|
Thaimaa-info.com
|
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Voitto Lippu Administrator ผู้บริหาร

Liittynyt: 24 Tou 2005 Viestejä: 10949 Paikkakunta: Espoo, Finland
|
Lähetetty: 13.3.2016 11:08 Viestin aihe: Mikä on dialogi? |
|
|
Monissa yhteiskuntaa käsittelevissä tai muutoin mielipiteitä jakavissa keskustelunaiheissa syntyy helposti tunteiden kuumenemisia ja joskus asiat karkaavat pahasti kädestä ja menee loanheitoksi.
Toivoisin kaikilta, että pyrkisimme kehittämään dialogiamme tämän määritelmän mukaan:
Lainaus: | Dialogissa yksi osapuoli ei pyri dominoimaan muita. Siinä ei pyritä ratkaisemaan, kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Dialogissa pyritään etsimään yhteistä, syvempää ymmärrystä. |
Tämä dialogi on vaikea laji, sillä monesti tekee mieli tyrmätä vastapuolen näkemys haukkumalla tai nimittelyllä. Toivoisin ja varmaan monet muutkin toivovat, että pystyisimme kehittelemään dialogejamme täällä, jotta keskustelu- ja lukunautinnosta tulisi miellyttävämpää kaikille. _________________ http://bamboogrovestories.blogspot.com/
Ei sillä ole väliä onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se vaan pyydystää hiiriä.
Paluu Bambulehtoon näkyvissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
loikkari Vieras
|
Lähetetty: 13.3.2016 13:17 Viestin aihe: |
|
|
Dialogia ei ainakaan edistä jos kaivetaan jotain ikivanhaa, jo unohdettua ja asianosaiselle kuulumatonta esiin ihan vaan loukkaamis tarkoituksessa. Aika usein omat kokemukseni poikkeavat jonkun toisen kokemuksesta (enkä tarkoita eds mielipidettä vaan todellakin kokemusta) ja jo kohta joku väittää kokemustani vääräksi tai jopa perättömäksi. olen vain vajavainen ihminen minäkin ja jos päästän itseni väsyneeksi,, nälkäiseksi tai muuten huolestuneeksi jostakin niin saattaa irrota kontrolli lapasesta. En pidä sitä kuitenkaan niin vakavana jos ja kun sen huomaan melko nopeasti. Nyt ilmeisesti aamulla olin sekä väsynyt että nälkäinen, väsynyt aikaerosta siis.
Onneksi saan olla tässä toveriseurassani jossa voin avoimesti ja häpeämttä kertoa mieltäni painavista asioista tulematta tuomituksi vaikkei ne reaktiot aina niin hallittuja ja "täyspäisiä" olekkaan. Toivottavasti aina tulen olemaan näiden kaltaisten ystävien ympäröimä ja pysyttelen tässä jengissä. Jos erkanan tästä porukasta niin minun ajatteluni palaa kielteiseksi, tulen kireäksi, ärtyynnyn helposti pienistäkin vastoinkäymisistä ja vaikka alkoholismini ei puhkeaisikaan juomiseksi niin tulee nk kuiva juopp joka elää ja käyttäytyy kuin juova mutta selvästä päästä. Lisäksi luonteenpiireeseen kuuluu pakonomainen oikeassa olemisen tarve, ja tinkaaminen niin kauan että toinen osapuoli kyllästyneenä antaa periksi tai menettää malttinsa. Sellainen ihminen en todella haluaisi olla koska sellaisena ihmisenä tekisin muiden, ympärilläni olevien läheisten elämän helvetiksi suurinpiirtein ja aiheuttaisin pelkoa, ahdistusta, kyyräilyä ja mieleistelyä. Varsinkin jos olisin talodellisesti vahvin niin aivan kamalaa olisi läheisteni olla siinä. Sikis pidän ryhmissä käymistä itselleni aivan erityisen tärkeänä, jottta muistan mikä ja kuka olen. Kirjoitan vain itsestäni, millaiseksi uskoisin tulevani jos erkanisin tästä toveriseurasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Voitto Lippu Administrator ผู้บริหาร

Liittynyt: 24 Tou 2005 Viestejä: 10949 Paikkakunta: Espoo, Finland
|
Lähetetty: 13.3.2016 13:48 Viestin aihe: |
|
|
Minä pidän kirjoituksistasi, loikkari ja arvostan, että uskallat kertoa myös vastoinkäymisistäsi. Tästä olen myös 100 % samaa mieltä:
Lainaus: | Dialogia ei ainakaan edistä jos kaivetaan jotain ikivanhaa, jo unohdettua ja asianosaiselle kuulumatonta esiin ihan vaan loukkaamis tarkoituksessa. |
_________________ http://bamboogrovestories.blogspot.com/
Ei sillä ole väliä onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se vaan pyydystää hiiriä.
Paluu Bambulehtoon näkyvissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
manuanssi
|
Lähetetty: 13.3.2016 13:59 Viestin aihe: |
|
|
Haluan täältä netin hiljaisista syövereistä nostaa myös hattua sinulle loikkari kirjoituksiesi johdosta. Läheskään kaikista asioista en ole kanssasi samaa mieltä, mutta silti mielelläni luen juttujasi.
Naapuripalstaan verrattuna täältä löytyy paljon mielenkiintoisia juttuja ja kertomuksia arkipäivän Thaimaasta. Aktiivikirjoittajien määrään suhteutettuna täällä on myös harmillisen usein näitä pieniä nokkapokkia, jonka jälkeen joku usein poistuu takaviistoon. Toivottavasti se dialogi kuitenkin löytyy, sillä tällekin foorumille on mielestäni tilansa olemassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
loikkari Vieras
|
Lähetetty: 13.3.2016 14:01 Viestin aihe: |
|
|
Voitto Lippu kirjoitti: | Minä pidän kirjoituksistasi, loikkari ja arvostan, että uskallat kertoa myös vastoinkäymisistäsi. | Eipä tässä ole oikeastaan ollut isompia vastoinkäymisiä, vain elämän realiteetteja ja normaalia elämää, ei se alkoholismi varjosta elämääni tänään oikeastaan kovinkaan usein ja jos olisin asiasta hiljaa niin väkijoukossa menisin täydestä kunhan en aukaise suutani. Toisaalta en myöskään häpeä menneisyyttäni eikä tarvitse sitä keltään salata vaan olen todella sinut itseni kanssa.
manuanssi kirjoitti: | Läheskään kaikista asioista en ole kanssasi samaa mieltä, mutta silti mielelläni luen juttujasi. | Ei toki ole edes missään luomiskirjassakaan kirjoitettu, että pitäisikään olla samaa mieltä mutta aiheeton loukkaaminen otti päähän, Toki tiedän, että jos jonkun mieleipide/lausunto saa minun mielentilani pois raiteiltaan on vika myös minussa, koska vain ylpeät ihmiset loukkaantuvat. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
hemeju

|
Lähetetty: 13.3.2016 20:20 Viestin aihe: |
|
|
Usein näillä kirjoituksilla puolesta/vastaan näyttää olevan takana jonkun asteinen tutustuminen aikaisemmin.Eihän ne meille muille lukijoille merkitse yhtään mitään,joten viisautta on osata ohittaa ne.YV.nä sitten antaa palaa.
Itse käyn täällä harvemmin ,joten eihän ne aikaisemmat jutut ja mahdolliset kaunat jaksa kiinnostaa.
Sanotaanko niin ,että aina nuo akat ne jaksaa...täällä ei taida olla niin,että me päästäisiin tässä suhteessa loistamaan
Täällä on tosiaankin aika kiva ilmapiiri yleensä,joten siitä on hyvä jatkaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
east
|
Lähetetty: 14.3.2016 11:19 Viestin aihe: |
|
|
Tsemppiä loikkarille myös minulta. Ainakin minä luen ihan mielellään kirjoituksiasi, jotka ovat tavallista maanläheistä tarinaa sellaisella tasolla, että minäkin yksinkertaisena ihmisenä ymmärrän, ja voisin samanlaisiin tilanteisiin joutua itsekin. Olen joistain asioista kanssasi paljonkin eri mieltä, mutta en silti koe erimielisyyksiä minään henkilökohtaisina loukkauksina tai ketään vastaan suunnattuina. Olen joskus VL:n kanssakin eri mieltä, mutta VL perustelee omat näkemyksensä järjellisen kiihkottomasti jankkaamatta loputtomasti samaa, joten en minä siinä mitään loukkaavaa tai väärää näe. Ihmiset vain ovat omia yksilöitään eikä pelkkiä ohjelmoituja muurahaisia. Jos tahallaan lähtee etsimään yksittäisiä sanoja ja "virheitä" toisten kirjoituksista, jotta niihin voisi puuttua, niin kyllä siinä työsarkaa riittääkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa Et voi liittää tiedostoja tässä foorumissa Et voi ladata tiedostoja tässä foorumissa
|