Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko Thaimaa-info.com

ValokuvakansioValokuvakansio  OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   SudokuSudoku   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Transferwise

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin   tulostus ystävällinen näkymä    Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu, General discussion
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
maipenrai
Mahaat Lek มหาดเล็ก

LähetäLähetetty: 13.3.2021 7:17    Viestin aihe: Transferwise Vastaa lainaamalla viestiä

hojo👋
Transferwise tai nythän se muutti nimensä Wise,tarjoaa ilmaista pankkikorttia,tarjous voimassa tämän kuukauden.pari kertaa kuukaudessa saa nostaa ilman minkäänlaisia kuluja 200€ kerralla(thaikuissa)eli tarvittaessa 400€.tämän kyseisen puljun kautta olen tehnyt kaikki rahansiirrot thaikku tilille jo vuosien ajan. tällaisen voisi ottaa melkein varalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Raymonds bar

LähetäLähetetty: 13.3.2021 11:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei huonompi idea. Hyvin on toiminut.

Eestin kundit osaa.

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
maipenrai
Mahaat Lek มหาดเล็ก

LähetäLähetetty: 13.3.2021 16:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Raymonds bar kirjoitti:
Ei huonompi idea. Hyvin on toiminut.

Eestin kundit osaa.

samaa mieltä.
Takaisin alkuun
spiigeli
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 14.3.2021 1:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joka kuukausi ollaan lähetetty rahaa Transferwisellä, nyt tuli ilmoistus että tili jäädytetty. Yritin kaikkea, mutta ei selvyyttä.
Avasin uuden tilin eri sähköpostilla. Sama puhelin numero ja samalta kortilta rahat- Ihmetytti, mutta hyvin toimii.
Jokin sekaannus tuli tuossa. kun vaihtoivat nimensä.

Nolperi

LähetäLähetetty: 13.7.2022 14:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei siinä nimenvaihdossa sekaannusta ole. He ovat laajentaneet toimintaansa rahansiirrosta pankkipuolelle ja päivittäneet brändiä siinä samalla. Heiltä saa nykyään halutessaan tilin eri valuutoille, eri maihin. Siis ihan tilinumerot, verkkopankkipalvelut ym. Tähän saa myös monikansallisen debit-kortin.

Rahansiirtoon Wise on edelleen huippu ja toimii myös € <-> Thai Baht. Itse olen käyttänyt tätä 2014 alkaen. Otin Transferwisen käyttöön kun lähdin Australiaan vuodeksi. Minun piti siirtää aika isoja summia suomesta, kun piti mm. maksella vuokria ja ostin reilu 5000AUD matkailuauton. Transferwise tuli pirusti halvemmaksi kuin kansainvälinen tilisiirto, mistä OP siihen aikaan velotti ensin 2,5€, sitten 2.5% summasta, tämän jälkeen luottokunnan huono kurssi vei vielä pari prosenttia. Toisessa päässä Australian Commonwealth Bank otti vielä pinkan päältä 11AUD, kun tilisiirto saapui ulkomailta. Kokonaiskustannus siirrolle liikkui 5-10% välillä riippuen summasta. Transferwisen kulu taisi siihen aikaan olla 0.6% EUR-AUD siirroissa, ja Transferwisehan käyttää aina sen hetken virallista pankkienvälistä kurssia. Transferwise osoittautui kaiken lisäksi nopeammaksi kuin kansainvälinen tilisiirto!

Homman nopeus ja edullisuus perustuu siihen, että Wisella (ent Transferwise) on paikalliset tilit joka maassa. Tilaat rahanvaihdon Wisen nettisivuilla tai äpissä. Suoritat maksun euroalueen maksuna, eli eurosumma eurotililtä toiselle. Kun Wise havaitsee eurot saapuneeksi, he ottavat tuon kiinteän esim 0.6% (kulu riippuu maasta) ja sitten laskevat valuuttamuunnoksen sen hetkisellä virallisella kurssilla. Sitten Wise tekee kohdemaassa siirron paikallisena tilisiirtona. Näin vältetään pankkien ulkomaankulut ja luottokuntien huonot kurssit.

Jos sinulla on säästötili/debitkortti Thaimaalaisesta pankista, niin Wise + tämä debitkortti on edullisin mahdollinen vaihtoehto rahan siirtämiseen ja automaattinostoihin. Wisen rahansiirto/valuutanvaihtokustannus Thaimaahan on 1 EUR + 0.58% (tarkistettu 13.7.2022) ja vaihtokurssi on aina tasan tarkkaan sen hetken virallinen pankien välinen kurssi ilman välistävetoa. Eli tuo 1€+0.58% on koko kustannus. Esimerkiksi 1000€ siirrosta kustannus on 6,79€. Automaatilla nostaminen Thai debit-kortilla on ilmaista. Ulkomaalaisella kortilla kustannus on usein joku kiinteä summa + 3% + luottokunnan huono kurssi (helposti pari prosenttia).

Mulla on säästötili ja "Be1st" debitkortti Bangkok Bankissa. Wise+debit kombolla onkin ollut kiva touhuta, kun ei tartte kulkea isot seteliniput taskussa. Ulkomaisella kortilla automaatilta nostaessa automaatin kiinteät kulut ajaa säästeliään nostamaan maksimisumman.

Jos sinulla on Thaimaalainen ystävä, joka on Bangkok Bankin asiakas, voit avata säästötilin Bangkok Bankiin. Tarvitset mukaan vain passin ja tämän ystävän pitää kirjoittaa suosituskirje. Ehkä asiakaspalvelu toimii parhaiten, jos tämä ystävä tulee kirjeen kera pankkiin mukaan. Lue lisää aiheesta: https://www.bangkokbank.com/en/Personal/Save-And-Invest/Save/Savings-Account

Wiselta saa myös oman Debit-kortin, millä voi nostaa Thai automaatista rahaa. Kortti maksaa 8€, minkä jälkeen siinä ei ole kuukausikuluja. Wise ottaa ulkomaan automaattinostoista 1.75% korvauksen. En ole varma hyväksyykö Thaimaalaiset automaatit tämän kortin paikallisena korttina, vai ottaako ne ulkomaalaisveloitukset. Olisi kiva kuulla, jos joku on kokeillut!

Siitä on hetki kun olen itse kilpailuttanut näitä palveluita. Viimeisimmän tiedon mukaan Wise ja Currencyfair olivat yhtä edullisia rahansiirtoon. Currencyfairilla oli hieman parempi kampanja uusille asiakkaille, mutta he eivät silloin palvelleet thaimaan valuutassa. Ala on nykyään kovin kilpailtu ja kannustan kaikkia kilpailuttamaan palveluntarjoajat!. Jos intoa ei ole, niin Wise on aina varma valinta. Olen itse käyttänyt myös Currencyfairia, eikä mulla ole siitä mitään pahaa sanottavaa.

Jos saat thaimaalaiseen pankkiin tilin auki ja debitkortin taskuun, niin tällä Wise-refulinkillä saat ensimmäisen rahasiirron ilmaiseksi!
https://wise.com/invite/u/ollit
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin   tulostus ystävällinen näkymä    Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu, General discussion Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Et voi liittää tiedostoja tässä foorumissa
Et voi ladata tiedostoja tässä foorumissa