Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tero66 Administrator ผู้บริหาร
|
Lähetetty: 20.2.2016 17:15 Viestin aihe: Perheenyhdistämisestä mahdottumuus köyhille Suomalaisille? |
|
|
Jos tuo is:n uutisoima esitys menee läpi niin kyllä minun oikeustaju ei enää tuota sulata. Kaveri yrittäjä 30 k vuosituloilla ei siis olisi oikeutettu kotouttamaan vaimokettaan ja kahta hänen lastaan Thaimaasta vaikka hänellä olisi talot yms omaisuutta ja työllistäisi vaimon eli tukia ei tarvittaisi. Järjestely tosin söisi kahden virolaisen duunipaikat, mutta Thaimaalaisethan ovat tunnettuja ahkeruudestaan mm mustikkametsissä.
Ymmärsinkö suutuspäissäni ehdotelman oikein vai onko asia todella näin?
Vitutusta lisää se, että pakolaiset jotka saavat oleskeluluvan Suomeen saavat 3 kk aikaa junailla perheensä Suomeen ilman minkäänlaisia tulo velvoitteita.
Tämä ei voi olla oikein.....
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000001122270.html |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Voitto Lippu Administrator ผู้บริหาร

Liittynyt: 24 Tou 2005 Viestejä: 10949 Paikkakunta: Espoo, Finland
|
Lähetetty: 20.2.2016 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Tämä on persujen ajama juttu, joka nyt kohdistuu kaikkiin suomalaisiinkin. Ei siinä kukaan ole eriarvoisessa asemassa, ei ainakaan linkin juttu niin kerro. Vai luinko huolimattomasti. Sinänsä, en pidä laista alkuunkaan, kun palasin Suomeen, minulla ei ollut työtä, enkä näin ollen olisi voinut tuoda perhettäni mukanani. Kuten aina, toivon, että asioista syytetään niitä, joille syy kuuluu, ei ulkopuolisia. _________________ http://bamboogrovestories.blogspot.com/
Ei sillä ole väliä onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se vaan pyydystää hiiriä.
Paluu Bambulehtoon näkyvissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jokkeX

|
Lähetetty: 21.2.2016 3:13 Viestin aihe: |
|
|
Tuota lakiesitystä on vastustettu hyvin laajasti, hallituspuolueiden edustajatkin sitä vastustavat . Uskon että laki ei tuossa muodossa mene eduskuntaan. _________________ Kurjaa porukkaa tosiaan. Liitereitten katot saa märäntyä ja puhvelit jätetään kitumaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kaukalo

|
Lähetetty: 21.2.2016 12:21 Viestin aihe: |
|
|
Lain tarkoitus on koskea maahanmuuttajia ja turvapaikan hakijoita. Nyt siihen valitettavasti tuli mukaan suomalaiset. Taas jotkut älypäät ovat miettineet tätä lakia eivätkä ole yhtään ajatelleet, mistä on kysymys. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
TJ70
|
Lähetetty: 21.2.2016 16:38 Viestin aihe: |
|
|
Minä olen tälläisen kannattaja. Ei valtion (=veronmaksajien) pidä olla maksumiehenä kun "persaukinen" lomalainen tuo lomaromanssin tullessaan suomeen.
Ne keillä on varaa kyseisen rahoittamiseen omasta taskusta niin siitä vaan, mutta kyllä pääsääntöisesti kyseiset lomaromassit ovat pelkkä taakka valtiolle. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jone10 Mahaat Lek มหาดเล็ก

|
Lähetetty: 21.2.2016 17:23 Viestin aihe: |
|
|
TJ70 kirjoitti: | Minä olen tälläisen kannattaja. Ei valtion (=veronmaksajien) pidä olla maksumiehenä kun "persaukinen" lomalainen tuo lomaromanssin tullessaan suomeen.
Ne keillä on varaa kyseisen rahoittamiseen omasta taskusta niin siitä vaan, mutta kyllä pääsääntöisesti kyseiset lomaromassit ovat pelkkä taakka valtiolle. |
Lomaromanssi. Oletkohan nyt täysin tietoinen mistä kaikesta tässä on kyse
 _________________ Nemo ante mortem beatus. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
TJ70
|
Lähetetty: 21.2.2016 17:49 Viestin aihe: |
|
|
Jos nyt puhutaan Thaimaasta niin kyllä luulisin että olen tietoinen mistä puhun 9/10 suomeen muuttaneesta thaimaalaisesta on alunperin kyse ns. lomaromanssista 1/10 on tavattu työmatkalla tai muualla. Toki toista mieltäkin saa olla.
Kun sitten (thai)vaimo tulee suomeen ja mahdollisesti vielä hänen edellisestä avo/avioliitosta 1-2 lasta seuraa mukana ennemmin tai myöhemmin.
Jos ajatellaan valtion taloutta niin menee 5-10 vuotta ennen kuin maahan muuttanut (thai)vaimo on tuottanut veroina valtiolle takaisin sen mitä kotouttaminen, ammattikoulutus yms. ovat valtiolle (=muille varonmaksajille) kaustantaneet.
Lisäksi pääsääntöisesti thaimaalaiset lähettävät ison osan mahdollisesta palkastaan tai sosiaalietuuksistaan thaimaaseen, joten sekään raha ei jää pyörittämään suomen taloutta mutta suomen on kuitenkin "pyöritettävä" naiden taloutta.
Jos "lomaromanssi" päättyy eroon 2-3 vuoden jälkeen ja ex-vaimo palaa kotimaahansa, niin aika iso miinusmerkki jää taseeseen.
Koska valtiolla ei enää ole rahaa maksaa oikein yhtään mitään muutakaan (pois lukien tietysti turisti-pakolaisten paapominen) niin kysyn vaan miksi ihmeessä valtio on velvollinen osittain kustantamaan sen kannalta todennäköisesti tulevaa huonoa sijoitusta ulkomaisen lomaromassi-vaimon muodossa ?
Vetäkää kaikin mokomin hernettä nenään mutta näin se vaan on. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: 21.2.2016 18:24 Viestin aihe: |
|
|
Ei ole harvinainen tuo TJ70:n ajattelutapa.
Sitä mitä itse ei saa/tarvitse, ei saa antaa muillekaan  _________________ Nemo ante mortem beatus. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
spiigeli Administrator ผู้บริหาร

|
Lähetetty: 21.2.2016 18:29 Viestin aihe: |
|
|
Me kuitenkin tarvitaan jostain tulevaisuudessa noita veronmaksajia. Suomen syntyvyys oli tänä vuonna alimmalla tasolla sitten 1800 luvun nälkävuosien. Jollain tuo aukko on paikattava.
Mitä tuohon alustavaan lakiehdotukseen tulee, uskoisin ettei millään mene tuollaisenaan läpi. _________________ กาย |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tomppa Myyn หมื่น
Liittynyt: 12 Kes 2005 Viestejä: 3162 Paikkakunta: Naantali/Khonburi, Khorat
|
Lähetetty: 21.2.2016 18:39 Viestin aihe: |
|
|
Siis mun käsityksen mukaan jatkossa "lomaromanssivaimot/miehet" juuri pystyy perheenyhdistäjänä tuomaan suomeen kun tulot riittävät.
Ulkomailla töissä olevalle paluu voikin jäädä haaveeksi, ja onhan noita ulkomailla opiskelleita jotka löytäneet puolison sitä kautta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
TJ70
|
Lähetetty: 21.2.2016 18:48 Viestin aihe: |
|
|
spiigeli kirjoitti: | Me kuitenkin tarvitaan jostain tulevaisuudessa noita veronmaksajia. |
Mistä ihmeestä ihmiset huomenna maksaa veroja ? Kansalaispalkastako ?
AY-liikkeen ansiosta teollisuus on jo pääpiirteittäin täältä lähtenyt ja loput lähtemässä. Yksityisyrittäjät täyttele pääsääntöisesti konkurssihakemuskia.
Mistä ihmeestä täältä ulkomaalaistaustainen läytää töitä kun niitä ei ole kantaväestöllekkään ? Tai löytää jos SAK palkkaa parisataatuhatta toimistotyöntekijää lisää
Ja tästä kaikesta kiitos ja kunnia kuuluu vain ja ainoastaan AY-liikkeelle
(Eihän tämä tietenkään kuulu thai-palstalle ja nyt piste minun osalta) |
|
Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: 21.2.2016 19:04 Viestin aihe: |
|
|
Tomppa kirjoitti: | Siis mun käsityksen mukaan jatkossa "lomaromanssivaimot/miehet" juuri pystyy perheenyhdistäjänä tuomaan suomeen kun tulot riittävät.
Ulkomailla töissä olevalle paluu voikin jäädä haaveeksi, ja onhan noita ulkomailla opiskelleita jotka löytäneet puolison sitä kautta. |
Jos ansaitsee netto esim. 1650/kk (ilman lapsia), niin ei riittäisi. Koskisi aika monia suomalaisia. Mutta he varmaan ovatkin rupusakkia, jotka eivät ansaitse ulkomaalaista vaimoa/aviomiestä suomeen asumaan perhelämää.  _________________ Nemo ante mortem beatus. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tomppa Myyn หมื่น
Liittynyt: 12 Kes 2005 Viestejä: 3162 Paikkakunta: Naantali/Khonburi, Khorat
|
Lähetetty: 21.2.2016 19:17 Viestin aihe: |
|
|
Joo, en mä tuota tulohimmeliä edes haluaisi miettiä... Puhutaan nettotuloista, onko ne verojen jälkeen vai lasketaanko jotain asumiskustannuksia? No ei kai tuota suunnitelmaa kukaan edes tiedä tarkkaan
Kyllä mä sen ymmärrän että halutaan laittaa rajoituksia tuohon touhuun. Tuolla esityksellä rajotukset saattaa kohdistua ihan eri jengiin kun ajateltiin.
Ja entäs mä, mun ulkomaalaissyntyisellä avokilla on omaisuutta ja tuloja enemmän suomessa kun mulla. Tällä hetkellä hän voisi tuoda minut tuliaisena suomeen mutta minä en häntä... no ehkä mut potkastaan sieltä pois kohta muutenkin  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jokkeX

|
Lähetetty: 22.2.2016 11:20 Viestin aihe: |
|
|
TJ70 kirjoitti: | Minä olen tälläisen kannattaja. Ei valtion (=veronmaksajien) pidä olla maksumiehenä kun "persaukinen" lomalainen tuo lomaromanssin tullessaan suomeen.
Tuo laki koskisi sitten kaikkia paluumuuttajia kanssa. Jos suomalainen on ollut vaikka vuosia maailmalla töissä ja haluaa palata takaisin Suomeen syystä tai toisesta esim lasten koulunkäynnin takia niin pitää ensin hommata Suomesta kohtalaisen hyväpalkkainen työ. Sitä odotellessa puoliso ja ehkä lapsetkin odottelevat toisessa maassa että "isi" saa sen hyvän työn. Tuo laki pistää Suomen kansalaiset eri asemaan tulojen perusteella. Lisäksi laki ei koskisi näitä turvapaikan saaneita jos he 3 kk sisään anoisivat puolisolleen ja lapsilleen oleskelulupaa.
Suomen kansalainen olisi siis huonommassa asemassa kuin joku ulkomaalainen joka on saanut turvapaikan. Ei oikein reilulta tunnu. _________________ Kurjaa porukkaa tosiaan. Liitereitten katot saa märäntyä ja puhvelit jätetään kitumaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kaukalo

|
Lähetetty: 22.2.2016 12:09 Viestin aihe: |
|
|
TJ70 eivät kaikki suomalaiset tuo ns. lomaromansseja Thaimaasta. Olisi mielestäni kohtuutonta, ettei opiskelija voisi tuoda puolisoaan tänne. Tässä on vaan yksi esimerkki.
Enemmän olen huolissani näistä turvapaikan hakijoista, jotka ovat joka päivä minun kukkarollani.
Nämä ovat yleensä nuoria miehiä. Pistettäisiin ne ainakin jotain hyödyllistä tekemään saamansa rahan vastineeksi, esim. ulkoiluttamaan vanhuksia, siivoamaan metsiä, jne. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ilkka Dzamyyn จมื่น
Liittynyt: 29 Tou 2005 Viestejä: 364 Paikkakunta: Helsinki-Vantaa
|
Lähetetty: 22.2.2016 18:03 Viestin aihe: |
|
|
Siis eihän tässä ole mitään ihmeellistä. Pitää olla tietyt tulot että voi huolehtia perheestään keitä on tuomassa. Ja niitä tuloja pitää olla jonkun verran koska Suomi on kallis maa elää ja asua.
Mitäs tässä ihmeteltävää? Ihan selvää asiaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ilkka Dzamyyn จมื่น
|
Lähetetty: 22.2.2016 18:08 Viestin aihe: |
|
|
spiigeli kirjoitti: | Me kuitenkin tarvitaan jostain tulevaisuudessa noita veronmaksajia. Suomen syntyvyys oli tänä vuonna alimmalla tasolla sitten 1800 luvun nälkävuosien. Jollain tuo aukko on paikattava.
|
Sehän paikataan sillä että tulee kunnolla tienaavia ja paljon veroja maksavia ahkeria ihmisiä.
Ei siis pitkin pituuttaan makaavia ja tulonsiirtoja saavia kymmeniä kakaroita kaupungin vuokra-asunnoissa sikiäviä ikityöttömiä vaan: omillaan toimeentulevia, lukutaitoisia, koulutettuja ja ammattitaitoisia ja oikean asenteen omaavia kunnon ihmisiä.
Niitä on vaan vaikea Suomeen saada. Sosiaaliturvan perässä tulevat ovat täysin väärää porukkaa eikä niitä tarvita laisinkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Voitto Lippu Administrator ผู้บริหาร

Liittynyt: 24 Tou 2005 Viestejä: 10949 Paikkakunta: Espoo, Finland
|
Lähetetty: 22.2.2016 20:50 Viestin aihe: |
|
|
Ilkka kirjoitti:
Lainaus: | Siis eihän tässä ole mitään ihmeellistä. Pitää olla tietyt tulot että voi huolehtia perheestään keitä on tuomassa. Ja niitä tuloja pitää olla jonkun verran koska Suomi on kallis maa elää ja asua.
Mitäs tässä ihmeteltävää? Ihan selvää asiaa. |
Ei mielestäni ole tämä asia näin mustavalkoinen, Ilkka. Ei todellakaan. Itse olen elättänyt perheeni paljon pienemmilläkin tuloilla, kuin mitä suunnitellaan. Nyt kun asiat ovat eri tavalla eli ollaan molemmat töissä, tilanne on toki helpompi. Mut jos tätä mahdollisuutta ei olisi ollut, meidän perhettä ei olisi ollut enää olemassa kahdeksaan vuoteen. Siihenkö pitäisi pyrkiä? _________________ http://bamboogrovestories.blogspot.com/
Ei sillä ole väliä onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se vaan pyydystää hiiriä.
Paluu Bambulehtoon näkyvissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 23.2.2016 21:35 Viestin aihe: |
|
|
Me ollaan mm. ILKAN, OSMON ja mun TERON kanssa tehty mahdolliseksi MAMUJEN eli esim. Thaimaalaisten vaimojemme&perheiden kotouttamisen omien lompsiemme turvin. Tähän tarvittiin pirun iso kasa papereita joissa lupauduimme huolehtimaan omistamme. En halua sen enempää pullistella, mutta hoidimme vastuumme ja todellakin vaikeuksien kautta. Muuten minun mielestäni ilman papereita kotomaahan tulevat ovat PAKOLAISIA ei siis mamuja???? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: 24.2.2016 7:22 Viestin aihe: |
|
|
Tero66 kirjoitti: | Me ollaan mm. ILKAN, OSMON ja mun TERON kanssa tehty mahdolliseksi MAMUJEN eli esim. Thaimaalaisten vaimojemme&perheiden kotouttamisen omien lompsiemme turvin. Tähän tarvittiin pirun iso kasa papereita joissa lupauduimme huolehtimaan omistamme. En halua sen enempää pullistella, mutta hoidimme vastuumme ja todellakin vaikeuksien kautta. Muuten minun mielestäni ilman papereita kotomaahan tulevat ovat PAKOLAISIA ei siis mamuja???? |
Mikähän on tämän jutun pointti?
Oletteko te kolme jotenkin erikoistapauksia Pystyykö suomalainen tekemään tämän jotenkin helposti toisen lompsalla
Enkä nyt tarkoita turvapaikanhakijoita, pakolaisia tai tms. _________________ Nemo ante mortem beatus. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Popeye Dzamyyn จมื่น
|
Lähetetty: 24.2.2016 17:12 Viestin aihe: Pakkohan asialle on jotain tehtävä |
|
|
Ehkä tulorajat eivät ole se paras ratkaisu, mutta asialle on tehtävä jotain. Puhe-, luku- ja kirjoitustaidottomia kamelikuskeja ei täällä ole varaa velaksi elättää.
Olisiko yksinkertaisinta että perheenyhdistäjältä vaaditaan Suomen kansalaisuus??
http://www.migri.fi/suomen_kansalaisuus/kansalaisuuden_hakeminen/edellytykset _________________ Jumala pitää taivaan sinisenä, pidetään me Suomi valkoisena. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
hopeless
|
Lähetetty: 29.2.2016 5:44 Viestin aihe: |
|
|
TJ70 Oletko miettinyt paljonko suomessa syntyny lapsi tulee maksamaan veronmaksajalle,ennen kuin hän alkaa tuottamaan veroina yhteiskunnalle? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
TJ70
|
Lähetetty: 1.3.2016 16:18 Viestin aihe: |
|
|
hopeless kirjoitti: | TJ70 Oletko miettinyt paljonko suomessa syntyny lapsi tulee maksamaan veronmaksajalle,ennen kuin hän alkaa tuottamaan veroina yhteiskunnalle? |
Jos kommentillasi tarkoitat kanta-suomalaista lasta niin oletetavasti hänen vanhempansa, isovanhempasa jne. ovat "tuottaneet" valtiolle eri muodoissa lapsen koulutukseen yms. rahaa (tai valtio on riistoverottanut näitä rahat) Jos ja kun sitten tulevaisuudessa tämä lapsi vartuttuaan on niin satumaisen onnekas että löytää töitä hän "rahoittaa" taaas seuraavaa tulevaa sukupolvea jne. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ilkka Dzamyyn จมื่น
|
Lähetetty: 4.3.2016 0:39 Viestin aihe: |
|
|
hopeless kirjoitti: | TJ70 Oletko miettinyt paljonko suomessa syntyny lapsi tulee maksamaan veronmaksajalle,ennen kuin hän alkaa tuottamaan veroina yhteiskunnalle? |
Ja mitä maksaa kun otetaan perhe missä on kymmenen mukulaa, vanhemmista ei kumpikaan hommissa, elää vaan sossutuilla, niin montako näistä lapsistakaan tulee käymään koskaan missään kunnon hommissa?
Kunnon hommia ei ole mitkään verovaroin maksetut tulkin hommat tai avustajat maanmiehille. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 5.4.2016 20:08 Viestin aihe: |
|
|
Joo saamme perheenyhdistämistä eli ex-vaimo oltiin yhdessä naimakaupoissa liki 21 vuotta. Oli poikessa mun tykö Thaimaassa 5 vuotta, palasi ja nyt lämmittelemme taas suhdetta. Hän kävi kääntymässä kesäkuussa Suomessa (liki 6 kk) ja pyörähti nyt Thaimaassa viimoiset 3 viikkoo jos saisi poikansa mukaan. Jos ongelmii olis tullut olisin käynyt niistelee nenii päättäjiltä, koska 1988 syntynyt poika kävi mm kaikki koulut 1-9 luokka ja sen jälkeen vielä 3 vuotta amiskaa SUOMESSA. Lähti tosin välillä Thaimaahan (myös 5 vuotta) naimakaupankin perään jossa tuomisia nyt "tuliaisii"...
Tarina mun kohdalta on se, että ex-vaimo ja poika saa tulla Suomeen kunhan eivät asu minun tykö (jos tarttes tukiaisia). Jos sen tekevät me kaikki kolme menetään oikeuksia eli pukkaa karenssia JOS olisimme työttömiä. Onneksi olen duunissa, ex-vaimo jonka kanssa on lämminneet välit työskentelee SPR:llä kielitaitinsa ansiosta myyjänä ja poika saa duunin koulutuksensa ansiosta eli emme tartte apuja, mutta entä ystävät jotka joutuu asuu erikseen etteivät menetä mm asumis yms tukia. On toi perseestä, että noiden tukien menetyksen pelossa parit joutuu asuu erikseen.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
I ovn Khun ขุน

Liittynyt: 25 Tou 2005 Viestejä: 5614 Paikkakunta: Korso/Vantaa/Si Khiu
|
Lähetetty: 6.4.2016 2:07 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä tilanne on puoluekantaan katsomatta poliitikkojen tekosia. Kaikki puolueet ovat olleet tätä mahdotonta järjetelmää rakentamassa. Jos nyt otetaan esimerkiksi asumistuki jolla asumisen hinta on nostettu aivan järjettömän kalliiksi, rakentamisen lainsäädäntö jota on suurrakentjat ajaneet, niin ketäköhän se loppujen lopuksi hyödyttää. Ei ainakaan asujaa. Monet muut tuet on samanlaisia, sekä rikkaat että köyhät tykkää kun saavat vlriolta rahaa, kumpikaan osapuoli ei ole halukas purkamaan systeemiä jotta valtion menot pienenisivät koska oma (minä itse) tulot vähenisi. UGH, olen puhunut. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: 15.7.2016 22:41 Viestin aihe: |
|
|
Onko tämä asia edistynyt tai muuttunut millään tavalla
Tässä kuussa pitäisi vaimolle hakea jatkoa oleskeluluvalle.
Joo sorry, me ollaan molemmat ressukoita jotka käyttää hyväksi suomen sosiaaliturvaa.
Täällähän kirjoittelee vain pääsääntöisesti "kunnon suomalaiset"!!! Anteeksi jos nauran  _________________ Nemo ante mortem beatus. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|