 |
Thaimaa-info.com
|
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Ilkka Dzamyyn จมื่น
Liittynyt: 29 Tou 2005 Viestejä: 364 Paikkakunta: Helsinki-Vantaa
|
Lähetetty: 18.4.2016 21:14 Viestin aihe: |
|
|
Tero66 kirjoitti: | Ilkka testaa me savolaiset kustannetaan NS kauppareissu mitä ehdotit... |
En tajunnut sanaakaan mutta melkein kaikki käy kun joku kustantaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tero66 Administrator ผู้บริหาร
Liittynyt: 24 Tou 2005 Viestejä: 3733
|
Lähetetty: 18.4.2016 23:31 Viestin aihe: |
|
|
Tavattiin liki kenttää ja tolla vaan meinasin et kun kerroit et menette NS (niin sanotusti) pimus kanssa vaan soppailee niin osallistutaan eli savoks (tuo isot tilaukset) soppailee taikamaahan....  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tomppa Myyn หมื่น
Liittynyt: 12 Kes 2005 Viestejä: 3162 Paikkakunta: Naantali/Khonburi, Khorat
|
Lähetetty: 16.5.2016 22:46 Viestin aihe: |
|
|
Onpa omituinen tilanne, venäjän takia tuota Finnairia ei voida myydä kenelle vaan... Otsikko tosin pitäisi ehkä olla "venäjän jarrutus haittaa Finnairin ulkomaalaistamista"
Venäjän jarrutus haittaa Finnairin yksityistämistä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016051221550485_uu.shtml |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Voitto Lippu Administrator ผู้บริหาร

Liittynyt: 24 Tou 2005 Viestejä: 10949 Paikkakunta: Espoo, Finland
|
Lähetetty: 22.7.2016 9:45 Viestin aihe: |
|
|
Tulevaisuudessa voitaneen odottaa suoria lentoja khmerien maahan.
Lainaus: | Cambodia, Finland sign aviation pact
Cambodia’s Secretariat of Civil Aviation has signed a memorandum of understanding with the Finland Civil Aviation Authority to open their skies and allow direct flights between the two countries.
Sin Sereyvutha, spokesman for Civil Aviation Secretarial General, told the Khmer Times that the MoU would pave the way for airline companies in both Cambodia and Finland to fly directly between Phnom Penh and Helsinki.
However, Sereyvutha said for the moment he did not expect passengers from Helsinki to fly directly to Cambodia on their national carrier Air Finland as the passenger load was still small, the Khmer Times reported on Thursday.
Because of this, he said, both countries would promote codeshare partnerships between airlines flying between Europe and Southeast Asia.
Codeshare is an aviation business arrangement where two or more airlines share the same flight.
Sereyvutha explained the reasons for the low passenger load on the Helsinki - Phnom Penh route.
“Finland has few Cambodians living there, while most Finns visit Bangkok as tourists rather than come to Cambodia,” he said.
“I think if we have more attractions, they will come to us. At the moment, we don’t know how many tourists from Finland visit Cambodia and we tend to put these arrivals in the ‘other’ category of our records, rather than have a specific section for Finland,” added Sereyvutha.
In May, Austrian Airlines announced that it had entered into a codeshare partnership with Bangkok Airways to fly passengers directly from Vienna to Phnom Penh and Siem Reap in Cambodia and also to popular Thai destinations like Phuket, Krabi, Koh Samui and Chiang Mai.
On Tuesday, a new international route connected Phnom Penh and Siem Reap with China’s populous southern province of Hainan.
Luo Baoming, secretary of the Hainan Provincial Committee of the Communist Party of China, unveiled the plan during a meeting with Prime Minister Hun Sen at the Peace Palace last week.
Baoming, however, did not reveal which Chinese airlines will operate the new Haikou City - Phnom Penh - Siem Reap route.
According to Cambodia’s State Secretariat for Civil Aviation, one weekly flight from Haikou City to Phnom Penh and two weekly flights to Siem Reap came into operation Tuesday. |
http://www.bangkokpost.com/news/asean/1041021/cambodia-finland-sign-aviation-pact _________________ http://bamboogrovestories.blogspot.com/
Ei sillä ole väliä onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se vaan pyydystää hiiriä.
Paluu Bambulehtoon näkyvissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pekkad Myyn หมื่น
Liittynyt: 30 Kes 2007 Viestejä: 1397 Paikkakunta: Buriram
|
Lähetetty: 22.7.2016 22:22 Viestin aihe: |
|
|
Voittolipun edelliseen viestiin liittyen:
http://lentoposti.fi/uutiset/suomi_ja_kambodza_solmivat_lentoliikennesopimuksen_finnair_sai_uuden_kohdevaihtoehdon
Lainaus: | Suomi ja Kambodža neuvottelivat liberaalin lentoliikennesopimuksen heinäkuun aikana. Neuvottelut päättyivät yhteisymmärryspöytäkirjan allekirjoittamiseen ja sopimus etenee seuraavaksi eduskunnan käsittelyyn. Suomi nimesi sopimuksen mukaiseksi lentoyhtiöksi Finnairin
Suomi ja Kambodža neuvottelivat lentoliikennesopimuksesta 18.-19. heinäkuuta. Neuvottelut saatiin päätökseen 19. heinäkuuta. Maiden välisessä lentoliikennesopimuksessa viikkovuorot on rajoitettu neljääntoista lentoyhtiötä kohti.
Rajoituksen tarkoituksena on avata Kambodžan lentoliikennemarkkinoita asteittain. Sen sijaan lentoyhtiöiden määrää ei ole rajoitettu, eikä sopimus sisällä muitakaan rajoituksia.
Kahdenvälinen sopimus mahdollistaa lentoliikenteen aloittamisen jo tulevien EU-ASEAN -neuvottelujen aikana. Suomi nimesi Finnairin harjoittamaan lentoliikennettä Suomesta. Kambodža ei vielä tässä vaiheessa nimennyt yhtiötä.
"Neuvotteluissa allekirjoitettiin yhteisymmärryspöytäkirja ja parafoitiin lentoliikennesopimus, kuten on tapana. Parafoiminen tarkoittaa yhteisymmärryksen saavuttamista sopimuksen tekstistä, joka sitten viedään eduskuntaan voimaansaattamiseksi", kertoo Liikenteen turvallisuusviraston erityisasiantuntija Päivi Jämsä Lentoposti.fi:lle.
Sopimuksen arvioidaan tulevan voimaan noin vuoden kuluessa riippuen eduskunnan aikatauluista. Yhteisymmärryspöytäkirjan perusteella sopimuksen periaatteita sovelletaan ilmailuviranomaisten välillä niiden toimivallan rajoissa jo allekirjoituspäivästä lähtien.
Kambodžan kuningaskunta sijaitsee Kaakkois-Aasiassa ja rajautuu idässä Vietnamiin, pohjoisessa Laosiin ja lännessä Thaimaahan, ja etelässä sillä on rannikkoa Siaminlahdelle. Maassa on 14 miljoonaa asukasta ja sen pääkaupunki on Phnom Penh.
Solmittu lentoliikennesopimus tasoittaa tietä mahdolliselle reittiavaukselle esimerkiksi Helsinki-Vantaan ja Phnom Penhin tai Siem Reapin välille. Alkuvaiheessa yhteistyö saattaisi käynnistyä Finnairin ja paikallisten lentoyhtiöiden välillä.
Kambodžan kansallinen lentoyhtiö on Cambodia Angkor Air. Se lentään pariinkymmeneen kohteeseen Aasiassa pienellä kuuden ATR72- ja Airbus A321 -kapearunkokoneen laivastolla. |
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Raymonds bar

Liittynyt: 30 Tou 2005 Viestejä: 1076 Paikkakunta: RAYMOND's BAR
|
Lähetetty: 23.7.2016 5:02 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | from Helsinki to fly directly to Cambodia on their national carrier Air Finland |
mikä on tämä yhtiö? mikä on koko jutun pointti? minä osaan parempaa englantia kuin tämä toimittaja. onneton. _________________ Raymond's Bar, Kakkoskadulla soi 7 ja 8 valilla, Pattaya, +66 86 1103 066
ismokj@gmail.com |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Voitto Lippu Administrator ผู้บริหาร

Liittynyt: 24 Tou 2005 Viestejä: 10949 Paikkakunta: Espoo, Finland
|
Lähetetty: 23.7.2016 9:23 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | mikä on tämä yhtiö? mikä on koko jutun pointti? minä osaan parempaa englantia kuin tämä toimittaja. onneton. |
Kun näin on, voitkin ruveta keskittymään suomen kieleen. Meillä lauseet alkavat isolla kirjaimella. Jutun pointti on minusta se, että tulevaisuudessa voi olla mahdollista lentää suoraan Helsingistä Phnom Pheniin. _________________ http://bamboogrovestories.blogspot.com/
Ei sillä ole väliä onko kissa musta vai valkoinen, kunhan se vaan pyydystää hiiriä.
Paluu Bambulehtoon näkyvissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Raymonds bar

Liittynyt: 30 Tou 2005 Viestejä: 1076 Paikkakunta: RAYMOND's BAR
|
Lähetetty: 24.7.2016 6:05 Viestin aihe: |
|
|
en keskity. mulla on omat pointit. niitä ei vaan kaiki tajua. hyvä niin. _________________ Raymond's Bar, Kakkoskadulla soi 7 ja 8 valilla, Pattaya, +66 86 1103 066
ismokj@gmail.com |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
spiigeli Administrator ผู้บริหาร

Liittynyt: 28 Tou 2005 Viestejä: 10505 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 24.7.2016 10:21 Viestin aihe: |
|
|
Voitto Lippu kirjoitti: | Lainaus: | mikä on tämä yhtiö? mikä on koko jutun pointti? minä osaan parempaa englantia kuin tämä toimittaja. onneton. |
Kun näin on, voitkin ruveta keskittymään suomen kieleen. Meillä lauseet alkavat isolla kirjaimella. Jutun pointti on minusta se, että tulevaisuudessa voi olla mahdollista lentää suoraan Helsingistä Phnom Pheniin. |
Raymondsin pointti lienee ollut siinä, että Air Finland meni konkurssiin vuonna 2012. Tomittajan taustatyö ollut heikkoa.
Itse aiheeseen olisi hienoa, jos tuo reitti avataan Finnairin toimesta. _________________ กาย |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Raymonds bar

Liittynyt: 30 Tou 2005 Viestejä: 1076 Paikkakunta: RAYMOND's BAR
|
Lähetetty: 25.7.2016 3:42 Viestin aihe: |
|
|
tieto lisää tuskaa. kaikilla sitä ei ole. _________________ Raymond's Bar, Kakkoskadulla soi 7 ja 8 valilla, Pattaya, +66 86 1103 066
ismokj@gmail.com |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jim Reindeer Administrator ผู้บริหาร
Liittynyt: 20 Elo 2005 Viestejä: 16945 Paikkakunta: Buriram Province
|
Lähetetty: 25.7.2016 16:07 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | KULUTTAJANSUOJAJanne Luotola
25.7. klo 15:21
Myöhästyikö lentosi? – Tähän korvaukseen olet oikeutettu
Jos lento on peruutettu tai se myöhästyy vähintään kolme tuntia, kuluttajalla on oikeus vakiokorvaukseen.
Kilpailu- ja kuluttajavirasto muistuttaa tänään, että EU-tuomioistuimen ratkaisukäytännön mukaan tekninen vika kelpaa harvoin syyksi vakiokorvauksen maksamatta jättämiseen.
Odottamattomat tekniset viat eivät kelpaa syyksi korvausten maksamatta jättämiseen, koska odottamattomat viat ovat tavallisia.
Jos lentoyhtiö aikoo evätä vakiokorvauksen matkustajalta, yhtiön pitää voida osoittaa, että kyseessä on lentoturvallisuuteen vaikuttava tekninen vika. Vian syyn pitää olla sabotaasi, terroriteko tai useiden samaan kalustoon kuuluvien lentokoneiden piilevä valmistusvirhe, josta valmistaja tai lentoturvallisuusviranomainen on ilmoittanut.
Korvausta ei tarvitse maksaa, jos viivästys johtuu poikkeuksellisista olosuhteista eikä sitä olisi voitu välttää kohtuudella edellytettävillä toimilla. Poikkeuksellisia olosuhteita saattavat olla esimerkiksi työtaistelu, sopimattomat sääolosuhteet, turvallisuusriski, poliittisesti epävakaat olot ja ilmaliikenteen hallintaa koskeva päätös, joka aiheuttaa viivästymisen tai peruuttamisen.
Lentoyhtiöllä on näyttövelvollisuus siitä, että viivästys johtui poikkeuksellisista olosuhteista ja että niitä ei olisi voitu välttää tilanteeseen soveltuvilla toimenpiteillä.
Kilpailu- ja kuluttajavirasto on luetellut vakiokorvaukset nettisivuillaan. Korvauksiin lukeutuu muun muassa aterioita, virvokkeita, hotellimajoituksia ja puhdasta rahaa.
|
http://www.tekniikkatalous.fi/talous_uutiset/liikenne/myohastyiko-lentosi-tahan-korvaukseen-olet-oikeutettu-6568726?utm_source=Teta_Uutiskirje&utm_medium=email&utm_campaign=Teta_Uutiskirje
Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeet asiasta.
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Matkustaminen-ja-matkan-jarjestaminen/matkustaminen-ja-liikenne/lentomatkustajan-oikeudet/lennon-viivastyminen/ _________________ ทีโม บุรีรัมย์
Voin olla väärässäkin... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jim Reindeer Administrator ผู้บริหาร
Liittynyt: 20 Elo 2005 Viestejä: 16945 Paikkakunta: Buriram Province
|
Lähetetty: 15.8.2016 9:23 Viestin aihe: |
|
|
Utapaon kentällä uusi terminaali avattu ja kentän käyttö lisääntyy.
Lainaus: | U-TAPAO
Thailand opens new airport terminal to ease congestion
August 9, 2016 2:10 pm
Bangkok - Thailand opened a new terminal at a Vietnam War-era airport on Tuesday, in an effort to ease congestion at Bangkok's two main airports.
The new terminal at U-Tapao International Airport, 173 kilometres east of Bangkok, will be able to handle 3 million passengers per year, according to Airports of Thailand (AOT).
The opening aims to ease congestion at Bangkok’s Don Muang and Suvarnabhumi airports, which an internal audit found to be operating beyond their intended capacity, AOT said.
Don Muang handled 21.5 million passengers in 2014, far exceeding its recommended capacity of 16.5 million. Suvarnabhumi, which has a recommended capacity of 45 million passengers, served 46.4 million passengers in 2014.
U-Tapao currently handles approximately 800,000 passengers per year, with most arriving on charter flights from Russia and China, AOT said.
The resort town of Pattaya is 40 kilometres away and is popular with tourists from those two nations.
U-Tapao airport was extended and modernised for the US Air Force during the Vietnam War.
B-52s bombers based at U-tapao joined major campaigns including the illegal bombing of Cambodia and Laos.
- DPA |
http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/Thailand-opens-new-airport-terminal-to-ease-conges-30292524.html _________________ ทีโม บุรีรัมย์
Voin olla väärässäkin... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tomppa Myyn หมื่น
Liittynyt: 12 Kes 2005 Viestejä: 3162 Paikkakunta: Naantali/Khonburi, Khorat
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jim Beam Myyn หมื่น
Liittynyt: 20 Tam 2011 Viestejä: 3874 Paikkakunta: Lahansai
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
spiigeli Administrator ผู้บริหาร

Liittynyt: 28 Tou 2005 Viestejä: 10505 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 16.10.2017 18:12 Viestin aihe: |
|
|
Tätä pohtinut myös.
Ilmanpaine katosi ja silloin on pakko mennä suhteellisen nopeasti tuonne kolmeen kilometriin. Loppuu muuten happi
Vähän epäilyttää "putosi" termi otsikossa, eiköhän kyseessä ole hallittu korkeuden pudottaminen. _________________ กาย |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pekkad Myyn หมื่น
Liittynyt: 30 Kes 2007 Viestejä: 1397 Paikkakunta: Buriram
|
Lähetetty: 14.4.2020 18:53 Viestin aihe: |
|
|
Tässä käydään aika tarkkaan läpi miksi Boeingin uusi 737 MAX on ollut lentokiellossa niin pitkään. Kyse lopulta jokseenkin siitä, kun koneella todella vanhat lentomallin sertifikaatit ilmailuviranomaisilta, joita ei MAX-kehitystyön alussa haluttu uusia johtuen sen mukanaan tuovasta pidemmästä ja kalliimmasta kehitystyöstä ja niiden hyväksyntäprosessista. Lisänä myös lentoyhtiöiden painostus heidän haluessaan vanhoihin sertifikaatteihin perustuvan konemallin uusilla moottoreilla, jolloin heidän ei tarvitsisi tehdä kallista pilottien uudelleen koulutusta vanhasta uuteen konemalliin siirtyville piloteille.
Koneeseen periaatteessa lisätty vanhempaan malliin verrattuna uudet tehokkaammat moottorit, jotka samalla muuttaneet lento-ominaisuuksia epävakaaksi ja sitä taas korjattu lisäämällä elektroninen tietokoneen ohjaama trimmausjärjestelmä, josta pilotit eivät ilmeisesti ole olleet tietoisia tai eivät ole saaneet koulutusta. Aika monimutkainen sekasotku, johon ei taida olla helppoa ratkaisua.
Mun mielestä koko soppa kuvastaa aika hyvin tämän päivän lyhytnäköistä yrityskulttuuria, jossa johto pyrkii tekemään mahdollisimman pienellä panostuksella mahdollisimman suurta tuottoa, muusta paljoa välittämättä.
https://www.youtube.com/watch?v=9OzFlqHikUc&t=1s |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
loy Mahaat Lek มหาดเล็ก
Liittynyt: 10 Kes 2005 Viestejä: 633 Paikkakunta: udon
|
Lähetetty: 9.5.2020 7:35 Viestin aihe: |
|
|
Eilen 8/5 tuli bongattua NokAiri loppuliuussa DMK UTH |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa Et voi liittää tiedostoja tässä foorumissa Et voi ladata tiedostoja tässä foorumissa
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|