Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko Thaimaa-info.com

ValokuvakansioValokuvakansio  OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   SudokuSudoku   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kuvanlaittoa

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin   tulostus ystävällinen näkymä    Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko -> Harjoittelu-osio, Testforum
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
maipenrai
Mahaat Lek มหาดเล็ก

LähetäLähetetty: 16.2.2019 15:48    Viestin aihe: kuvanlaittoa Vastaa lainaamalla viestiä

onko mitään yksinkertaista Shocked helppoa Laughing ohjetta miten kuvia tänne palstalle voisi laittaa?kuvia kuitenkin jonkin verran.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 16.2.2019 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noilla ohjeilla minä sen aikoinaan opin kun aikani harjoittelin. Kuvakoko siis maksimissaan 800x600.

http://www.thaimaa-info.com/forum/viewtopic.php?t=3052

Tuolla ohjelmalla niitä pienentelen. Tuossakin oma opettelunsa, mutta kyllä sen oppii kun minäkin opin. Laughing

http://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm

Tuossa kuvan pienentämisen ohjeet ja näitä molempia ohjeita pidän itse erittäin hyvinä kun vaan jaksaa paneutua asiaan sitkeästi. Lisäohjeita saa kysyä.

http://www.thaimaa-info.com/forum/viewtopic.php?t=5648

Tarkoitan läppäriä tai tietokonetta yleensä. Puhelimella en ala edes kokeilemaan. Se mielestäni varmaa minun kohdalla. Niillä on sitten omat käyttönsä minulla ja aika vähäiset verrattuna perinteiseen tietokoneeseen. En jaksa tiirailla ja zooomailla niitä näyttöjä on yksi syy, mutta se on makuasia ja tottumiskysymys. Wink

Voin olla väärässäkin... tai sitten olen oikeesti hullu. Ja olenkin...
Takaisin alkuun
maipenrai
Mahaat Lek มหาดเล็ก

LähetäLähetetty: 16.2.2019 17:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kiitos jimille Smile
tänään en ala harjoittelemaan,mutta otetaan työn alle ensi viikolla ubbloco
Takaisin alkuun
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 16.2.2019 18:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei mittään.

Voin rakentaa tähän lisäksi omat ohjeet tai lisäohjeita jossain vaiheessa. Tuossa otin jo kuvankaappauksia sitä varten.

Takaisin alkuun
spiigeli
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 16.2.2019 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse käyttänyt isompien määrien pienentämiseen tuota Jimin mainitsemaa Faststonea. Yksittäisiin kuviin joko Painttiä tai Gimp nimistä ohjelmaa. Rajaan usein kuvan Microsoftin kuvankatselussa, siinä myös pikaparannus värien ja sävyn säätöön.
Nykyään pienennän leveydeksi jokin 650, tulee muuten yleensä tuo datan max määrä vastaan.
Pixeleitä, kun enemmän nykykameroissa, niin sisältää enemmän dataa.
Toki tuota datan määrää pystyy vähentämään, mutta koen sen monimutkaisemmaksi.

Itse latailen kuvat onedriven kautta ja hitain vaihe on ladata ne ensin tietokoneelle, varsinkin, jos vähänkin hitaampi nettilinja.

Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 20.2.2019 8:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä nyt oma versio tästä kun lupasin ja aloitetaan kuvan pienentämisellä. Eli kun koneelle ladattu ohjelma FastStone Photo Resizer 3.8 ohjelma niin se auki koneelta. Ensinäkymä on tämä minulla silloin kun tietokoneen kuvat avattu siellä.

Sitten kaksoisnapautuksella kuva tai kansio auki. Aukeaa seuraava näkymä.

Esimerkissä olen avannut kansion ja valinnut sieltä neljä kuvaa. Voi valita koko kansion kuvat tai niin monta kuin haluaa eli vaikka yhden. Kun ollaan tuossa vaiheessa niin klikkaa kohtaa "Convert".

Lisäselityksiä.

Kuvakoon voi valita kohdasta "Advanced Options". Tässä siis 800x600 joka enimmäiskoko kuvia foorumille siirrettäessä ja se on eräänlainen standardikoko. Kameran asetuksista johtuen kuvan korkeus voi muuttua. Leveys ei. Tai ehkä sekin muuttuu jos menee räpläämään kameran asetukset joksikin pieneksi kuvakooksi. Mutta tuolla valikossa voi itse säätää sen vaikka mille koolle, mutta perusasetuksiin oma suositus 800x600 niin kuvat tulee aina samankokoisina itselle kun tietty koko kamerassa. Sanoisko et tehdasasetukset. Poikkeuksena jos kamera pystysuunnassa niin silloin muuttuu tietenkin leveys, mutta tuota asetusta ei kannata mielestäni muuttaa. Lähes aina pidän kameran kuvatessa vaakasuorassa ja rajaan tarpeettoman pois ennen pienentämistä mikäli tarvitsee. Sitä en ala selostamaan tässä yhteydessä. Joskus voi olla pakko ottaa lähikuvia kamera pystyasennossa.

Kohdasta "Browse" voi valita kansion mihin haluaa kuvat tai itse keksiä sen. Itse laitan nimen jos joku muu nimi kansion pictures/ jälkeen pyyhkimällä muun pois. Silloin se tulee haluamallaan nimellä tietokoneen valokuvat kansioon. Tuo muu on kunkin koneella mikä on ja milläkin kielellä. On itselläkin kuvia muuallakin tai toisessa "juuressa" samalla koneella.

Tuo "LEK" omissa kuvissa tarkoittaa pientä kuvakokoa. Suosittelen tuota browse touhua niin ei tule jotain alakansiota mikäli ei halua eli selkeäpi. Samaan kansioon niitä ei saa tai saa mut ei kannata laittaa koska sekoittaa asiaa. Eli olen vain lisännyt tuon "LEK" kansion nimeen. Ja käytään paljon kuukausittaista kansioimista. Periaatteessa voi siis laittaa muuallekin kuin tietokoneen kuvat/pictures kansioon kuvia mutta ei järkeä mielestäni. Menee vaikka vaikeaksi muistaa. Noita kansioita kuvissa tietenkin saa nimetä mielensä mukan vaikka miksi.

Tuo on sikäli poikkeuskuva, että nyt minulla sattuu olemaan kuvat jo pienennetty joka tekstissä ilmenee. Siinä voin tehdä mitä haluan. Jos klikkaan "Yes to all" niin ohjelmaa pyhkii pois entiset pienennykset joten ei tule tuplia. Jos "No" niin tulee. Tuo tietenkin sotkee nyt vähän ohjeita. Laitan siitä ehkä jatkoohjeen, mutta ei tuossakaan mitenkään käy ja ihan sama mitä toisaalta klikkaa. Tuplatkin voi poistaa koneelta. Toisaalta hyvä esitellä tuokin. Cancelia suosittelen niin toimenpidettä ei tapahdu lainkaan. Wink

Tuossa valmiina juuri nämä kuvat jotka tässä viestisskin. Jos täppi kohdassa "Open containing folder" niin ohjelma aukaisee kansion minne kuvat meni kun klikkaa "Done" nappulaa. Ne aukeaa kunkin koneen kuvaohjelmassa jos sellainen on ja asettanut ne aukeamaan jossakin ohjelmassa. Kaikissa koneissa joku on kuitenkin valmiina, mutta käytän edelleen vanhaa Google Picasaa vaikka Google lopetti sen tuen. Toimii silti.

Huom!!!! Ohje vain tietokoneille. Ei mitään hajua käykö puhelimiin ja siihen en puutu mitenkään koska ei käyttöä eikä tietoa.

Kaikkiaan tuohon on ohjelmia vaikka kuinka mutta vain tuon minä osaan ja omasta mielestäni erittäin simppeli ja kun käyttänyt vuosia niin sen myös väkisin osaan.

Saa kysyä lisää jos joku haluaa.

Voi tulla lisäohjeita kysymättäkin jos keksin. Wink

Takaisin alkuun
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 20.2.2019 9:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lisäyksenä se, että minulla ei läppärillä tule datat vastaan ihan heti ja tarkoitan tietokoneen tallennustilaa ja muutakin kapasiteettia. Nuo isot kuvat siirrän koneelta kannettavalle muistilaitteelle sitä mukaa kun tulee kuvattua tai about kuukausittain. Varsinkin kun kuvaan paljon ja koneella näitä 800 x 600 kuvia hirvee määrä ja se johtuu siitä että harrastan valokuvausta vaikka en ole lähelläkään ammattiharrastaja tai kuvaaja. Puhutaan kymmenistä tuhansista ja en ole laskenut tarkkoja lukemia. Jos tilat loppuu niin tietenkin niitä pienempiä kuviakin muualle talteen kuten originaalit on jo. Aika ajoin siivoan läppäreitä ja tietysti puhelimen myös, mutta siellä vähän siivoamista kun ei käyttöäkään paljoa. Muutakin koneelle pakkautuu itsestään joten hyvä siivota säännöllisesti. Samoin virusohjelmat kannattaa pitää ajan tasalla kaikissa laitteissa.

Tuo saattaa muuttua tulevaisuudessa kun puhelimet ja tekniikka kehittyy. Ja jos itsekin kehittyy. Laughing Näita pilvipalveluja en toistaiseksi pahemmin käytä vaan mennään näillä perinteisillä. Wink

Takaisin alkuun
maipenrai
Mahaat Lek มหาดเล็ก

LähetäLähetetty: 20.2.2019 15:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

köh,köh seestar Laughing
kiitos.täytyy yrittää lauantaina paneutua asiaan Smile
Takaisin alkuun
spiigeli
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 20.2.2019 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jim Reindeer kirjoitti:
Lisäyksenä se, että minulla ei läppärillä tule datat vastaan ihan heti ja tarkoitan tietokoneen tallennustilaa ja muutakin kapasiteettia. Nuo isot kuvat siirrän koneelta kannettavalle muistilaitteelle sitä mukaa kun tulee kuvattua tai about kuukausittain. Varsinkin kun kuvaan paljon ja koneella näitä 800 x 600 kuvia hirvee määrä ja se johtuu siitä että harrastan valokuvausta vaikka en ole lähelläkään ammattiharrastaja tai kuvaaja. Puhutaan kymmenistä tuhansista ja en ole laskenut tarkkoja lukemia. Jos tilat loppuu niin tietenkin niitä pienempiä kuviakin muualle talteen kuten originaalit on jo. Aika ajoin siivoan läppäreitä ja tietysti puhelimen myös, mutta siellä vähän siivoamista kun ei käyttöäkään paljoa. Muutakin koneelle pakkautuu itsestään joten hyvä siivota säännöllisesti. Samoin virusohjelmat kannattaa pitää ajan tasalla kaikissa laitteissa.

Tuo saattaa muuttua tulevaisuudessa kun puhelimet ja tekniikka kehittyy. Ja jos itsekin kehittyy. Laughing Näita pilvipalveluja en toistaiseksi pahemmin käytä vaan mennään näillä perinteisillä. Wink

Itse olen tottunut tuohon pilvipalvelun käyttöön. Kuvat otan pelkästään puhelimen kameralla. Kuvat menevät automaattisesti pilveen. Pilven etuna on ettei ole riippuvainen paikasta. Käytän Microsoftin One Drive pilvipalvelua. Tallennustilaa on itsellä 1 TTavu, joten tila ei ihan heti lopu. Tuo tila tullut siitä, kun käytän työn takia maksullista Officea, siinä kylkiäisenä tuo tila.

Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 21.2.2019 6:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

spiigeli kirjoitti:

Itse olen tottunut tuohon pilvipalvelun käyttöön. Kuvat otan pelkästään puhelimen kameralla. Kuvat menevät automaattisesti pilveen. Pilven etuna on ettei ole riippuvainen paikasta. Käytän Microsoftin One Drive pilvipalvelua. Tallennustilaa on itsellä 1 TTavu, joten tila ei ihan heti lopu. Tuo tila tullut siitä, kun käytän työn takia maksullista Officea, siinä kylkiäisenä tuo tila.

Se on mihin tottuu, mutta melkoista räpellystä olisi mielestäni alkaa puhelimella lataamaan kuvia vaikka tänne ja siinä samassa suoltaa jotain pitempää tekstiä kyseisellä laitteella jota sitäkin itseltä kyllä tulee kuten kuviakin. Google photos tai ennemminkin Google Drive (vai mikä se on) tuli täyteen ja alkoivat mankumaan maksuja (ennen ilmainen), niin loppui sekin pilvihomma. Ja kun en tarvitse, koska kapasitettia on. Tietokone ja puhelin tavallaan toisaalta eri asioita ja niitä voi kyllä yhdistellä sekä käyttää molempia joten puhelinkin ihan hyvä laite.

Harvoin myöskään nykyään räpellän huonoilla nettiyhteyksillä ihan sama missä olen. Ei edes Laosissa ollut ongelmaa paikallisilla yhteyksillä paitsi navigaattori joka sekin korjattavissa kun kikkailee. Eli harvoin nykyään tulee siis mitkään datat tai tallennustilat vastaan. Lisäksi oppinut nuo systeemit Thaimaassa niin kotona kuin reissuissa ja internetyhteydet Thaimaassa kehittyneet valtavasti. Tähän sarjaan ei välttämättä kuulu condojen ja hotellien paljon mainostetut "free wifit" koska voivat olla mitä sattuu eikä kaikki myytävät mobiilipaketit, koska se data tulee vastaan. Mutta voi olla myös hyvä yhteys noissa "free wifeissa". Wink

Jatkoa muutamalla kuvalla tuohon pienennykseen. Eli tässä heti alla uudestaan kuva kun kansiota ei ole vielä. Ylempänä oli kuva kun se sattui olemaan ja sotki selostusta. Poistin kansion ja tein uudelleen tasan saman. Ei tietenkään tarvitse tehdä mitään kansiota pakosta vaan vaan ne näkyy pelkkinä IMG tekstillä tai missä muodossa kelläkin koneella näkyy kohdassa Kuvat tai pictures. Img tarkoittaa kuvaa. Tai yksittäisen kuvan voi myös nimetä kuten esimerkissä näkyy kuvankaappauksien kohdalla. Kansiointi selventää hommaa paitsi itsellä niin paljon kansioita ettei voi aina muistaa missä jokin kuva on. Eli kuva kun varsinainen pienentäminen alkaa.

Sitten kuvat pienennetty lukee "Done" eli valmis. Jos täppi kohdassa (aiemmin selitetty) "Open containing folder", niin aukeaa tälläinen hässäkkä. Koko setin ensimmäinen kuva näkyy sinisellä reunuksella. Sitä kun klikkaa niin aukeaa valukuvat ja ainakin minulla koko läjä on sen jälkeen omassa valokuvaohjelmassa (Picasa) tasan siinä kansiossa kuin kuuluu tai minne olen sen määrittänyt. Sieltä se on helppo hiiren kakkosnapilla kuvaa isona klikaten siirtää foorumille, kun klikkaa kohtaa "Kopioi koko polku" joka tarkoittaa kuvan "osoitetta" tietokoneella. Siitä juttua varsinaisissa foorumille siirtojutussa jos sellasen ehkä vielä väsään.

Sitten kuva isompana ja alla lukee "muokkaa picasassa" kun klikka kuvaa ja siellä värejä sun muuta voi korjata ja katsella kuvia. Pitäs opetella muitakin valokuvaohjelmia. Tällä hetkellä yksi toimiva kuitenkin riittää itselle.

Huomasin tässä samalla ettei ole mikään helppo homma näitä näin selittää joten en tiedä onko mitään hyötyä ja saako ohjeista mitään tolkkua. Toivottavasti on ja itse ainakin opin noista alussa mainitsemistani linkeistä nuo jutut kun aikansa harjoittelee. Nämä ohjeet perustuu samaan hieman eri tavalla esitettynä.

Edit: yksi vasta Thaimaahan tullut kaveri parhaillaan tuskailee Pattayalla jonkun condon "free wifin" kanssa. Wink

Takaisin alkuun
spiigeli
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 21.2.2019 7:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jim R
Lainaus:
Se on mihin tottuu, mutta melkoista räpellystä olisi mielestäni alkaa puhelimella lataamaan kuvia vaikka tänne ja siinä samassa suoltaa jotain pitempää tekstiä kyseisellä laitteella jota sitäkin itseltä kyllä tulee kuten kuviakin.

Joo en puhelimella ala minäkään tänne mitää latailemaan, foorumin softa, kun on tosi Aatamin aikainen. Pilvestä poimin kuvat koneelle . Lähinnä toimisto, koti, tai mökki missä eri koneet.
Tuli nyt ladattua puhelimeen Photo&Picture Resizer sovellus. Alkuvaikutelma hyvä. Jos osoittautuu kokonaan hyväksi ostan täysi version ilman mainoksia.

Tuota pilveä käytän myös työasioihin, ei tarvitse olla riippuvainen paikasta, tai koneesta.

pekkad
Myyn หมื่น

LähetäLähetetty: 21.2.2019 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Latasin myös kännykälle aiemmin kuvan resizer ohjelman ja sain sillä laitettua foorumille parit kuvat. Mutta hankalaa se kännykällä linkkien, kuvien ja tekstien liittäminen. Monasti lähetän viestin ja sitten muokkaan lisää, jos tarvii jotain kopioitavia liitteitä lisäillä tekstiin jne.

Läppärillä käytän tuota FastStone photo resizeriä, jolla kuvat 800x600 kokoon ja teen oman kansion johon ne pienennetyt kuvat sitten menee.
Sen jälkeen foorumilla poimii sieltä uudesta kansiosta kuvia ja onnistuneet lataukset avaan pikkukuvista klikkaamalla uuteen välilehteen, josta käyn taas klikkamaassa ja kopioimassa hiiren oikealla napilla sen kuvan html osoitteen. Jonka sitten lopuksi pasteaa foorumin tekstiin, jonka jälkeen vielä "maalaus" ja klikkaus "Img" nappia ylävalikosta. Hankalaa tämä neuvominen😂
Takaisin alkuun
maipenrai
Mahaat Lek มหาดเล็ก

LähetäLähetetty: 21.2.2019 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kiitosta taas kaikille. sain kotikoneelle ladattua faststonen toissapäivänä, joten edistystä tapahtunut Laughing hirvittää jo valmiiksi miten käy pray
Takaisin alkuun
maipenrai
Mahaat Lek มหาดเล็ก

LähetäLähetetty: 23.2.2019 17:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jebulis.
nöyrimmät anteeksipyyntöni pray
bondage
arvelinkin että näin siinä kävisi.ei riitä "kärsivällisyys" uuden opetteluun,vaan odottelen että joku osaava tulee käymään,niin saa opettaa ton kuvan laiton mulle Laughing
lupaan että kesään mennessä onnistuu Smile
Takaisin alkuun
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 23.2.2019 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämähän on vielä kesken. Tuossahan oli vasta pääasiassa kuvan pienennös. Very Happy

Kyllä se onnistuu kun vaan keskittyy ja jos jotain tietokoneen käyttötaitoja. Helpompaa tietysti ja oppia sekä opettaa kun joku vierestä neuvoo.

Takaisin alkuun
spiigeli
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 23.2.2019 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

maipenrai kirjoitti:
jebulis.
nöyrimmät anteeksipyyntöni pray
bondage
arvelinkin että näin siinä kävisi.ei riitä "kärsivällisyys" uuden opetteluun,vaan odottelen että joku osaava tulee käymään,niin saa opettaa ton kuvan laiton mulle Laughing
lupaan että kesään mennessä onnistuu Smile

Älä masennu, kyllä se siitä. Tuossa vielä kerran linkki tuohon vanhaan ohjeeseen. Niin kuin sanoin, niin meillä aika vanha softa ikävä kyllä. Hidas ja vaikea systeemi tuo kuvanlaittaminen Embarassed
Jos jaksat laittaa yrityksiä, niin voidaan kertoa miten edetä.

Tomppa
Myyn หมื่น

LähetäLähetetty: 23.2.2019 23:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saattaa olla huono vinkki mutta ehkä toimii jossain tapauksissa. Lähettää kuvan viestinä messengerissä niin näyttää kutustuvan automaattisesti sopivaksi. Tallentaa ja liittää sitten.

Toimii näköjään noissa mun salaattikuvissa hyvin kun muru laittaa Messengerin kautta ne mulle.
Takaisin alkuun
spiigeli
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 24.2.2019 1:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tomppa kirjoitti:
Saattaa olla huono vinkki mutta ehkä toimii jossain tapauksissa. Lähettää kuvan viestinä messengerissä niin näyttää kutustuvan automaattisesti sopivaksi. Tallentaa ja liittää sitten.

Toimii näköjään noissa mun salaattikuvissa hyvin kun muru laittaa Messengerin kautta ne mulle.

Tuli kokeiltua ja näin näyttää olevan.

Itse ehdotin aikaisemmin Facebook kuvia, mutta ne on kasvaneet yli sallittujen rajojen.
Hyvä vinkki Tomppa yhdestä vaihtoehdosta.

spiigeli
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 24.2.2019 1:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tomppa kirjoitti:

Tuli kokeiltua ja näin näyttää olevan.

Itse ehdotin aikaisemmin Facebook kuvia, mutta ne on kasvaneet yli sallittujen rajojen.
Hyvä vinkki Tomppa yhdestä vaihtoehdosta.

Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 24.2.2019 6:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sen verran aikaisempiin kommentteihin niin en itse sillai tajua omalla kohdalla miksi tarvitsisin Facekookia tai Messengeriä kuvan liittämiseen? Siitä tulee eniten mieleen tabletit ja mobiilaitteeet mutuarviona. Mutta jokainen saa tietenkin tehdä kuinka haluaa. Pääasia et saa kuvan laitettua on kuitenkin se mistä kyse tai pääasia.

Ei myöskään omasta mielestäni ainakaan läppärillä ja omilla kuvan liittämistavoilla softa ei ole ongelma, mutta siitä samaa mieltä et softa vanha ja kaipaisi parannuksia. Kuvanlaittoa en näe ongelmana missään muuallakaan mihin kuvia vaan voi laittaa. Kuvakoot saattaa tulla joissakin vastaan tai täällä se on eräs oleellisin asia. Samoin jonkinlainen pähkäily miten tää onnistuu. Joku Facebook ei tässä mielessä tarvitse suuria taitoja. Itse kuvakoko 800 x 600 tai pienempi mielestäni foorumilla riittävä. Olen tietenkin myös niin paljon tuota touhua harrastanut joten itsellä ei juuri mitään vaikeuksia kuvien liittämisessä. Joitakin kikkailuja olen joskus harvoin joutunut tekemään kun softa jotain herjaa. Ne niin harvinaisia että en ala selittämään.

Heh, nyt tuossa ajattelin, että laitan laitan sen toisen vaiheen eli varsinaiset kuvanlaitto-ohjeet kuvankaappauksineen. Tää neuvominen ainakin minulle on paljon vaikeampaa kuin itse kuvanlaitto. Very Happy

Tein jo pitkän jutun kunnes luovutin ainakin toistaiseksi. Pitää ehkä yrittää selkeimmillä ohjeilla uudestaan ja tästä ei kerta kaikkiaan taida saada selkeää ohjetta. Laughing

Noilla Tossu-Nallen mielestäni selkeillä ohjeilla tuon kuitenkin opin suht helposti jota sitten itse olen säätänyt mieleiseksi. Joka tapauksessa itsellä ei mitään ongelmia pitkiin aikoihin joka johtuu kokemuksesta ja aikoinaan harjoittelusta. Jonkin verran myös yhteyksien parantumisesta eli kuvat latautuu nykyään nopeasti. Heikoilla yhteyksillä jonkin verran työlästä ja oma aikansa siihen menee hyvilläkin yhteyksillä jos tekstiä paljon tai useampi kuva.

Takaisin alkuun
maipenrai
Mahaat Lek มหาดเล็ก

LähetäLähetetty: 24.2.2019 8:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pitää kaveri pyytää käymään, niin eiköhän sen jälkeen onnistu.
Takaisin alkuun
Jim Reindeer
Administrator ผู้บริหาร

LähetäLähetetty: 27.5.2019 6:08    Viestin aihe: Test Vastaa lainaamalla viestiä

Testi

Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin   tulostus ystävällinen näkymä    Thaimaa-info.com Foorumin päävalikko -> Harjoittelu-osio, Testforum Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Et voi liittää tiedostoja tässä foorumissa
Et voi ladata tiedostoja tässä foorumissa