40+ joten nuo 60 reissua taikamaahan ja siellä järjestetyt pippalot alkavat riittää. Hautaan en ole vielä valmis

Aika pahalle kuitenkin kuulostaa Wink Jos T66 noin sanoo niin ainakin toinen jalka on jo menossa hautaan.
Itsellä 50+ noita reissuja ja "pippaloita" takana myös jokunen ja tässä vaan juonii keinoja A+ luokan matkalle Twisted Evil
... siis tietysti perheen kanssa Cool

No, niin ja näin. Omaa eukkoa tuossa reilun vuosikymmenen jaksanut katsella ja eteenkin "kuunnella" Evil or Very Mad ... ensimmäistä Thai-vaimoa 4 vuotta.
Jos ensimmäinen olisi ollut 100 % pettymys, en liene toista kertaa olisi samaan liemeen itseäni laittanut. Fenno ei ole edes käynyt mielessä vaihtoehdoksi.
Takaisin alkuun
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 11.8.2010 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Smile Tää on sellanen ikuisuuskysymys monella foorumilla ja muuallakin. Oikeaa vastausta ei mielestäni ole. Minä en ainakaan ala ketään "opettamaan" näissä asioissa. No, ehkä oman tarinani voin kertoa.

Toki saahan näistä keskustella ja ihan mielenkiintoisia pähkäilyjä. Wink

Omia valintojani en onneksi ole joutunut katumaan, mutta mistä sitä tulevaisuuttaan tietää. Ei se tosin mitenkään pelotakaan. Joskus aikoinaan oli paljon epävarmempaa.

Välillä tulee pieniä kahnauksiakin, mutta eikö se ole melko normaalia ja suhteeni on kaikkiaan paras tähänastisista melko useista yrityksistä Suomessa. Siinä voi kyllä katsoa itsekin peiliin epäonnistumisten kohdalla. Wink

mistoheki
Vieras

LähetäLähetetty: 11.8.2010 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jim Reindeer kirjoitti:
:Välillä tulee pieniä kahnauksiakin, mutta eikö se ole melko normaalia Wink

Jos taikku-vaimo/tyttöystävä ei kerran viikossa tulistu niin on syytä alkaa epäillä jotain Wink
Sen verran eroavat kotosuomalisesta "maatiaisrodusta" (ei millään pahalla)
Takaisin alkuun
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 11.8.2010 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mistoheki kirjoitti:
Jim Reindeer kirjoitti:
:Välillä tulee pieniä kahnauksiakin, mutta eikö se ole melko normaalia Wink

Jos taikku-vaimo/tyttöystävä ei kerran viikossa tulistu niin on syytä alkaa epäillä jotain Wink
Sen verran eroavat kotosuomalisesta "maatiaisrodusta" (ei millään pahalla)

Smile Heh, no sitten minun on syytä epäillä. Kyllä mulla oli ennenminkin Suomessa näin. Mut sitten kun vaimoni suuttuu, niin minun on parasta olla hiljaa. Sitä tapahtuu tosi harvoin kuitenkin. Wink

makes

LähetäLähetetty: 27.12.2010 18:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko Thaimaalaiset hurjia vaimoina Shocked alkaa peljättää, tammikuussa naimisiin menossa. Vaikka onhan tuo jo luontonsa näyttänyt, osaa se hurja olla kun suuttuu vaikka on pieni Laughing
mistoheki
Vieras

LähetäLähetetty: 27.12.2010 19:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

makes kirjoitti:
Onko Thaimaalaiset hurjia vaimoina Shocked alkaa peljättää, tammikuussa naimisiin menossa. Vaikka onhan tuo jo luontonsa näyttänyt, osaa se hurja olla kun suuttuu vaikka on pieni Laughing

Ne on tehty chilistä ja mustasta pippurista. Taitaa ruuti palaa puolet hitaammin....
No, vaikka vähän tulisia ovatkin niin kyllä näiden kanssa on toimeen tullut.
Takaisin alkuun
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 30.12.2010 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:

Smile Minun kokemuksellani thainaiset ovat pääasiassa hyvin rauhallisia, kuten thait yleensäkin. Mutta jos käy niin, että vaikka meidän rouva suuttuu eli itse suututan hänet, niin minä katson parhaaksi siirtyä takavasemmalle tai en ainakaan ala möykkäämään mitään siinä tilanteessa, kuten tulla ylempänä jo kerroin. Wink

Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin   tulostus ystävällinen näkymä    Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu, General discussion Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Et voi liittää tiedostoja tässä foorumissa
Et voi ladata tiedostoja tässä foorumissa