 |
Thaimaa-info.com
|
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Voitto Lippu Administrator ผู้บริหาร

Liittynyt: 24 Tou 2005 Viestejä: 10949 Paikkakunta: Espoo, Finland
|
Lähetetty: 12.3.2013 6:32 Viestin aihe: Nopeita junia suunnitteilla |
|
|
Bangkok - Pattaya junaradan pitäisi aueta 2018 ja valmistuessaan vie matkustajat kaupungista toiseen tunnissa. Myöhemmin suunnitteilla olevat yhteydet ovat BKK - Khorat, BKK - Phitsanuloke ja BKK - Hua Hin. Näitä suunnitelmia on tosin ollut ennenkin mutta olisivathan ne toteutuessaan käteviä tapoja matkustaa hieman epäturvallisemman minibussin sijaan.
http://www.bangkokpost.com/breakingnews/339918/high-speed-train-to-pattaya-in-5-years _________________ http://bamboogrovestories.blogspot.com/
Ei sillä ole väliä onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se vaan pyydystää hiiriä.
Paluu Bambulehtoon näkyvissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
loikkari Vieras
|
Lähetetty: 12.3.2013 11:18 Viestin aihe: |
|
|
Olis mainiota jos toteutuisi. Eihän se "luotijunan" nopeutta vastaa tuo BKK-Pattaya väli jos tunnin ottaa aikaa. Mutta jos lentokentältä pääsee esim yhdellä vaihdolla niin varteenotettava vaihtoehto.
Esim Malaga - Madrid väli on n 545 km ja luotijuna menee 2 h 25 min tuon välin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
expatrium
Liittynyt: 10 Kes 2005 Viestejä: 3917
|
Lähetetty: 12.3.2013 13:06 Viestin aihe: |
|
|
Eihän Buddhakaan kiellä suurista haaveista
Jo muutama vuosi sitten kirjoitettiin vastaavasta luotijunasta BKK- Chiang Mai, nyt siitä ollaan hiljaa.
Sekin on ollut tapetilla, että tuollainen vastava yhteys tehtäisiin välille Kiina - Thaimaa, yhdessä Kiinan kanssa.
2010 oli jo tapeetilla tämä suunnitelma .......
Lainaus: | Route Selection and Pre-Feasibility Study for Bangkok-Nakhon Ratchasima High Speed Train |
http://koratfart.com/gallery/albums/userpics/10001/Korat-Bangkok_highspeed_train_project.jpg
Hinta vaatimattomasti 127,137,000,000 Baht
Nyt tuota samaa lämmitetetään taas.
http://www.nationmultimedia.com/national/Public-hearing-on-high-speed-train-project-30199500.html
Kukaan ei kuitenkaan kerro mistä rahat tuollaisiin projekteihin, eivätkä nuo junarata projektit ole läheskään ainoita isoja projekteja.
Lainaus: | Warning on public debt
World Bank says rising expenses need scrutiny
The country could save expenditures for stimulus programmes to fund social welfare and enact policies to reduce inequality and raise the skill level of the population, says the World Bank.
The bank expects Thai public debt to reach 50% of gross domestic product (GDP) by the end of 2013, up from 45% at the end of this year.
The rapid increase in public debt from hidden liabilities and continued consumption spending could eat away funds for social investment, although so far it remains under control | .
BKK-Post
Velka on veli ottaesssa, mutta veljenpoika maksettaessa. _________________ Olkoot kaalienne lehdet aina madottomat. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pekkad Myyn หมื่น
Liittynyt: 30 Kes 2007 Viestejä: 1397 Paikkakunta: Buriram
|
Lähetetty: 10.9.2015 21:28 Viestin aihe: |
|
|
Aika mielenkiintoinen uutinen, joka koskee kylläkin Ruotsia.
Eli China Railway Construction tehnyt tarjouksen Ruotsiin suunnitteilla olevasta nopeasta rautatieyhteydestä.
Esittävät radan rakentamista tolppien päälle 5 metrin korkeuteen, joka veisi vähemmän tilaa maan päältä.
Siinä kuva näistä koneista jotka asentavat näitä korotettuja rataelementtejä. Mm. Bangkokissa käyttävät samoja/vastaavia.
http://scandasia.com/china-railway-construction-bids-on-swedish-high-speed-railway/ |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pekkad Myyn หมื่น
Liittynyt: 30 Kes 2007 Viestejä: 1397 Paikkakunta: Buriram
|
Lähetetty: 10.9.2015 21:49 Viestin aihe: |
|
|
Pikkaisen muuten aiheeseen liittyen: Olen katellut, kun Thaimaassa tapana tehdä sillat valmis elementeistä ja sillan alikulkukorkeutena 5.5m...
Sitten taas Suomessa tehdään vastaavat valtavasta määrästä lautatavaraa ensin muotit ja sen jälkeen vasta valetaan silta Ja vielä niin, ettei siinä ole yhtään "kasvuvaraa" alla tolppien välissä, jos mahdollisesti myöhemmin tarve lisätä alle kaistoja? +vielä se että korkeudeksi se että juuri ja juuri rekat mahtuu alta...mutta mites erikoiskuljetukset, kun on vähän korkeampaa tavaraa?
Ja eihän siinä auta muu kuin purkaa vanhat sillat ja tehdä uudet, kun tulee tarve lisätä sillan alla meneviä kaistoja...
Vaikka Suomessa maa routiikin eri tavalla, niin kyllähän ne sillat luulisi pystyvän tehdä samalla tavalla elementeistä...Olisi paljon helpompaa ja tulisi halvemmaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa Et voi liittää tiedostoja tässä foorumissa Et voi ladata tiedostoja tässä foorumissa
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|