Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tero66 Administrator ผู้บริหาร
|
Lähetetty: 11.1.2008 14:41 Viestin aihe: Thaimaa kieltää tupakoinnin myös baareissa |
|
|
Aika tiukkaa tupakanvastaista linjaa meinaavat ruveta noudattamaan. Erittäin suurella mielenkiinnolla jään odottamaan mitä tapahtuu 18.2.2008 vai tapahtuuko mitään.
Thaimaa kieltää tupakoinnin myös baareissa
11.1.2008 14:02
Rikkureita odottaa 2 000 bahtin eli noin 40 euron sakot.
Tupakointirajoituksia kiristetään edelleen Thaimaassa. 17. helmikuuta lähtien tupruttelu on kielletty myös baareissa, yökerhoissa ja ulkoilmamarkkinoilla.
Terveysministeriö oli jo aiemmin kieltänyt tupakoinnin ravintoloissa, hallintorakennuksissa, rautatieasemilla ja sairaaloissa. Rikkureita odottaa 2 000 bahtin eli noin 40 euron sakot.
Rajoituksia ajaneen Thaimaan terveydenedistämisinstituutin mukaan seuraavaksi pyritään saamaan läpi tupakointikielto rannoille.
- Thaimaa on tällä alueella johtava maa, mitä tulee taisteluun tupakointia vastaan, instituutin johtaja Hatai Chitanondh sanoi.
Hänen mukaansa tupakointikiellot ovat vain omiaan tuomaan lisää asiakkaita ravintoloihin.
STT-REUTERS-AFP-DPA |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
spiigeli Administrator ผู้บริหาร

|
Lähetetty: 11.1.2008 15:02 Viestin aihe: |
|
|
Aika tiukaksi menee.
Lainaus: | - Thaimaa on tällä alueella johtava maa, mitä tulee taisteluun tupakointia vastaan, instituutin johtaja Hatai Chitanondh sanoi. |
Tuosta ollut se käsitys, että Singapore ollut tähän asti johdossa.
Kannattaisi muutenkin tehdä lait, niin, että poliisit ehtisivät entisiäkin valvoa.  _________________ กาย |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tipsu Mahaat Lek มหาดเล็ก
|
Lähetetty: 11.1.2008 15:10 Viestin aihe: |
|
|
Tama homma on kylla ihan p-sta
Luin jostain etta etta ulkoilmaravintoloissa pitaa olla omat tilat savumiehille. Ei kai niin vaikeaa hoitaa esimerkiksi "avoimmissa" kapakoissa. _________________ 23 kerta oli 1/12 2006 - 14/1 2007
24 kerta oli 21/6 - 22/7 2007
25 kerta oli 16/12 2007 - 13/1 2008
26 kerta oli 12/12 2008 - 13/1 2009 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Babar Administrator ผู้บริหาร

Liittynyt: 02 Kes 2005 Viestejä: 1110 Paikkakunta: Länsi-Suomi
|
Lähetetty: 11.1.2008 15:31 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä homma varsinkin ruokaravintoloissa ja yleisillä paikoilla. Hiemanhan se ottaa pattiin kun jossain rannalla tai altaalla joku Horsti vetää vieressä ketjussa spaddua. Baareista taas saisi päättää omistaja itse. Jos itse en pidä röökinkatkusta, tajuan mennä pois sellaisesta baarista, jossa polttaminen minua häiritsee. _________________ I intend to live forever. So far, so good. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Oki Dzamyyn จมื่น
|
Lähetetty: 11.1.2008 15:41 Viestin aihe: |
|
|
Nyt baaritupakoitsijat siirtyvät tietenkin nuuskaamaan ja räkälimppejä on kohta pitkin baarien pöytiä ja lattioita? _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mistoheki Vieras
|
Lähetetty: 11.1.2008 16:18 Viestin aihe: |
|
|
Itse en ole tupakkimiehiä mutta eipä juuri ole baareissa savu häirinnyt, ainakaan ulkoilmabaarissa....
Kieltäisivät nyt vielä alkoholinjuonnin ja lisäksi vaikka kiroilun baareissa niin johan olisi tervettä porukkaa thailandiassa
Ettei vain olisi päässyt kaikesta kaiken tietävät suomalaiset sosiaalitantat konsultoimaan thaimaalaisia kanssasisariaan ?? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Hulluhurtta
|
Lähetetty: 11.1.2008 16:22 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä mä tuon sisätiloissa savuttelun lopettamisen ymmärrän, mutta ulkoilmapaikkoihin suunnitellut tupakointi paikat on kyllä jo liikaa.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 11.1.2008 16:59 Viestin aihe: |
|
|
Jos kerran baaritytöille halutaan savuton työskentely ympäristö niin eikös silloin tupakointi pitäisi ensiksi kieltää hotellihuoneissa...  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
I ovn Khun ขุน

Liittynyt: 25 Tou 2005 Viestejä: 5614 Paikkakunta: Korso/Vantaa/Si Khiu
|
Lähetetty: 11.1.2008 17:40 Viestin aihe: |
|
|
Eipä hetkauta suuntaan eikä toiseen. En polta enkä paljon vietä aikaani yökerhoissa/baareissa joten kun joskus sitten käyn ei haittaa jos joku haluaa tupakkia poltella. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
maipenrai Mahaat Lek มหาดเล็ก
|
Lähetetty: 11.1.2008 17:43 Viestin aihe: |
|
|
siinähän alkaa "lainvalvojat" tekemään kovaa tiliä 10xtupakinpollttaja/päivä=20000bht,ei huono  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jim Reindeer Administrator ผู้บริหาร
Liittynyt: 20 Elo 2005 Viestejä: 16945 Paikkakunta: Buriram Province
|
Lähetetty: 11.1.2008 17:57 Viestin aihe: |
|
|
spiigeli kirjoitti: |
Kannattaisi muutenkin tehdä lait, niin, että poliisit ehtisivät entisiäkin valvoa.  |
Samoilla linjoilla spiigelin kanssa. Täällä on paljon asioita joita on "kielletty", mutta valvonta on vähän miten sattuu.
Esim. ei saa ajaa kännissä, mutta "oikeastaan" saa, ei saa ajaa mopolla ilman kypärää, mutta "oikeastaan" saa jne.
En tiedä olenko oikeassa, mutta lain ansiosta tupakointi todennäköisesti vähenee jonkin verran "jossakin".
Sinänsä tupakoinnin kieltäminen on ihan hyvä asia. Itse kyllä poltan, mutta ei tämä minua haittaa.
Tupakoinnista olen tehnyt havainnon, että thaimaalaiset polttavat huomattavasti vähemmän kuin farangit. Korjatkaa, jos olen väärässä. _________________ ทีโม บุรีรัมย์
Voin olla väärässäkin...
Viimeinen muokkaaja, Jim Reindeer pvm 12.1.2008 4:35, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mistoheki Vieras
|
Lähetetty: 11.1.2008 18:48 Viestin aihe: |
|
|
Jim Reindeer kirjoitti: | Tupakoinnista olen tehnyt havainnon, että thaimaalaiset polttavat huomattavasti vähemmän kuin farangit. Korjatkaa, jos olen väärässä. |
Tupakointi on kyllä lisääntynyt rajusti ainakin omien havaintojeni mukaan, ennen ei esm. maaseudulla tupakoinut kuin lähinnä äijäporukka julkisesti jossain pihapiirissä tai karaokebaarissa ja jokunen vanha eukko saattoi omista kessusitaan sätkän kääriä. Naisista ei tupakoinut kuin jokunen aivan äärimmäisen harva ja nämäkin sisätiloissa "piilossa" Eikä olisi tullut kuuloonkaan että jossain välitunnilla juniorit olis röökin vetäneet....
Nykyään juniorit vetää koulussakin nurkan takana välitunnilla savuja kuin itse parhaina aikoinaan peruskoulussa.
Baaritytöistä on tämän pahan tavan opetellut nykyään jo aloittelijatkin kun ennen saattoi jokunen vanha kaiken kokenut "ratakone" nortin vetää...
Enemmän taisivat ennen juniorit vetää kaiken maailman "kemikaaleja" kuin että olisivat tupakoineet... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
cartmanfinn Mahaat Lek มหาดเล็ก
|
Lähetetty: 12.1.2008 3:22 Viestin aihe: |
|
|
Oki kirjoitti: | Nyt baaritupakoitsijat siirtyvät tietenkin nuuskaamaan ja räkälimppejä on kohta pitkin baarien pöytiä ja lattioita? |
Näin satunnaisena nuuskamiehenä ihmettelen, mitä tekemistä nuuskaamisella ja räkäklimpeillä on keskenään? Et kai sekoita mälliin? Mielestäni gogo-baarit voisi kieltää, siellähän se kuola valuu!  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
KBH5050 Dzamyyn จมื่น
|
Lähetetty: 12.1.2008 9:44 Viestin aihe: |
|
|
Menee kylläkin hieman off topic, mutta menköön!
Ennen Joulua olin tupakoimatta uuteenvuoteen asti ja hyvin meni, sain lääkäriltäni ilmaisen Champix aloituspakkauksen ja se helpotti aikapaljon tupakoinnin loettamista. Noh uudenvuoden yönä tuli vastustamaton halu saada tupakkaa ja kun kotoa hyllyltä löytyi pari laatikkoa isoja sikareita ja yksi pikkusikareita, niin otinpahan käyttöön
Vaimo tuossa aina hieman keljuilee tästä polttamisesta, mutta eilen osti hofnarin pikkusikareita pienen peltirasian ja se on jo loppu vain 2 jäljellä.
Tänään menen apteekkiin ja otan tämän Champix kuurin uudelleen(reseptilääke) ja katsotaan miten käy jälleen lopettamisen kanssa
Yli neljäkymmentä vuotta polttaneena ja yli askin päivässä, niin helppoa lopetus ei ole  _________________ Tippaakaan en kadu ja hetkeäkään en antaisi takaisin! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Oki Dzamyyn จมื่น
|
Lähetetty: 12.1.2008 11:04 Viestin aihe: |
|
|
cartmanfinn kirjoitti: |
Näin satunnaisena nuuskamiehenä ihmettelen, mitä tekemistä nuuskaamisella ja räkäklimpeillä on keskenään? Et kai sekoita mälliin? Mielestäni gogo-baarit voisi kieltää, siellähän se kuola valuu!  |
Notta joo. Taisin tosiaan sekoittaa sivistyneen nuuskan ja mällin eli purutupakan.
Edustamani maatalouskonevalmistaja sai muutama vuosi sitten kunnian toimittaa Ruotsiin eräälle nimeltä mainitsemattomalle "snussfabriikille" nuuskanvalmistuksessa tarvittavia koneita (mm. vasaramyllyjä). Ostaja toi tehtaallemme Suomeen muutaman suursäkillisen leikattua tupakkaa, josta sitten ajettiin koeajoja ja säädettiin myllyt ja seulat nuuskalle sopiviksi. Nuuskanvalmistaja vielä maustoi tupakkamassan erilaisilla mausteilla, esimerkiksi, vaniljalla, konjakilla, jne.
Tuota mössöä jäi testiajojen jälkeen meidän omaan käyttöön muutama sata kiloa. Se on hieman vaihtelevan laatuista "irtonuuskaa". Ehkä juuri laatuongelmista johtuu, että yhteen aikaan joka toiselta työntekijältä valui ruskea räkä suupielestä ja valumajälkiä seuraamalla oli helppo seurata miehiä tehdashallissa Työpaikkamme on sen jälkeen julistettu tupakka- ja nuuskavapaaksi vyöhykkeeksi  _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Oki Dzamyyn จมื่น
|
Lähetetty: 12.1.2008 11:21 Viestin aihe: |
|
|
Tero66 kirjoitti: | Jos kerran baaritytöille halutaan savuton työskentely ympäristö niin eikös silloin tupakointi pitäisi ensiksi kieltää hotellihuoneissa...  |
Kyllä opastyttöjen etujärjestön pitäisi heti puuttua tämmöisiin työntekijän oikeuksien rajoittamiseen! Tupakointi baarissa ja sängyssä on saavutettu työvoimapoliittinen etu, josta ei tingitä! Ei muuta kun hanskat naulaan ja persettä penkkin, eli istumalakkoon! Minä voin ruveta tukilakkoon, vaikka heti
|
 |
jone10 Mahaat Lek มหาดเล็ก

|
Lähetetty: 12.1.2008 12:04 Viestin aihe: |
|
|
Lopetin röökin viime marraskuussa. Joten minun puolesta miten vain.  _________________ Nemo ante mortem beatus. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 12.1.2008 14:16 Viestin aihe: |
|
|
jone10 kirjoitti: | Lopetin röökin viime marraskuussa. Joten minun puolesta miten vain.  |
Onnea ja menestystä kaikille muillekkin lakkolaisille!
Poltin liki 20 vuotta 1-2 askia päivässä (jurrissa 3), mutta LOPETIN polttamisen 1.1.2002 ja nicoreten syömisen 1.1.2003.
Tuo nicoreten käytön lopettaminen oli kanssa aika hankalaa ja sen syömisen taisin korvata ylimääräisillä ruokailulla sillä tuo elopaino kasvoi yli 20 kg...
Nykyään toisten sauhuttelu ei haittaa, mutta kieltämättä mukavampaahan on kun muut eivät polttele samoissa sisätiloissa sen sijaan ulkona polttamisen kieltäminen menee jo liiallisuuksiin. Luulenpa kuitenkin, että alkuinnostuksen jälkeen polttaminen jatkuu baareissa ellei valvonta vastuuta siirretä baarin omistajille jonkin ison sakon uhalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 12.1.2008 14:40 Viestin aihe: |
|
|
Minä olen yrittänyt täällä Thaimaassa lopettaa tupakinpolton joskus pari kolme vuotta sitten lääkkeen avulla. Lääke on vastaava mitä Suomessa myydään ja varmaankin vastaava tuote, mistä KBH5050 mainitsi.
Ostin lääkkeen Bangkok Pattaya Hospitalista ja asian johdosta piti mennä oikein sairaalan psykiatrin vastaanotolle. Selvitin kuviot sairaalassa työskentelevän Leena Kettongin avulla ja hän oli myös tulkkina asiassa.
Viikon olin polttamatta ja sitten ratkesin. Lääke on mielestäni aika tehokas, sillä se vähentää tupakan mielitekoa. Vika epäonnistumiseen löytyy omien korvien välistä eli tahdonvoiman puutteesta.
Röökiä olen vetänyt ainakin 30 vuotta, joten ihan riittävästi.
Luin ehkä viime vuoden puolella ex-pääministeri Paavo Lipposen kommentin tupakanpolttoon. Hän ennusteli röökaamisen loppuvan koko maailmasta vuoteen 2040 mennessä. Eli tupakasta saattaa tulla huumeiden tapainen laittomuus jossain vaiheessa, jos Paavoa on uskominen.
Olen 2040 melkein 90-vuotias. Saattaa olla, että en joudu tämän vuoksi lopettamaan tupakointia.  _________________ ทีโม บุรีรัมย์
Voin olla väärässäkin... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Hulluhurtta
|
Lähetetty: 12.1.2008 17:51 Viestin aihe: |
|
|
Tero66 kirjoitti: | Jos kerran baaritytöille halutaan savuton työskentely ympäristö niin eikös silloin tupakointi pitäisi ensiksi kieltää hotellihuoneissa...  |
Hehhe johan murjasit...Onhan se rankan "työn" jälkeen kiva vetästä sauhut siinä sängyn kulmalla. Tää oli itseas hyvä juttu naureskelin pitkään tuota sun kommenttia.  _________________ Life Sucks if Your Wife Doesnts. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pecca

|
Lähetetty: 12.1.2008 22:09 Viestin aihe: |
|
|
jone10 kirjoitti: | Lopetin röökin viime marraskuussa. Joten minun puolesta miten vain.  | Joo Joo mutta mielipiteesi??????? :huhhuh:Tupankin vaarallisuudesta!!!!!!!! _________________ Thailand vuodesta 1986 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jone10 Mahaat Lek มหาดเล็ก

|
Lähetetty: 12.1.2008 22:32 Viestin aihe: |
|
|
Pecca kirjoitti: | jone10 kirjoitti: | Lopetin röökin viime marraskuussa. Joten minun puolesta miten vain.  | Joo Joo mutta mielipiteesi??????? :huhhuh:Tupankin vaarallisuudesta!!!!!!!! |
En täysin ymmärrä mitä tarkoitat
Itse tarkoitin että kiellot eivät haittaa minua, koska en enää polta.
Ja eiköhän me kaikki tiedetä että tupakointi on epäterveellistä. Oli se sitten passiivista tai ei. _________________ Nemo ante mortem beatus. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pecca

|
Lähetetty: 13.1.2008 0:59 Viestin aihe: |
|
|
Mai mi pan haa?????? No sehän on oma asia Ei mithää häthää????
Thaidan lähteä imemään sätkäääöäääääää _________________ Thailand vuodesta 1986 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 9.2.2008 4:09 Viestin aihe: Police ready to arrest breakers of smoking ban |
|
|
Saas nähdä miten tämä pelittää. Röökin kanssa pitää olla tarkkana:
Lainaus: | BANGKOK: -- Responding to the Public Health Ministry's regulation to ban smoking in air-conditioned pubs, discos and clubs from February 11, Metropolitan Police Friday had all of Bangkok's 88 police stations ready to arrest and fine any rule breakers.
|
http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=168495 _________________ ทีโม บุรีรัมย์
|
Takaisin alkuun |
|
 |
spiigeli Administrator ผู้บริหาร

|
Lähetetty: 9.2.2008 9:11 Viestin aihe: |
|
|
KHB5050 kirjoitti.
Lainaus: | Menee kylläkin hieman off topic, mutta menköön!
Ennen Joulua olin tupakoimatta uuteenvuoteen asti ja hyvin meni, sain lääkäriltäni ilmaisen Champix aloituspakkauksen ja se helpotti aikapaljon tupakoinnin loettamista. |
Jatketaan vähän off topic
Kerro vähän tuo lääkkeen vaikutuksesta ja mahdollisista sivuvaikutuksista.
Itsellä on resepti tuohon lääkkeeseen, en ole vielä vain hakenut.
Sitten topickiin.
Kertokaa Thaimaassa asuvat sitten, kun laki tulee voimaan, miten toimiva tuo laki on. _________________ กาย |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tipsu Mahaat Lek มหาดเล็ก
|
Lähetetty: 9.2.2008 20:49 Viestin aihe: |
|
|
Joo juttuja lain sovellutukksesta noin niin kuin arkielämässä - kiitos paikalliset! _________________ 23 kerta oli 1/12 2006 - 14/1 2007
24 kerta oli 21/6 - 22/7 2007
25 kerta oli 16/12 2007 - 13/1 2008
26 kerta oli 12/12 2008 - 13/1 2009 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 10.2.2008 5:15 Viestin aihe: |
|
|
Jeps, tietoa tulee, jos en ole raudoissa tupakoinnin vuoksi.  _________________ ทีโม บุรีรัมย์
|
Takaisin alkuun |
|
 |
KBH5050 Dzamyyn จมื่น
|
Lähetetty: 10.2.2008 17:48 Viestin aihe: |
|
|
Tämä Champix ainakin tehosi minuun. Ei tehnyt niinpaljon mieli tupakkaa. Ja uuden pakkauksen avulla pärjännyt hyvin, vaikka loppunut jo aikoja sitten. Välillä toki tekee hieman ja vähänenemmänkin mieli jotain poltella, en kuitenkaan ole sortunut!
Mitään sivuvaikutuksia ei siitä minulle tullut, kylläkin pakkauksessa kerrottiin erilaisista svuvaikutuksista, tyhjä pakkaus jo roskissa, joten sivuvaikutuksista en enempää tiedä, tapani mukaan luin kyllä ohjeet hieman ylimalkaisesti ja aloin syömään päätellen jos haittoja tulee, enköhän ne huomaa
Toki muutamana yönä sain hieman kieriskellä hiessä. Tämän kylläkin keuhkotautilääkärini kertoi kuuluvan vieroitusoireisiin
Paino noussut vaatimattomat 6kg, aina tuntuu olevan nälkä
Eilen ja tänään aloitin painonpudotuksen yksinkertaisesti vähentämällä syömistä, sais nähdä onnaako Tässä tietoa hieman aineesta , googlella lisää. http://www.nam.fi/uploads/tabu/tabu12007.pdf
Kyseessä on Varenikliini. _________________ Tippaakaan en kadu ja hetkeäkään en antaisi takaisin! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jim Beam Myyn หมื่น
|
Lähetetty: 11.10.2017 7:38 Viestin aihe: |
|
|
Nyt myös uimarannoilla.Voi pyhä Sylvi
Koskeekohan kielto myös aurinkotuolilla varjon alla makaavia tupakoitsijoita?
Menee pian ohi sääntösuomen
Ei täydy ihmetellä jos turistit karkaa muualle
https://www.stara.fi/2017/10/11/thaimaa-kielsi-tupakoinnin-uimarannoilla/ _________________ Suomen kansalaisuutta tulee arvostaa ja vaalia eikä jakaa kuin ilmaisia ämpäreitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 11.10.2017 8:37 Viestin aihe: |
|
|
Joo... ihan sanoinsinko sairauden puolelle menevää jonkinasteista vainoa. Ja tuo koskee mitä kaima kysyi niin koko helkkarin rantaa missä vaan ihmisiä pyörii.
Esimerkiksi Ubon Ratchathani matkalla tuon huomasi. Isoja alueita jossa ei saa polttaa missään ja niitä helkkarin tarroja joka paikassa lisättynä 2000 bahtin ukaasilla usein.
Krasangin asemalla lähtiessä paloi jopa hihat pikkasen yhteen akkaan. Hänellä kioski aseman nurkalla. Ostin sieltä vesipullon. Sitten menin polttamaan kauaksi akan kioskista. Ainakin 10 metriä kauempana kuin kieltoalue niin tää alkaa mulle mäkättään. Kukaan ei mitenkään lisäksi asiasta voinut häiriintyä. Menin sitten tavallaan vakiopaikkaani yhteen toiseen kioskiin noin 30 metriä asema-alueelta pois juomaan kahvia ja polttelemaan puiden varjoon. Poika halusi myöhemmin jotain tän akan kioskista ostaa. Ei ostettu vaan ostettiin sieltä 30 metrin päästä.
Sama koskee pitkälti olutta tai alkoholia ylipäätään ja oikeasti tarkoitus karkottaa turistit noilla saakelin elosteluilla. Kaverini Ubonin Pha Taem kansallispuistossa olisi halunnut juoda tölkin kaljaa siinä parkkipaikan isossa kaupassa. Ei myyty eikä koko alueella. Ei ennen noin ollut asiat. Ihme vouhotusta nykyään. _________________ ทีโม บุรีรัมย์
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|